Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2006
‎Analisi historiografikoko arazoa dugu hau: nola eta zergatik eratzen den idazle erromatarren artean, bestearen, irudi hori, horrek dakartzan ondorioekin.
2007
‎Jadanik hirugarren kapituluan ikusi dugu EAErentzat nola eta zergatik eratzen diren doikuntzak. Berauen arrazoiak aztertu dira eta foru sistema denez Nafarroan funtzionatzen duena, beraz, BEZak eta ZBek azaltzen dituzten desorekak konpontzeko izango dira eta EAEn bezala kalkulatuko dira, nahiz koefizienteak txikiagoak izan, erkidegoa era horrela baita.
‎Herri baten, idazle burutsu baten, kultura baten edo mende baten izpiritua (kultura grekoaren izpiritua, XVIII. mendearena) behaketan era jakin batekin agertzen da, agertu. Baina izpiritua ez da zer eraturikoa, eratzailea baino, hain zuzen eraturikoaren ezespena hein batean, bera norbera den bezainbatean, hein batean baiespena ere baden arren. Esan gura da, zerbait izpirituala (adiera alemanean) kontsideratzen dela, ez denean kontsideratzen ez eragintza mekanikoaren emaitza eta ez eragintza organikoarena ere (organismoak bere barruan bai, baina finko ezarria duen plan baten arabera baitihardu), baizik eta kreatzaile libre edo kreatibitate librearen ekarpen, edo kreatibititate horixe bera bere forman.
2008
‎Baina zer da Belgika? Zeren baitan eratu da bere nortasuna?
‎Adibidez, zenbait urte atzera egingo bagenu, eta entzungo bagenu norbaitek Wikipediaren antzeko zerbait martxan jartzeko asmoa duela, pentsatuko genuke: erotu egin da, inoiz ez du funtzionatuko elkarlanean oinarritutako entziklopedia batek. Eta begira zer eratu den.
2011
‎euskarazko ingurumen arruntean (eguneroko bizimoduari dagozkion gorabeheretan) txertatu behar dute gazte horiek beren jarduna eta, lehenago edo beranduago, beraiek bezala euskaraz jarduten duten eta euskarazko bikote bizitza eraiki nahi dutenekin elkartu, euskal familia bat sortuz. ...neko transmisioa. euskara indarberritu nahi duten eskolek eskolaz kanpoko eta eskola ondoko euskal gizartegintzan jardun behar dute, horregatik, ikasleek ere argi ikus dezaten zergatik ari diren euskarazko ahaleginean. horrek, berriro esan, eskolaren garrantzia (handia, dudarik gabe) gizarte bizitzako beste jardun guneen argitan antolatzea eskatzen du. eta horrek, berriro ere, euskaraz ezinbestean zer eratu nahi den argitu, adostu eta inplementatzea: diglosia molde berritu bat eratzea. hori egiten ez bada, Intergroup social dependency harreman moldeak bere bidea egiten du eta, ordainsarieta zigor debekuen sistema biak hain desorekatuak izanik indar ahalmenez, hiztun talde indartsuena ateratzen da horrelakoetan garaile.
2016
‎Iriberrik aurreratu digunez SGA ibarreko enpresa txikiekin “halako proiektuak garatzen saiatzen ari gara. Goazen elkarlanean zein gaitasun ditugun, zer eratu dezakegun, zer produktu eta zer zerbitzu eman ditzakegun. Eta goazen ikustera nazioartekotze esperientzia horietan zein nolako indarra edo zer nolako proiektuak suertatu daitezkeen”.
‎Zarauztik egingo dugun proposamena izango da eskuldean egin nahi den galdeketarako. Izan ere, galdera bakarra izango da guztiontzat.Galdera eta galdeketa eguna bera izango bada guztientzat, zergatik eratu zarete herriz herri eta ez eskualde mailako talde orokor batean. G.A.: Eskualde mailan badago koordinazio talde bat, eta gero herriz herritako talde autonomoak gaude.
Zergatik eratzen ote dugu bikote ona.
2018
‎Jakiteko begiratzen nion, jakin nahi nuen nor zen Marie Claude Carpenter. Zergatik zegoen han eta ez beste nonbait, zergatik zen, orobat, hain urrunekoa, Bostongoa, zergatik zen diruduna, zergatik ez zekien inork deus ere hari buruz, inork deus ere ez, zergatik eratzen zituen hartara bortxaturik bezala bilera haiek, zergatik, zergatik ageri zen haren begietan, oso urrun, barruan, begiradaren barru barruan, heriozko partikula hura, zergatik. Marie Claude Carpenter.
‎Egitura histerikoak boterean dagoen adierazle nagusiaren eskumenetik harantzago kokatzen du bere burua. Teoria lacandarra ekarri du Gabilondok egungo populismo aurrerakoien dinamika ezkor orokorrera, eta hortik uler dezakegu zergatik ez duen adierazle nagusirik politika negatibo populistak edota zergatik eratzen duen bere fantasia politikoa adierazle nagusi ahul baten bidez. Adierazle nagusiaren aurka eta hark eratzen duen fantasia politikoaren aurka, subjektu histerikoak diskurtso ezkor bat zabaltzen du. Sintomatikoa bihurtzen da gaixotasun politikoa adierazten duen adierazle egiazkoena bihurturik.
2023
‎Argi azaldu du aldea Javier Arrieta Deustuko Unibertsitateko Lan Zuzenbideko irakasleak: «Oro har, bat egin ohi dute, baina algoritmo orok ez du zertan eratu AA sistema bat. Algoritmo bat jarraibide matematikoen multzoa da, ondoz ondoko pauso batzuk emanez emaitza edo kalkulu bat lortzea helburu duena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia