Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2004
‎Gonzálezen iritziz, “ezinbestekoa zen zientzialariek beharrezko jotzen zuten material genetikoarekin lan egitea, tratamenduaren ondoren haurdunaldiaren arrakasta neurri handiagoan bermatzeko”. Enbrioi izoztuen kopurua handitzeko aukerari dagokionez, CERES elkarteko lehendakariak esan zuen" izozkailuak ez direla gehiago beteko"; izan ere, ernaldutako obuluekin zer egin nahi duten erabaki ahal izango dute gaixoek, eta nora joan nahi duten aukeratu (geroko tratamenduetarako gorde, edo Zientziari edo beste bikote batzuei eman). Azkenik, beste eremu batzuetan lanean eta aurrera egiten jarraitu behar dela gogorarazi zuen, itxaron-zerrendak murriztu ahal izateko; izan ere, zerrenda horiek “desertilitate-arazoak dituzten bikoteentzako beste arazo handi bat” dira.
2005
‎Adibidez, “helduak” hitza ingelesez erabiltzen da pornografiaren eufemismo gisa. Bilaketa-mota askotarako, nahasketa sortzen duen hitz bat ezaba daiteke, baina zer egin nahi dugun hitzaren izena bera denean. Musika-talde “helduak” bilatzea ezinezkoa izan daiteke.
2006
‎Aukeraketa pertsonala egiteko denbora: zer egin nahi dugun, norekin nahi dugun ala bakarrik nahiago dugun.
2007
‎Orain, bi gizarte-hezitzaileren laguntzarekin, ez dago gurasoen laguntzaren mende, eta Madril bezalako hiri batean bizi daiteke, modu independentean. “Haiek erabakitzen dute une bakoitzean zer egin nahi duten eta nola”, azpimarratu du Itziarrek. Bestalde, Luisek, 40 urteko agintariak, aitortu du “askoz hobeto” bizi dela, ez baitu “batez ere amaren gainean”, egunean zehar hatza zulatzeko zain, diabetikoa delako.
2010
‎Jarrera, gogoa, nortasuna eta jakitea zer egin nahi dugun.
‎Marc Garriga Portolà Bartzelonako sektore publikoko web proiektuburua da. Tresna digitalekin nahiz udaletako gobernu-organoetarako lankidetza-proposamenak garatzearekin esperientzia handia duenez, administrazio elektronikoa eta parte-hartzailea zer den eta zer egin nahi duen herritarrei azaltzeko pertsona kualifikatuenetako bat da. Oraingoz, pozik dago administrazio publikoak mundu digitalera igarotzean duen trantsizio-erritmoarekin.
2011
‎Horietako bat da denbora librea autogestionatzeko aukera ematen zaiela. “Ikasleek erabakitzen dute zer egin nahi duten, egin daitezkeen jardueren zerrenda batetik abiatuta, hala nola makramea, eskulanak, collage baterako harritxoen bila joatea edo txilibitua edo makila zizelkatzeko enborrak bilatzea”, dio Vilasecak. Beste alde garrantzitsu bat da “dena ez zaiela egiten”.
2012
‎Haurraren balioa neurtzeko helburuak emaitzetan oinarrituta badaude, arriskua dago haurraren (baita gurasoen) balorazioak ere modu negatiboan erasan dezan. Guraso gisa sentitzeko, zer egin nahi den jakin behar da, eta seme-alabek egiten dute. Resulta mucho más idóneo destacar el esfuerzo, pues de esa manera se transmite el valor del trabajo, más allá de que se obtengan éxitos o no.
2013
‎2011n Galizian egindako azterlan batek ere zehaztu zuen baliabide gehien dituzten ikasleak goi-mailakoak dira. Ondorio hori errepikatu egin da Adsis Fundazioaren azterlanean, non 24 institutu publikotako 2.970 nerabek parte hartu baitute-arriskuan dauden nerabeen %18, 4-. Nerabeek unibertsitatean ikasi nahi dute DBHren ondoren, gazteen %72k argi du zer egin nahi duen: % 61ek Batxilergoa egin nahi du unibertsitatera sartzeko;% 18k Lanbide Heziketa (LH) ikasi nahi du% 8k lanbide bat LHtik kanpo ikastea, eta gainerako% 3k lana aurkitzea.
2015
‎Izan ere, testamentu digitala egiteko biderik tradizionalena notario batengana jotzea da, eta dokumentu bat idaztea, posta-zerbitzu guztiak, datuak gordetzeko edo web orriak gordetzeko, sare sozialak edo kreditu-eta ordainketa-sistemak, Interneten irekia. Testamentu digitala ez da pertsona guztiek notario baten aurrean adin jakin batera egiten dutena asko aldatzen ez den figura Gainera, azaldu behar da zer egitea nahi den haiekin: bertan behera utzi behar diren edo ordaintzeko zerbitzuak izanez gero urteko kuotak ordaintzen jarraitzea nahi den.
‎Nerabezarora edo nerabezarora iristen garenean, ezinbestekoa da neskak makillatzen hastea. Nahiz eta zaila den zehaztea zein den adin egokiena, hoberena da gurasoek gaiaz hitz egitea, zergatik egin nahi duten eztabaidatzea eta zer egoeratan erabiltzeko aukera emango duten erabakitzea. Oro har, aknea sortzen den bizitzako etapa honetan, makillajeak arantza eta aleen garapena erraztu edo areagotu dezake.
2016
‎Haurrak 4 -5 urte baino gehiago dituenean, inguruko errealitatea aztertzeko eta ulertzeko nolabaiteko gaitasuna izaten hasten dira. Hizkera sinplearekin argitu ahal zaie zergatik dagoen ohiko kontsumorako gomendatzen ez diren hainbeste produktu, eta zergatik egin nahi duten arreta fabrikatzaileek pertsonaia ezagunekin edo kolore erakargarriekin. Enpresek errentagarriak izatea dute helburu, eta, horretarako, gomendagarriak ez diren produktuen kontsumo atsegina bultzatzen dute, oro har, azukre kantitate handiekin, gure pankreari gehiegi lan eginez.
2017
‎Aplikazioa konfiguratu ezean, multimedia-eduki hori automatikoki deskargatzen da, eta hortik aparteko gastua egiten da. Hori saihesteko, WhatsApp menuko «Ajustes» menura joan behar da, «Datuak erabiltzea eta biltegiratzea» atala hautatu eta elementu-mota bakoitzarekin zer egin nahi den aukeratu (irudiak, audioa, bideoa eta dokumentuak). Aukerak hauek dira:
2020
‎Arkitektotik ipuin-ilustratzailera, zerbitzaritik barazki-eta fruta-enpresarira, administraritik musikarira… Krisi ekonomikoek —edo pertsonalek— profesional asko behartzen dituzte lanean berrasmatzera. Kanpotik edo barrutik, une batzuetan gelditu egin behar izaten dugu, eta gure bizitzako gainerakoek zer egin nahi dugun pentsatzeko eta erabakitzeko txanda iristen zaigu. Baina lan-bizitzari bira emateko orduan, denak ez du balio.
2021
‎Bigarrenik, norberak dituen itxaropenak ikusi behar dira. Pertsona bakoitzak Gabonetan zer egin nahi duen planteatu behar du, denak ez du kontsumo materialistaren inguruan pentsatu behar. Atseden garaia ere bada, elkarrekin denbora gehiago egoteko, familian, eta konpainia horretaz gozatzeko, kalera ateratzeko, jaiotzak bisitatzeko, gabon-kantak kantatzeko eta ondo pasatzeko.
2022
‎Hau ere egin behar da: argi izatea zer egin nahi dugun teknologiarekin, eta gure bizitzan zer paper izatea nahi dugun. . “Gure familiak zer interes dituen galdetu behar da, eta zertarako erabiliko dugun etxean”, azaldu du Anya Kamenetzek, hezkuntzan aditua eta Pulitzer sarirako izendatua 2005ean, nerabeei buruzko erreportajeengatik.
‎Ziurtatu behar dugu badakigula zergatik erabiltzen dugun teknologia, eta ez teknologia dela gu erabiltzen gaituena. Jakin behar dugu zer egin nahi dugun harekin, eta zer paper izan nahi dugun gure bizitzan. Nola egin dezakegu hori?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia