2000
|
|
Berak eginiko lanenbati buruzko iritzia plazaratu?, berak landutako gairen bati buruzko zerbait originalegiten saiatu?...
|
Zer
egin nezakeen, ordea, arlo horietan trebatu gabea izanik. Irtenbideerraza nuen, Fisikako gairen bati buruzko ikergairen bat aukeratu eta lan akademikohutsa egin, Txillardegiren omenez egina zela esan, eta kito.
|
2002
|
|
Baten batek galde dezake
|
zer
egin dezakeen gobernu autonomoak. Gasteizkoak zein Iruñekoak, espainiar gobemuaren erabakien aurrean.
|
|
Beraz, ikasteko estrategiak ondoko galdera erantzutera datoz:
|
zer
egin dezake ikasle batek euskararenikaskuntza bihur dezan errazago, atseginago eta azkarrago?
|
|
Irakasle tutoreak euskara ikasi ahal izateko Interneten diren baliabideenberri emango dio. Horrekin batera, sareko material horiekin
|
zer
egin dezakeen aditzera emango dio, elkarrekin diseinatutako ikas planean azaltzendiren helburuak betetze aldera.
|
|
Madrilen ez ezik, esango nuke Euskal Herrian ere Riquer ek ikusi duen arriskua badagoela, politikaren arloan, gizartean eta baita unibertsitateetan ere. Horrenaurrean,
|
zer
egin dezakegu historialariok. Arrisku horretaz jabetzea eta kontzientziatzea, tranpa esentzialistan ez erortzeko ahaleginak egitea, eta ikertzen jarraitzea, besterik ez dago.
|
|
|
Zer
egin zezakeen Jasonek, ordea, inoren indarren eta botereen mende zegoela. Burdinari eskaini ziokeen paparra...
|
2005
|
|
|
Zer
egin dezakegu egoera aldatzeko?
|
|
irakasle horiek funtzionarioak dira eta lanpostu finkoa etaegonkorra dute ikastetxean. Egoera horren aurrean
|
zer
egin dezake ikastetxekozuzendaritzak. Arrazoi ezazu erabakia.
|
|
irakasleak nahi dituen edukiak eta nahi duen bezala emanditzake. Egoera horren aurrean
|
zer
egin dezake ikastetxeko zuzendaritzak. Arrazoi ezazu zure erabakia.
|
|
Ikastetxeak epe luzeko irtenbidean (formazioan) inbertitzen badu, ikasturtehorretan matrikula gutxi lortzeko arriskua du (marketin kanpainan inbertitzen ezdutelako).
|
Zer
egin dezake zuzendaritzak egoera horren aurrean. Arrazoi ezazuzure erabakia.
|
2006
|
|
Orain arte ikusi dugu nolako eragina duten igurikimenek guraso/ seme alabakharremanean, eta nola haurraren nortasunaren garapen orekatuari mesede edo kalteegin diezaiokeen. Orain,
|
zer
egin genezake, alde batetik igurikimen hauetaz kontziente izateko eta, bestetik, aurre egiteko horrela datorren umea onartu ahal izateko. Gure igurikimenen kontzientzia lortzeko, lehenik eta behin, beharrezkoa izango daberaien eragina ezagutzea. Horregatik, ohikoa da gaur egun, adoptatu nahi duenedonork igarotzen duen ebaluazio psikosozialean motibazio eta igurikimenezberdinak aztertzea eta lantzea.
|
2007
|
|
Ezdizkizu emaitzak eskatzen, azalpenak baizik. Esan zergatik ez dituzun adierazlehoriek, eta
|
zer
egin dezakezun edukitzeko. Besterik ez.
|
|
Horietako bat aukera (affordance) kontzeptua da.Kontzeptu hori erabiltzen du haurraren eta haren testuinguruaren arteko osagarritasuna adierazteko. Aukerak zeregin zehatz batzuk egiteko balio duten objektuei, tresnei eta antzekoei dagozkie, eta haurrak haiekin
|
zer
egin dezakeen zehaztendute. Dena den, objektu batekin ekintza bat egin ahal izateak ez du esan nahihaurrak ekintza hori egin ahal izango duenik; izan ere, haurrak ekintza egitekogaitasuna izan behar du.
|
|
Larunbatetik dago.
|
Zer
egin dezake presidenteak. Telebistaikusi, jan eta gauean oheratu egiten da.
|
2009
|
|
Nik uste horri buelta eman behar diogula, aitortu beharra dago horzailtasun ikaragarriak zeudela eta garaia heldu dela horri buelta emateko. Orduan, nik
|
zer
egin genezakeen pentsatu baino gehiago, etorkizunera begira jarrikonintzateke, alegia, orain zer daukagun egiteko pentsatuz.
|
|
J.A.: Zuk zuzentzen duzun Giza Eskubideen Zuzendaritzan bizitako esperientziatik, zure ustetan,
|
zer
egin dezakete erakundeek memoria kolektiboaren berreskurapenean eta berreraikitze horretan laguntzeko. Zein betebehar edo ahalmen izanditzakete erakundeek?
|
2011
|
|
Baina jakina da, era berean, etxeko hizkuntzak sustatzea bigarren edo hirugarren hizkuntzak ikasteko aldagai garrantzitsua dela (Barkin, 2002) edo hizkuntzen ikaskuntzan motibazioa funtsezko aldagaia dela (Txepetx, 1987). Eskolak, beraz, ondo asmatu beharra dauka
|
zer
egin dezakeen eta zer ez ikasle etorri berrien hizkuntza eta kulturekin.
|
2012
|
|
Premiazkoa da honakoa definitzea: gure politikariek
|
zer
egin dezakete horridagokionez?
|
2014
|
|
|
Zer
egin genezake irakaskuntzan dihardugunok emakumeon gehiengoak etajendarteak oro har onarturiko irudi mediatizatu hori deseraikitzeko. Irudi horieibizkarra eman, emakumeok batak besteari begiratu, belaunaldietako elkartasunabilatu, subkultura femeninoan edertasun irudiak bilatu, emakumeen biografiakbilatu, isildutako heroien historia ezagutarazi.
|
2015
|
|
Bigarrenez, hausnarketa estetiko eta artistikorako pertinenteak diren elementua eta gaiakfinkatzea izango da helburu, hau da,
|
zerk
egin dezake interesgarria gure lokalismoa galderarierantzutea. Aurretik aipatu dugun bezala, Euskal Herriak ez du izan ondare artistikogarrantzitsurik XX. mendeko bigarren erdialde arte, beraz, euskal abangoardiaz geroztiksortutako elementuak lirateke forma pertinenteak.
|
|
Orduan,
|
zer
egin dezakezue zuek. Ba praktikan jarri.
|
|
Orduan,
|
zer
egin dezakezue zuek. Ba praktikan jarri.
|
2017
|
|
(Gu orain hobekuntza proposamenak aztertzen ari gara;
|
zer
egin dezakegun akatsen aurrean. Ikusi behar dugu ikasleen akatsak ikaskuntzaren motorra diren.
|