Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2010
‎Beren egoeraz kontziente eginez (n= 15;% 12) arazoari aurre egitean lagundu (n= 6;% 4,8), emakumea birgizarteratzea. Gertatzen ari denaz konturatu behadirraetaegoerarenondorioakjakinbehardituzte.Emakumeakkontzientziatzea ez direla inoren objektu, lehen erasoak eraso bezala identifikatzen lagundu eta zer egin behar duten jakinarazi.
2011
‎Eta esan zidaten, forenseak hala zela frogatuta ere, ez zutela kontuan hartuko. Orduan, zer egin behar da indarkeria psikologikoa berresteko?
2012
‎22 Lider lemazain desegokiak lankideen gehiegizko presioa eta «zapalketa» ekar ditzake. Lider horrek ez dituenez aginduak eta jarraibideak argi azaltzen, haren iritziz, «denek badakitelako zer egin behar duten»?, lankideak haren nahia zein den igarri beharrean izaten dira maiz. Ez da harritzekoa, hortaz, lankideak presiopean daudenean eta liderraren konfiantzarik ez daukatela sentitzen dutenean, taldearen morala bertan behera jaustea.
2013
‎Irakasleak diskurtsoa berregiten du itzulpenaz baliatzen den unean, ikasle batek (8)= estuche esaten duenean irakasleak erantzun egiten dio (9)= yes, pencilcase, Aitor. Ildo beretik birformulatu egiten du ikasleek esandako hori (11)= Is that mine?; zer egin behar da, zalantza dutenean ikasleek euskarara jotzen dutela antzeman daiteke (12)=, baina irakaslea testuinguru estralinguistikoaz baliatzen da (13) berriro azaltzen dio zein den gauzatu beharreko ataza eta aurrera jarraitzen du ez hitzezko hizkuntza baliatuz.
2015
‎Allande Errezarretek aitortzen du Zuberoak baduela bere lekua horrelako proiektu batean: «Baina nork zer egin behar du eta zein ahalmenekin?». Antzeko galderak egin ditu Irulegiko Irratiko Pantxika Arranbidek ere.
‎Ez dakit, nik uste dut ateratzen dela, ez dakit, igual ez naiz kontziente, igual ez dakit, ez dut planteatu, baino, normalean hitz egiten dugu lasai. Zer edo zer egin behar badugu esaten dugu, ze benga, hau edo bestea, ez daukat gogoa edo bai honetarako? (14.2 Iratxe, 30, harreman homosexuala).
2016
‎Foucaultek (1989a) planteatu zuen zeinek duen bizitza horien gaineko boterea. Izan ere, harreman biopolitikoan erabakitzen du gizarteak zer egin behar den ezberdinarekin garaian garaiko arau normatiboetan ondo atxikitzeko edota bazterrean uzteko. Bioboterearen gizarte harremanek, bada, subjektuaren menpekotasuna eta diziplinamendua jomugan jartzen dituzte, eta, haurren medikalizazio arazoari dagokionez, subjektuaren berariazkotasuna jartzen da jokoan:
‎Bestalde, elkarrizketatuetako baten batzuek diotenez, espetxe langileek gehiago sartzen dute muturra emakumeen kasuan, gehiago esaten diete zer egin behar duten eta zer ez, eta gehiago juzgatzen dituzte ere. Neurri batean, emakumeak gizonak baino irekiagoak izateagatik edo euren bizitza pertsonalari buruz gehiago hitz egiteagatik izan daitekeela ukatu gabe, askok kritikatzen dute langileek nagusikeria ikuspegitik egiten dutela.
2019
‎Prudentzioren jolasa izan da gehien gustatu zaidana, egoera (arriskutsu) bakoitzean zer egin behar dugun ikasi dugulako (ikaslea, 2015, balorazio galdetegia).
‎Gehien gustatu zaidana Interneten seguru egoteko zer egin behar dugun ikastea izan da (ikaslea, 2017, balorazio galdetegia).
2021
‎Gizabanakoaren eta erakundearen arteko harremanean, esku hartzeak egon daitezke, hala nola eraso gertakari guztiak eta beste indarkeria mota batzuk jakinaraztea eta formakuntza ematea langileei egoera horietan zer egin behar duten jakiteko.
‎" Traumatikoa izan zen, guraso asko kontra jarri zitzaizkiolako euskara batua zela eta. " Zer egin behar dugu hatxerekin?" galdetzen zuen Izaskunek, eta hatx hasperenduna ahoskatuko balu bezala egiten zuen" (Elustondo, 2014: 86).
2023
‎Ez dakit, beste klabe batzuetan zegoen, fase eraikitzaileago batera pasatzeko. Orduan, nahiz eta momentu hartan ez deitu hitz hauekin, oinarri inportante bat izan zen feminismoa, eta ez jartzea hainbeste begirada mundua aldatzeko kanpoan zer egin behar genuen, baizik eta gure baitan guk zer nolako rol, zer nolako botere harremanak erreproduzitzen genituen gazteen artean(.) Topatu nintzen egitura patriarkalarekin(.), identifikatu nituen botere harremanak, gizonen nagusigoa eta emakumeok izan ditugun zailtasun ezberdinak" (Neska, 27).
‎Hor zalantza handia daukat e, nire iritziz e, uste dut ez duela merezi ba modu artifizial baten eta botikei esker bizitzea jada iristen denean muturreko egoera batera. Hemen ez dago eutanasia edo, nahi duzun eufemismoa erabili ba hori ez dago legeztatuta eta ez dakizu zer egin behar dan, eta medikuak ere ez dute soluziorik ematen eta familian ere denek ez dute iritzi berdina izaten" (Gizona, 67, senidea).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia