Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 40

2000
‎Hor bi faktore jarriko nituzke: batetik, zer gizarte eredu, zer estetika eredu, zer pauta dominante ari zaizkigun sartzen eguneroko bizitzan, eta bestetik elkartetik nola bermatu dugun bertsolaritzaren transmisioa bertso eskoletan eta abar. Bertso saio antolatzaileen artean ere, oso nabaria da gure egunetako irudiaren eta batez ere telebistaren eragina, eta bertsolarien espektakulua bideokliparen terrenora eraman nahi da.
2002
‎Eta amaiera gisa: " Zer gizarte eratzen ari gera geurontzat?"
‎Etazentzu horretan, ez zaigu erabilgarria iruditzen, emakume kapareak beren generoaren perspektibaren baitan bakarrik aztertzea, norbanako emakume modura batezere, Antzinako Erregimeneko gizarte korporatibo eta estamentalean murgildurikzeudenean, eta etxearen baitan zuten eginkizuna ulertu nahi dugunean. Ulertu beharduguna honako hau da, alegia, zer esan nahi zuen emakume kapare eta etxe batenpartaide izateak Gipuzkoako Antzinako Erregimenean; eta horrelaxe ulertukodugu, zer gizarte zentzu zuen genero femeninoak konfigurazio hartan. Eta, agian, esan dugu, generoa ez zela etxearen egituran haiek zeukaten tokiadefinitzen zuen elementu bakarra.
2003
‎Euskal gizartea gizarte heldua da eta orain arte espainiar aginduetara soilik egon den gizarte honek ez ditu hausturarako bitartekoak jarri. Gutako bakoitzaren poltsikoan nortasun agiri berri batek, demokratikoki erabakitako legedi berri batek, ez du zertan gizarte haustura sortu. Eztabaida sano bat ekiditeko aitzakia bat da hori, debate politikoari beldurra diotelako, herriak askatasunez eta demokratikoki erabakitzen duenari beldurra diotelako.
2005
‎Eta zer geldituko da bizpahirugarren gizaldian? Zer gizarte emanen du horrek. Eguberriko izeia iduri, berri hartan baloreak bizi izanen dira, bainan denborarekin histuko, hilen eta orratzak bezala, lurrera eroriko, abarrak hilak utziz, buluzirik.297
2006
‎Dena den, Manuel Castells-ek aipatu izan duen bezala, teknologiak eta berrikuntzak ez dute zertan gizartea baldintzatzen. Hau da, aldaketa teknologikoak ez du derrigorrez egitura eta prozesu sozial berrien sorrera bultzatzen.
2007
‎Begira zer gizarte motatan bizi garen! Dena dago salgai, dena erosten da, dena kontsumitzen da...
‎Oso kontuan hartzeko printzipioa da hori eta hauteskundeetan izandako abstentzio indize altuak (%39, 4) hausnarketa sakona egitera eraman behar gaitu. Jadanik gainbehera zetorren bake eta normalizazio prozesuak eta hauteskundeen defizit demokratikoak ilegalizazioak ia ezinezko egiten zuten jendeak ilusioari eustea eta azaltzen dute zergatik gizartearen zati garrantzitsu batek bizkarra eman dion oraingoan politikari. Euskal gizartea protagonista egin behar dugu.
‎Humboldt ohartzen da eztabaida ia guztiak, berdin politiko, filosofiko, zein estetikoak (Sofokles ala Shakespeare, klasizismo alemana versus frantsesa. Winkelmann, Lessing?, erromantizismoa versus klasizismoa), azkenean beti galdera beretan bokaleratzen direla: zer dira herriak, kulturak; zein da frantsesen eta alemanen funtsezko diferentzia, edo moderno eta grekoena; zer da banakoa eta zer gizartea; zer da gizakia. Antropologia, soziologia, psikologia jaiotzeko oraindik asko falta da, baina borbor dauden kuestio guztietan, ikuspegi guztiok nahasten dira.
2008
‎Euskararik gabe, zer gizarte komunikazio duke euskal komunitateak?
‎Indartze positiboari dagokionez, nabarmena da edozein hizkuntza erabiliz indartzaile ugari jaso daitezkeela familia giroan (elikadura, arreta, etab.). Baina orain ez gara hizkuntzaren familia erabilera aztertzen ari, komunikazio hizkuntza moduan zer gizarte erabilera duen baizik. Eremu horretan euskara erabiltzeak zenbait onura ekar ditzakeela ere esan behar da.
2009
‎–Eta jakin nezake giltza horiek zein ate irekitzen duten edo pizgailu horiek zer gizarte tramankulu pizten?
2010
‎Bada garaia geure buruari galdera batzuk egiteko: zer gizaki eta zer gizarte ari gara sortzen. Zer ekonomia, politika eta gizarte sistema daukagu?
‎Gurasoek zer teoria jarraitu duten eta zer gizarte maila edo maila ekonomiko duten ikusi behar.
‎Egunean lau orduz ikusten omen dugu telebista, eta beste hainbeste han ikusitakoaz hitz egiten dugu. Zer gizarte dugu. Bere kabuz pentsatu ezin duen gizartea, eta estereotipoak erreproduzitzen dituena.
2011
‎erlazio genetikoa bai/ ez atalean, eta etiologia monokulturala monogenetikoarekin nahaste kontuan, aldentzen da ia soilik, ikusia baitugu diglosiaren (are" benetako diglosia" ren) rLSrako balioa espresuki aldezten eta azpimarratzen duela bukaerako bere erantzun txostenean. Aparteko ahalegina egin du hudson ek, gainera, diglosia zer ingurumen baldintzek( zer gizarte girok) sortua den, eta (barne tipologiari beste zenbait kanpo osagarri erantsiz) irtenbide posibleak zein izan ditzakeen zirriborratzen. Bere parte zentralean, teoria lanketarenean, motx gelditu da hainbaten ustez teoria horren elementu giltzarrietan (haas izan da agian, Fishman-ekin batera, puntu hori gogorrenik hartu duena). kritikak kritika asko saiatu da ordea mundu zabaleko diglosiaz dugun ezagutza zabaltzen, eta haren barruko atalak kontzeptualki eta ingurumen baldintzen argitan zehazten.
‎zer irizpide patroi hartu behar da oinarri, dimentsio sozial baten hizkuntza egoera diglosikoa den ala ez jakiteko? c) diglosia zer gizarte girotan sortu izan den, eta zer transformazio demografikok, soziokulturalek, politiko operatibok eta ekonoteknikok indarrean mantentzen duen edo aldarazten, ahultzen eta, azkenik, ezabatzen duen, gutxi landutako analisi bidea izan da hasieratik. gutxi landua eta, bereziki, orain arte adostasun txikia eskuratua. Sorrerako gizarte giroaren zenbait hurbilbide egin izan da:
‎Egokitasuna edozer dela ere. Itzultzaileak noraezeko izango du Woody Allenen testuan bereiztea zer dagoen gizaki guztion jokabide edo ezagupen unibertsalen menpean, zer gizarte edo kultura jakin baten osagarriren bati loturik eta zein datorren hizkuntzaren alderdiren batetik. Hirurak aurkituko ditugu liburuan:
2013
‎Zehaztasunez aztertu behar ditugu funtzio banaketei buruzko aukerak. Zer dagokion administrazioari, zer gizarte zibil antolatuari eta zer indar lukratiboei. Debate hori, bereziki botere publikoaren eta gizarte ekimeneko erakundeen funtzioena, kutsatuta egon da iraganeko botere kontrabotere, instituzio antiinstituzio zatiketa horren eraginez, borroka armatua tartean zela.
‎Orduan, aldaketa handiak daude. Zer gizarte mota egiten ari gara. Edo, egin dugu?
2014
‎Baina, Marta Luxan soziologoari esker, hilabete honetan datu estatistikoen garrantziaz jabetu naiz. Luxanek gidaturiko ikastaro bat egiten ari naiz, eta soziologoaren ekarpenek ohartarazi didatenez, datu estatistikoei erreparatzea garrantzitsua da, zer gizarte diskurtso gailentzen den ikusteko. Datu estatistikoek errealitatearen irudi bat eraikitzen dute, eta aldi berean, iritzi bilketek errealitate bat irudikatzeko asmoari erantzuten diote.
‎(Habermasek hori dena suposatu eta baietsi egiten du, horren garrantzia erremarkatzera jartzen ez den arren, hain zuzen oinarri oinarrizkoa eta elementala eta unibertsala delakoxe). Eta hori da galdera, zergatik gizarte demokratikoak, balio unibertsalen izenean existitzen eta legitimatzen omen direnak (Konstituzioa), hamaika eratako mugak jarri eta frontera batzuen barruan itxituratu egiten diren. –States can only justify their separate existence on national grounds? 2004.
‎b) Zure ustez, zer gizarte estamentutakoa zen Mikelot. Zergatik?
‎e) Zer gizarteko taldek ez zuen ordezkaritzarik Erdi Aroko gorteetan. Eta gaur egun?
‎c) Gorriz nabarmenduta dauden gizonei dagokionez, zeren eta noren ordezkari dira? Zer gizarte maila izango dute (aberats/ pobre; noble/ jopu). Zertan igartzen zaie?
2016
‎Facebook edo Twitter, zer gizarte sare interesatzen zaizu eta zergatik?
2017
‎nor da euskalduna? Zer da herria eta zer gizartea. Ze nolako euskalduntasuna eraiki behar dugu euskararen biziraupena eta normalizazioa ziurtatzeko?
‎“Ni hetero puta horien kontra egon naiz urteetan. Begira zer gizarte sortu diguten! Baina orain marikiten kontra nago, ergel bilakatu gaituzte!
‎1.000 joankin sartzen direlarik nonbait, txiroek aberatsei egin 200 milioiko laguntza ekartzen dute gutienez gorago aipatu datuaren arabera! Zer gizarte miresgarria mugarik gabeko gizarte mundualisatu berri hau! Eskerrak Jainkoari!
2018
‎Objektu artistikoak “arte txikietan” eta “arte handietan” sailkatu izan dira. Lan honen bidez, egileak planteamendu horiek zalantzan jarri nahi izan ditu, eta galdetzen du ea zergatik gizarteak ez ote dituen objektu erabilgarriak artetzat jotzen. Lanaren izenean ideia horrekin jokatu du.
2019
‎Antzinatik, orrazteko eta burua estaltzeko moduak hainbat gauza esaten zituen emakumeei buruz: zer gizarte mailakoak ziren, zein zen haien egoera zibila eta, are gehiago, zer rol eta izen zuten oso hierarkizatutako gizarte horretan. Gizarte estamentalean eta, geroago, XIX. mendera arteko mundu tradizionalean, burukoa emakumeen egoera zibila ezagutzeko erabiltzen zen.
2020
‎Lehenengo eraikinak XVI. mendekoak dira auzoan; orduan, segur aski, ordukoa da". Intzura eremuko Behobia toki horretan, orduan, zer gizarte mota izaten ahal zen irudikatu du Aurkenerenak: " Baserriak izango ziren, eta, segur aski, egongo zen ibai merkataritza.
‎«Honi buruz modu abstraktuan hitz egin izan dugun arren, egoera honek inoiz baino behar handiagoa azaleratu duela iruditzen zait». «Egia da kristoren kolpea dela», gehitu du Lipusek; «kristoren kolpea gizartearentzat eta guretzat, artistentzat, zer pentsatua ematen diguna zer gizartetan bizi garen, zer eraiki dugun. Uste dut gogoetarako ere garai ona dela; mundu honek isiltasun pixka bat eta barrura begiratzea ere behar du».
‎Baina aurreko guztiak zentzua izango badu, lehenik gure herriarentzat ikuspegi argi bat ezarri behar dugu, pentsamendu kritikoko eta hausnarketako barne prozesu baten bidez. Erabaki behar dugu zer gizarte motarantz eboluzionatu nahi dugun, eta nola egokitzen den hori azkar aldatzen den mundu batean.
‎Bundesligako lehen mailako partidu bat arbitratu zuen, eta albistea mundu osora zabaldu zen. " Zer gizarte aurreratua, Alemaniakoa!", pentsatu genuen denok. Atheticek gabarra atera balu berdin gertatuko zen.
2022
‎Erosketa batekin erabakitzen duzu Huelvako [Espainia] tomatea erosi behar duzun edo Ataunen [Gipuzkoa] egindakoa. Erabaki politikoa da, zuk erabakitzen duzu zer gizarte mota nahi duzun. Mila pertsonak egiten badugu, eragin pixka bat edukiko dugu; baina berrehun milak egiten badugu, gizarte mailan ere aldaketak sortzen dira, beste ekoizpen eredu baterantz.
‎Zertan da funtzio kritiko eta eraldatzailea? Zertan gizarteari transferentzia. Gizartearekin elkarlana?
2023
Zergatik gizarte langile?
‎tolerantzia handiagoa, eta norberak auzitan jartzea bere eromena. Begira zer gizartetan bizi garen: ez dut uste inor eromenetik salbu dagoenik.
‎ZELAIETA: Zer gizarte eraiki nahi dugu. Baztertzailea, edo denok elkarrekin biziko garena?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia