Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 39

2001
‎Irudiak ezin izan daitekeen mundu baten aurrean jartzen gaitu, galderak zabaltzen dira: ateak zertarako daude, zer egiten dute hor. Ezustean harrapatzen du irudiak ikuslea eta honek erantzun beharra dauka.
‎Pertsonaia bakarrik geratzen denean zer sentitu du? Zeri dagokio bere" facultade do sentir" hori?
2002
‎Errekaldeko senidiaren aldijan, norberak eukozan asmurik geyenak, eukozanak, ixil ixilik gordeta euki biar, bestela..., ondo dakigu zer eguan.
‎Bakarrik ekijen euzkotarrak zirala, eta ortik Euzkadi zala euren Aberrija, eta ez bestiak; eta auxe da abertzaletasunaren azijera, ta sustraya. ¿ Zer dago, ba, gausa samur eta atsegiñagorik semiak bere ama ezagutu ta maitatutia baño?
‎Par. Eta zer legoke hekien artean berdintasuna baizik?
2003
Zer dago hemen inor harritzeko. Itaunduko du beharbada irakurleak, baldin Madrideko ohiturak ezagutzen ezpaditu.
‎Ez da, ez, gitxi egin dana; baina zer dago oraindino egiteko?
‎Gero beste arlo zabalagoetara zuzendu gura nebazan, eta horretarakoxe da nire bigarren" ume" hori. Aurreko hitzaurrean Berbatxu bi aurretik eta gehigarritzat daroazan hiztegietan be argi ta garbi ikusten da norentzat eta zertarako dagoan eginda.
‎Guk, kristinauok, zeren alde egon behar dogu. Errukiaren alde, ala zuzentasunaren alde?
‎· Bizitza honen ostean, zer dago? (Jakituria bakarra:
‎Zuk beti dakizu gizon bakotxaren bihotzean zer dagoan.
‎Egia esan, pentsatzen hasi zenerako, ezertan ere ez zeukan arreta. Ia ia ahaztuta zeukan non eta zertan zegoen arrasti hartan. Begiak aurreko leihoko gortinetan ipinita, belarria urrunean zebilen" Pulp Fiction" en soinu bandari emanda, sudurra gelako lurrinean igeri zuela, mihia...; a, mihia eta azala ziren irudizko munduan zeudenak, batak bestearen mihia dastatzeko aukerarekin ametsetan, ondo ondoan zeukan gorputzaren ukimena bereganatu nahian.
2004
‎Hara bestela nobela oso aurreratua, XII. kapitulu hasieran, iratxo idazleak, zelan azaleratzen dituen bere kezkak: " Ba, hemen nebilek nobela edo ipui luze hau idazten"(...)" Baina, egia esan, mozorrodun nobela bat duk hau, logikagabetasunaren logikaz sortua eta idatzia"(...)" Mozorroak, irudiak, sinboloak irakurtzen dakienarentzat, mozorroen barruan nor edo zer dagoen ikusten ahalegintzen denarentzat, ulerterreza izango dela uste diat". Osagai tartekatu eta justifikazio handi gabeko hauengatik, nobelaren azken kapituluan, ijitoen pasartean sarturiko hausnarketa baten ostean, honela zuritzen du bere burua:
‎Hirugarrena gaztetan edo sasoikoak garela hartzen dugu, gure bizitzaren sentiduaren kontzientzia izaten dugunean: zertarako nago ni hemen mundu honetan. Nora noa?
‎Negu mingarri ta beldurgarri hori, non hago? Zertan hago. Itzartu hadi.
‎Mozorroak, irudiak, sinboloak irakurtzen dakienarentzat, mozorroen barruan nor edo zer dagoen ikusten ahalegintzen denarentzat, ulerterreza izango dela uste diat. Jakina, hemen ere behinolako txakolin dastatzaileena gertatu litekek.
2005
‎Segurutik iruzkin horrek beste ipuingintza mota bati zegokion, baina aski esanguratsu suertatzen da ipuinen argitalpenen egoera zertan zegoen jakiteko.
2006
‎Baina hi, zertan hago. Idegi egizak horreek langok!
2007
‎Onez aurrera nai izan arren zer dagola gurentzako.
‎Eurak gorputz osoa mogiduten dabe, musiken notek euren gorputzean zehar mogiduko balira lez. Niri notak belarri barrura sartu, barruan zer dagoan ikusi eta ia mogidu barik urten egiten deuste.
‎Beragaz batera kamaraduna eta kamara, polizia bat eta beste persona bat. Eurokaz joan behar dodala esan deuste, motxilan eta boltsan zer dagoan aztertzeko. Bildurtu egin naz hainbeste jentegaz.
2008
‎8 Erronka horietan zer dagokie idazleei, zer argitaletxeei, zer ikastetxeei eta zer kritikariei?
‎8 galdera: Erronka horietan zer dagokie idazleei, zer argitaletxeei, zer ikastetxeei eta zer kritikariei?
2011
‎Egokitasuna edozer dela ere. Itzultzaileak noraezeko izango du Woody Allenen testuan bereiztea zer dagoen gizaki guztion jokabide edo ezagupen unibertsalen menpean, zer gizarte edo kultura jakin baten osagarriren bati loturik eta zein datorren hizkuntzaren alderdiren batetik. Hirurak aurkituko ditugu liburuan:
‎Harago joan behar da, hizkuntza azterketaz harago, alegia. Itzulpena behar bezala kontestualizatuko bada, kultura jakin bateko itzulpen elementuen artean behar den moduko bereizketa egin behar da, itzulpen jakinen posizio justua deskribatu behar da, ezen testu beraren itzulpen bik ez baitute jatorrizkoaren leku berean zertan egon. Gainera, itzulpenak betetzea aurreikusten ziren helburuak zein ziren azaldu behar da, itzulpena nola aurkeztu den aztertu eta, azkenean, aurreikusitakoak bete direnetz frogatu, eta itzulpena onartzen denetz ikusi.
‎Leku asko egoten san baserridxetan, segun selako baserridxek, baia baserridxetan kuartu itzelak. Kuartu baten zer egoten zan. Se (r) ongo san ba!
‎jolasean jo eta ke, zapien jokoa, norgehiagoka... hobeto ezinean danok. Eta, bat batean, mutiko edo neskato bati gogoratzen jako handik ordu erdira ez dakit zer dagoala telebistan. Jakiteaz batera, danak, aho batez, etxera joan behar zala.
2013
‎Eskaleok era honetako kantuak egiten dituzte: gure ganbaran hazia: Gure ganbaran zer dago?
2015
‎Irigarai gozozalea zan eta aurretiaz itanduten eban: " Gaur zer dago postretzat?". Erantzuten eutsien eta esaten eban:
‎Sukaldaria Igorrekoa zan. Jateko egon zan oilaskoa eta lebatza, eta postretzat tarta bat; aurretik zer egon zan ez dakit. Abadeak be baegozan:
2017
‎Puntu honetara iritsita, postmodernismoari eta dekonstrukzioari egin izan zaizkion kritikak harira ekarri behar dira. Izan ere, errealitatearen gaineko ezagutza ziurrik erdiesterik ez badugu, zertan oinarrituko gara errealitate hori baloratzeko, nola jakingo dugu zer dagoen hobetzeke eta zertan ote datzan hobekuntza posible hori. Ona eta txarraren artean zehatz mehatz erabakitzerik ez badago, zein irizpideren arabera izan dugu jokaera etikorik errealitatearekiko harremanean?
‎A, gizajoak! Jakingo bazenute benetan zer dagoen mundu errural horren atzean! Esan nahi dudana da jendeak askotan klixe bidez ikusten dituela askoz ere konplikatuagoak diren gauzak.
2018
‎Baina gizona ondoratzen zitzaion bakoitzean, harria bezala gogortuta gelditzen baldin bazen ere, hilda!, ezkondu eta urte batzuk geroagora arte, isilik eta bakean irentsi zituen noizean behingo harrapaldiak. Bazekien Elbak, zertan zeuden eta zer egiten zuten, behintzat izena nola zeukan egiten zutenak, baina hortik aurrera... ezer gutxi. Sentitu sentitu, ez zuen deusik sentitzen.
‎Aurre aurrean eseririk, ataute zuriari begirik kentzen ez ziola, soinean zuriz eta eskuetan dalia lore zuriz jantzirik, hotz zen bera ere. Ez zuela ulertzen zertan zeuden han denak pentsatzen hasi zen, eta ez zuela ulertzen ere azkenean zergatik onartu zuen haurra ikuskizun hartara eramatea. Guztiak zeuden aiduru putreen antzera, bere ezbeharrarekin elikatzen.
Zertan zegoen?
‎Augustorekin zuen ganoragabeko bizitza hutsa bete ezinik, nola hornitu asmatu ezinean zihoazkiola urte ederrak, jabeturik zegoen; urteak urteak etorri, jo kontuak eta ezer ere ez zuela, denborak ihes egiten ziola, tristeziaz beterik utziz. Ez zeukala berak, pentsatzen zuen, heriotzaren ondorengoaren aiduru zertan egon, eguneroko bizitza bera zuelako infernu eramangaitza.
2019
‎Zergatik ez du Florak uzten? Zer egon daiteke horren atzean, m Zuk zer egingo zenuke Flora izango bazina?
2021
‎7 Zure ustez, zer dago hitz horien atzean. Zer adierazi nahi dute?
‎Bestetik, ostera, egiazko bizitza gatx horrek irakurleari, errukia edo nahibagea eragin beharrean, gozamena emoten deutso. Zertan dago kakoa. Nik uste dot kontakerea dala doe nagusia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia