2001
|
|
helburu orokorren atalean komunikazio eginkizunak genituen. Hizkuntza trebetasun bakoitzean (mintzamena, idazmena, entzundakoarenulermena eta irakurmena) ikasleak
|
zer
egiteko gai izan behar duen azaltzenziguten. Helburu zehaztuen atalean, aldiz, nozioak (proposiziozko esanahiak, ZER adierazi nahi dugun) eta funtzioak (esanahi ilokutiboak, ZERTARAKOhitz egin edo idazten dugun) agertzen ziren.
|
|
Hots, aurretik buruan ditugun errepresentazioei esker baizik ez ditzakeguinterpreta begitik sartzen zaizkigun informazioak. Ordenagailuek legez, oinarrizkoprogramarik gabe ez dakigu nor garen,
|
zer
egiteko gai garen eta kanpotik sartukodizkiguten informazio berriek zer esan nahi duten. Horrexegatik baiezta daitekeerrealitatea eraikuntza bat dela, berez ez dela existitzen, eta, hortaz, literaturak proposatzen digun munduaren errepresentazioa gehienez ere aurretik genuen besteerrepresentazio bati kontrajartzen zaiola, beharbada, hau ere aurreko hamarkadetako literaturak guregan ezarria?, eta inolaz ere ez errepresentazio bat baino egiagoa litzatekeen gauza bat, zeina errealitatea deituko litzatekeen.
|
2002
|
|
Gaitasun orokorra zehazteko balio dutenak (hauek definitzeko, besteakbeste, alderatu dira hizkuntza erakunde nagusiek titulazio ofizialak emateko erabiltzen dituzten eskalak). Horiek balio digute, batez ere, hiztun bat, oro har, hizkuntza horretan
|
zer
egiteko gai den definitzeko.
|
|
|
Zer
egiteko gai da?
|
2017
|
|
Horrela itxura fisikoa, arropa, edo hizkuntz erabilera, nesken identitate adierazgarri garrantzitsu bilakatzen dira (Eckert, 1989: 256). Ondorioz, mutilek
|
zer
egiteko gai diren erakutsi behar dute (egin). Neskek, aldiz, bere izaera zertan datzan adieraztea dute helburu (izan).
|
|
Lezo eta Pasai Donibaneko nerabeekin garatutako ikerketa hau Hizkuntzaren Antropologian azken hamarkadetan proposatutako kontzeptuetan eta ikuspegian oinarritzeak hizkuntza praktikei begirada berri batekin hurbiltzeko aukera eman dit. Alde horretatik, planteamendu teoriko metodologiko horiek oinarrizkoak suertatu zaizkit sozializazio bidez egiten den sexuaren araberako banaketaren sailkapena egiteko (mutilek
|
zer
egiteko gai diren erakutsi behar dute, neskek bere izaera zertan datzan adieraztea dute helburu), eta batzuen eta besteen hizkuntza praktika ezberdinduak oinarritzeko. Hizkuntzaren bidez ere desberdinkeriak eta botere harremanak ezartzen dira.
|
2019
|
|
Internet eta teknologia berrien agerpena erabat ari da eraldatzen lan mundua azken urteotan.Horren ondorioz, unibertsitateko ikasleek, zer dakiten? baino garrantzitsuagoa bihurtu daberaientzat erakustea, dakiten horrekin
|
zer
egiteko gai diren? (Watts eta Blessinger, 2016: 215). Sternberg en eta Lubart en aburuz (1999), egungo zuzendari nagusien (CEOen) arrazoi nagusiada euren erakundeak eraldatzeko duten etorkizun sena.
|