Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2004
‎Gainera, galdetzekoa litzateke hori posible ote den, errentagarri ote den etab., gure aitzingibelak eta ingurumaria kontuan hartuz?. Zer eman nahi digu aditzera hor euskaltzainburu zenak, ele horiek, ondorengo hauen testuingurura bilduta. Izan ere, behin batean hauxe esan omen zion lagun katalan batek:
2006
‎Bertsozaleak gugandik zer nahi duen detektatu behar dugu. Eta bere nahi horren aurrean guk zer eman nahi dugun ikusi, zeren noski, batzutan gizarteak nahi duelako ematea ez da interesgarria.
2007
‎Pentsa ezazu, dena den, ez direla berdin Arriaga bezalako udal antzoki bat eta ekoizpen antzoki bat. Guk erabaki dezakegu zer eman nahi dugun, eta merkatua behatu, ea halako ezaugarriak dauzkan lanen bat dagoen. Ez badago, ezin da eman, ezin dugulako geuk ekoitzi.
2008
‎Nire ustez eskolan markesinatako iragarkiak aztertu behar lirateke, formalki, baina ez formalki bakarrik. Zergatik dauka forma hori, zein da mezua, zergatik eman nahi digute mezu hori... Irudiak badauka begietatik sartu eta barruan geratzeko indar bat, eta hori publizitatea eta telebista egiten duten guztiek badakite.
2011
‎Ulertzen ez dugun hizkuntza leiho itxi bat da. Ezin ikusi erakutsi behar duena, ezin asmatu zeri eman nahi dion bide, eta leihoa bera ikusten dugu, edo hobe esan, haren kontra talka egiten dugu. Eta izen horiek neurri batean, hori esaten digute:
‎Mehatxua? Zer eman nahi zuen aditzera Bibliako esaldi horrek. Zergatik ez zuen erantzun nahi igorleak?
2012
‎Baina zergatik diogu inplikatura horiek diskurtsozkoak direla? Nola atzeman dezakegu esatariak hitzez hitz esan duenaz harago zer eman nahi duen aditzera?
‎Esan gabe (edo erdi esanda) jakintzat emango du, ustez behintzat, norentzakoak informazio horren berri baduelako. Edo behintzat, berak buruan duen norentzako horrek gaiaren inguruan informazio aski duela pentsatuko du esan duen horrekin aditzera zer eman nahi duen jakiteko.
‎Bero balio zehatza jakin behar da aprobetxatu daitekeen energia zein den zehatz jakiteko". Porlandegian erre nahi diren hondakin horiek zergatik eman nahi zaie erabilera posible bakar hori eta ez beste bat. Galdera hori ere egiten dute alegazioan.
2013
‎Egiteko horretan, hots, esatari norentzakoen arteko elkarrizketa bideratzeko orduan, enuntziatu parentetikoek zeresanik badutela adibideen bidez frogatu eta agerian jartzen saiatuko gara. Baina aurrera joan aurretik «enuntziatu parentetikoa» diogunean, zer eman nahi dugu aditzera?
2014
‎Baina ez dakit zergatik eman nahiko dizun beste aukera bat.
2015
‎Aunitz laguntzen gaitu eskusoinuak. Sebastien aspalditik ezagutzen dugu; aunitz musika talde eta estilotan jotzen du, baina berak argi du zeri eman nahi diogun inportantzia. Badaki guretako hitzak inportanteak direla, eta gure laguntzeko manera arrunt orekatua du.
2016
‎Galdera aldatu nahi da, ordea: zer eman nahi edo ahal duzu proiektua babesteko. Eta galdera horren ondoren dator horren truke zer jaso nahi duzun.
2018
‎– Zer eman nahi didazu aditzera. Zure liburuxkako bi zaldi horiek nire beirateko zaldien antza dute.
‎Zer, baina? Zergatik eman nahi izan zidan liburua?
‎Txiste berdezale amorratua da Imanol. Txiste hura, zehazki, dozena bat bertsio ezberdinetan kontatzen entzun diote taldekoek, kataluniarrekin bezala (“la pela es la pela”) euskaldunekin, birjintasunari edo txanponari, bietan garrantzia zeri eman nahi dionaren arabera. Konta dezake istorio berbera guardia zibilekin (“eta zuk, ikusi duzu nire Land Roverra? ”), armadako kideekin (“eta zuk, ikusi duzu nire erregimentua? ”), Bob Kennedyrekin (“eta zuk, ikusi duzu nire anaia? ”).
2019
‎Ni ez naiz berez horrela funtzionatzekoa,, ez dakit zer pasa da eta bertso batzuk idatzi ditut?, ez, ez dut batere horrela funtzionatzen. Gutxitan pasa zait zerbaitek mugitu eta zerbait egin beharra, egin nahia; eta hemen, proposamena egin zigutelako izan zen, baina benetan sentitzen nuen tripetatik zer edo zer eman nahia?.
‎Halaxe gertatzen da gehienetan. Ama zahartuak eta amonak erreprimitu egiten dute nagusi izateko grina, eta disimulatu erresumina; seme alabek onez onean zer eman nahi dieten, horrekin konformatzen dira. Eta, horrenbestez, ez dute haien laguntza handirik jasotzen.
‎Ametsetan ari nintzen seguru asko, baina ez nintzen batere fidatzen nire buruarekin. Argi Hutsaren Zaindariak zer edo zer eman nahi zidan jakitera:
2021
‎Zuk zergatik eman nahi izan diozu garrantzia hazia eman duen gizonari?
‎O.P.: Hori da, hasieratik oso argi izan dugu zeri eman nahi izan diogun garrantzia. Utzi behar izan dugu zatiren bat edo beste kanpoan, baina genituen helburuei eman diegu inportantzia.
‎Eta bere inguruan euskal deitura frango, baina konexio, ezagutza edo atxikimendurik gabe euskal erroeri ikusten zituelarik, familia bilkurak hasi da antolatzen online, deituraka, deitura bat hautatu eta aldi bakotxean deitura horretako kideak deiturik. Deitura nondik heldu den azaltzen dute, Euskal Herria izena duen leku batetik, zer eman nahi duen eta noiz eta nola heldu zen Ameriketara eta Perura, eta euskaldunak zer diren eta heien lengoaia, kultura eta historia esplikaturik. Lehenengo online bilkura Lizarzaburu deituraren inguruan antolatu zuten ekainaren 6an.
‎Zuek ikustazue zer nolako papera eman nahi zaion bertsolaritzari. Zergatik eman nahi zaio paper handia bertsolaritzari. Zergatik atera nahi da bertsolaritza bere ohizko lekuetatik eta eraman nahi da Unibertsitatera edo hirira, eta zergatik ematen zaio halako prentsa handia bertsolaritzari?
‎43.11.3c Baditu esapide honek beste balio batzuk ere. Atal zuzentzailearen bidez, birformulakizunean zer eman nahi izan den aditzera azaltzen da:
‎Nork berearekin nahi duena egin dezake. Anaiak" Nire babak nahi ditut" esaten badizu, zergatik eman nahi dizkiozu beste batzuk eta ez bereak. Zoaz hemendik eta ez zaitez etorri gehiago.
2022
Zer eman nahi zenioke Kontseiluari?
‎–Baina zergatik eman nahi diguzu hori guztia?
‎Montmorteko anderea berehalaxe hasi zen opariak paperean apuntatzen. Han zeuden guztiak hasi ziren beren jarlekuetatik zutitzen, presidentearengana hurbiltzen ziren eta zerbait xuxurlatzen zioten belarrira, orain hunkiturik baitzeuden eta zer edo zer eman nahi zuten beren seme edo senarrarentzat ez ezik, bai eta ezezagunentzat ere, umezurtzentzat ere. Baina ez ziren fidatzen auzokideaz; ez zuten eman nahi ziren baino aberatsago; salatuko zituzten beldur ziren.
2023
‎Hamar urte bete ditu espazioak, baina ez dute proiektua koiuntura horretara lotu, nahiz memoria ariketa ere izan den: " Zer da gogoratzen duguna gertatu den horretatik, eta zeri eman nahi diogu garrantzia?".
Zertan eman nahi izan diozu ukitu hori?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia