Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2000
‎Berak eginiko lanenbati buruzko iritzia plazaratu?, berak landutako gairen bati buruzko zerbait originalegiten saiatu?... Zer egin nezakeen, ordea, arlo horietan trebatu gabea izanik. Irtenbideerraza nuen, Fisikako gairen bati buruzko ikergairen bat aukeratu eta lan akademikohutsa egin, Txillardegiren omenez egina zela esan, eta kito.
2002
‎Baten batek galde dezake zer egin dezakeen gobernu autonomoak. Gasteizkoak zein Iruñekoak, espainiar gobemuaren erabakien aurrean.
‎Beraz, ikasteko estrategiak ondoko galdera erantzutera datoz: zer egin dezake ikasle batek euskararenikaskuntza bihur dezan errazago, atseginago eta azkarrago?
‎Irakasle tutoreak euskara ikasi ahal izateko Interneten diren baliabideenberri emango dio. Horrekin batera, sareko material horiekin zer egin dezakeen aditzera emango dio, elkarrekin diseinatutako ikas planean azaltzendiren helburuak betetze aldera.
‎Madrilen ez ezik, esango nuke Euskal Herrian ere Riquer ek ikusi duen arriskua badagoela, politikaren arloan, gizartean eta baita unibertsitateetan ere. Horrenaurrean, zer egin dezakegu historialariok. Arrisku horretaz jabetzea eta kontzientziatzea, tranpa esentzialistan ez erortzeko ahaleginak egitea, eta ikertzen jarraitzea, besterik ez dago.
Zer egin zezakeen Jasonek, ordea, inoren indarren eta botereen mende zegoela. Burdinari eskaini ziokeen paparra...
2005
Zer egin dezakegu egoera aldatzeko?
‎irakasle horiek funtzionarioak dira eta lanpostu finkoa etaegonkorra dute ikastetxean. Egoera horren aurrean zer egin dezake ikastetxekozuzendaritzak. Arrazoi ezazu erabakia.
‎irakasleak nahi dituen edukiak eta nahi duen bezala emanditzake. Egoera horren aurrean zer egin dezake ikastetxeko zuzendaritzak. Arrazoi ezazu zure erabakia.
‎Ikastetxeak epe luzeko irtenbidean (formazioan) inbertitzen badu, ikasturtehorretan matrikula gutxi lortzeko arriskua du (marketin kanpainan inbertitzen ezdutelako). Zer egin dezake zuzendaritzak egoera horren aurrean. Arrazoi ezazuzure erabakia.
2006
‎Orain arte ikusi dugu nolako eragina duten igurikimenek guraso/ seme alabakharremanean, eta nola haurraren nortasunaren garapen orekatuari mesede edo kalteegin diezaiokeen. Orain, zer egin genezake, alde batetik igurikimen hauetaz kontziente izateko eta, bestetik, aurre egiteko horrela datorren umea onartu ahal izateko. Gure igurikimenen kontzientzia lortzeko, lehenik eta behin, beharrezkoa izango daberaien eragina ezagutzea. Horregatik, ohikoa da gaur egun, adoptatu nahi duenedonork igarotzen duen ebaluazio psikosozialean motibazio eta igurikimenezberdinak aztertzea eta lantzea.
2007
‎Ezdizkizu emaitzak eskatzen, azalpenak baizik. Esan zergatik ez dituzun adierazlehoriek, eta zer egin dezakezun edukitzeko. Besterik ez.
‎Horietako bat aukera (affordance) kontzeptua da.Kontzeptu hori erabiltzen du haurraren eta haren testuinguruaren arteko osagarritasuna adierazteko. Aukerak zeregin zehatz batzuk egiteko balio duten objektuei, tresnei eta antzekoei dagozkie, eta haurrak haiekin zer egin dezakeen zehaztendute. Dena den, objektu batekin ekintza bat egin ahal izateak ez du esan nahihaurrak ekintza hori egin ahal izango duenik; izan ere, haurrak ekintza egitekogaitasuna izan behar du.
‎Larunbatetik dago. Zer egin dezake presidenteak. Telebistaikusi, jan eta gauean oheratu egiten da.
2009
‎Nik uste horri buelta eman behar diogula, aitortu beharra dago horzailtasun ikaragarriak zeudela eta garaia heldu dela horri buelta emateko. Orduan, nik zer egin genezakeen pentsatu baino gehiago, etorkizunera begira jarrikonintzateke, alegia, orain zer daukagun egiteko pentsatuz.
‎J.A.: Zuk zuzentzen duzun Giza Eskubideen Zuzendaritzan bizitako esperientziatik, zure ustetan, zer egin dezakete erakundeek memoria kolektiboaren berreskurapenean eta berreraikitze horretan laguntzeko. Zein betebehar edo ahalmen izanditzakete erakundeek?
2011
‎Baina jakina da, era berean, etxeko hizkuntzak sustatzea bigarren edo hirugarren hizkuntzak ikasteko aldagai garrantzitsua dela (Barkin, 2002) edo hizkuntzen ikaskuntzan motibazioa funtsezko aldagaia dela (Txepetx, 1987). Eskolak, beraz, ondo asmatu beharra dauka zer egin dezakeen eta zer ez ikasle etorri berrien hizkuntza eta kulturekin.
2012
‎Premiazkoa da honakoa definitzea: gure politikariek zer egin dezakete horridagokionez?
2014
Zer egin genezake irakaskuntzan dihardugunok emakumeon gehiengoak etajendarteak oro har onarturiko irudi mediatizatu hori deseraikitzeko. Irudi horieibizkarra eman, emakumeok batak besteari begiratu, belaunaldietako elkartasunabilatu, subkultura femeninoan edertasun irudiak bilatu, emakumeen biografiakbilatu, isildutako heroien historia ezagutarazi.
2015
‎Bigarrenez, hausnarketa estetiko eta artistikorako pertinenteak diren elementua eta gaiakfinkatzea izango da helburu, hau da, zerk egin dezake interesgarria gure lokalismoa galderarierantzutea. Aurretik aipatu dugun bezala, Euskal Herriak ez du izan ondare artistikogarrantzitsurik XX. mendeko bigarren erdialde arte, beraz, euskal abangoardiaz geroztiksortutako elementuak lirateke forma pertinenteak.
‎Orduan, zer egin dezakezue zuek. Ba praktikan jarri.
‎Orduan, zer egin dezakezue zuek. Ba praktikan jarri.
2017
‎(Gu orain hobekuntza proposamenak aztertzen ari gara; zer egin dezakegun akatsen aurrean. Ikusi behar dugu ikasleen akatsak ikaskuntzaren motorra diren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia