Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 45

2000
‎Bi biok erkagarri badira ere, apustua zeren alde egin behar den horretan argi dago, nire ustez, erdietsi beharrekoa: euskararen hiztegi zabala eta eguneratua, egungo premiei ihardesteko gai dena, aspaldiko tradizioan errotua eta zimendatua.
2002
‎Nire iritziz, helburu" handi" horiek edo horien antzekoak izango liratekeenak lortu ahal izateko, goitik beherako aldaketa politikoa gertatu litzateke, eta, gainera, ados jarri lirateke Euskal Herriko unibertsitate guztietako kide gehienak. Eta hori gertatu arte, zer egin behar da. Nik uste dut azpilana dela gaur eta etorkizun hurbilean egin behar duguna.
2003
‎2. Euskal gizartea euskalduntzea helburu, zer egin behar da. Zer garrantzi dute eta nola eragin behar dute helduen euskalduntzeak eta alfabetatzeak Euskal Herria euskalduntzeko prozesuan?
‎Eraso gupidagabea izan zen hura. Ikastolako haurren ikasketak legez onartzerik ez zegoen ku rtso amaieran eta inspektore ziztrinari haur horiekin zer egin behar zen galdetu zitzaion batean, erantzun hau eman zuen gordin gordina: Ikastolarik ez balitz bezala jo katu.
Zer egin behar da.../ Que hacemos en caso de.... (e). LARRIALDIEI AURREGITEKO ZUZENDARITZA.
2004
‎Kulturaren euskal plana euskal kulturaren plana izatera irits dadin, geuk ere erabaki egin behar dugu hogeita bost urtebarru gaur ezinbestekoa dena eginda egon dadin zein urrats eman behar dugun. Kulturaren Euskal Plana Euskal Kulturaren Plana izan dadin, elkarrekin adostu behar dugu urrutira iristeko zer egin behar dugun eta zer egin behar ez dugun. Kulturaren Euskal Plana Euskal Kulturaren Plana izan dadin, diru gehiago lortu behar dugu, beti bezala, handik eta hemendik; eskean batzuetan eta gure irabazpideak gure kulturari berriz eskainiz, gehienetan; bermeak bilduz, arriskuak neurtuz, beldur eta konplexuak alboratuz.
‎Kulturaren euskal plana euskal kulturaren plana izatera irits dadin, geuk ere erabaki egin behar dugu hogeita bost urtebarru gaur ezinbestekoa dena eginda egon dadin zein urrats eman behar dugun. Kulturaren Euskal Plana Euskal Kulturaren Plana izan dadin, elkarrekin adostu behar dugu urrutira iristeko zer egin behar dugun eta zer egin behar ez dugun. Kulturaren Euskal Plana Euskal Kulturaren Plana izan dadin, diru gehiago lortu behar dugu, beti bezala, handik eta hemendik; eskean batzuetan eta gure irabazpideak gure kulturari berriz eskainiz, gehienetan; bermeak bilduz, arriskuak neurtuz, beldur eta konplexuak alboratuz.
Zer egin behar da film labur bat egiteko
2006
‎Kataluniakoa gertutik jarraituz, Frantzia, Herbehereak, Kanada eta gertukoak ere bai, Gasteiz kasu. Zer egin behar ez genuen behintzat aztertu ondoren, eskolako eremu guztien berplanteamenduari ekin genion: jangela, familiekiko harremanak, jarduera osagarriak, batetik eta bestetik geletako antolaketa, ordutegiak, metodologiak, arloetako curriculuma, tutoretza...
‎Teoriok, bada, bi zentzutan dira normatiboak: batetik euren adiera etikoan, zer egin behar dugun esaten digutenean; eta bestetik, legedietan isla eduki behar duten heinean.
‎Eta, are gehiago, Arantzazutik etorri nintzenean, lehenengo gauza, hantxe neuzkan umeak, nirekin ikasten hasi zirenak. " Ume hauekin zer egin behar dugu?". Gabonak ere bazetozen eta zerbait egin beharra zegoen.
‎Eta jubilatuen munduan ere baditut belarri txarrekoak. Eta zer egin behar duzu?! Beraiek etorri dira eta aurrera!
‎Txikitan ere, akordatzen naiz, hanka hutsik joaten ginen gu etxetik hondartzara. Zer edo zer egin beharra dago orain ere... Bai, goazen itsaso aldera.
‎Udaldi bakarra egin nuen Narbaizarekin. Hura atzera bere herrira joan zenean," Honekin zer egin behar dugu?", izan zen gure etxeko galdera. Eta Maria Barbararekin hasi nintzen ikasten.
2007
‎Izan ere oinbeste etxeetatik urtean bein batzen geranok jomuga jakin bat errebista bateri ezartzeko denbora gutxitxo dugu egun pare batean. Beraz, auzi au emen, Arantzazu’n gaudenok erabaki bearko dugu, teoriz —Yakinlari guzien baimenez, esan nai nuke— ez bada ere, praktikuki zer egin bear dan jakiteko beintzat. Beraz, Yakin’ek zer nai duen agertzen dizudanean, zuzendaritza berriak —bi bakarrik gera eta onetan, gutxi gora beera, bat gatozela uste dut— Yakin’ekin egin nai lukena esaten dizut.
‎Pekatu aal da? Zer egin bear ote degu. Dana utzi ta izan bear lukena ta iñoiz izan ez dana gogoan artu?
‎Bi urte geroago, Agirre hil zenean, jakinarazi zioten Venezuelako alderdiko eta Zerbitzuen buru zen Jokin Inzari Estatu Batuek Jaurlaritzari ematen zioten diru-laguntza moztu egin zutela. Inza Frantziara etorri zen zer egin behar zuen jakiteko, bera harremanak moztearen alde izanik. Bere harridurarako, Leizaola lehendakariak lankidetzarekin jarraitzeko esan zion eta gauza bera esan zioten Beyrisko EBBko kideek, Euskadin ezetz, baina Amerikan jarrai zezakeela harremanetan, nahiz eta buruzagiek ofizialki ez jakin ezer.
‎Bada, egin dezadan berriz galdera: zer egin behar du kritikak. Zein da kritikaren egitekoa?
‎Bada, egin ditzadan, hirugarrenez, galdera berberak: zer egin behar du kritikak. Zein da kritikaren (edo Kortazarrek aipatzen duen bezala, kazetaritza espezializatuaren) egitekoa?
‎Azken batean, arazo guztiaren gakoa, agian, beste nonbait egon daiteke: nola sortu zen Espainia deritzon izaki politiko hori eta zer egin behar den, gaur egun, okerreko norabide politiko horren ondorioei razionaltasun apur bat emateko. ‘Los’ jartzen duen lekuan ‘esos’ ipini eta Artetaren hitzak niretzat hartuko ditut:
‎Artikulu honek, beraz, ez du inolako asmo pedagogikorik. Ez diot inori esan nahi zer egin behar duen eta zer ez. Eta ezagutzen ez dugun hainbeste gauzaz galdetzen zaigunez, egiten dugun lanaz hausnartu eta ikasteko asmoaz baliatzen naiz Jakin ek emandako idazteko askatasunaz, ikastea beti jakinari eraginez berriz hastea ere bai baita.
‎Hori balitz, gaitz erdi. Eztabaida razionala antzutzen duen betiko sorgin gurpilaren adibide paradigmatikoa dugu hor, niri axola zaidana ez baita orain 30 urte egin zena ondo ala txarto egin zen, historiaren dominak eta txatarrak nola banatzen ditugun, baizik eta orain, gaur, bihar, zer egin behar genukeen. Zein diren hartu beharreko bideak eta neurriak euskarak aurrera egingo badu.
2008
‎Eta? Zer egin behar da orduan, gutxiago ekoitzi ala gehiago irakurri?
‎Asko? Zer egin behar dute artistek, ez jarri ur garbirik askan?
2009
‎Hurrengo urtera bitartean, badakizu zer egin behar duzun: ondo prestatu.
‎ikusi, aztertu eta ekin. Ikusi zer egin behar dugun, aztertu nola egin, eta ekin. Ez zen ateratzen gaztea bere gazte mundutik.
2010
‎Eztabaida uholdearen ondoren, Joxe Azurmendiren ondorio politikoa zuzena izan zela uste dut9: " Jaurlaritzaren teilatuan dago pilota, ikus dezala zer egin behar duen". Nik orain, ñabardura bat emango nioke horri:
‎Coca Colak iragarki kanpaina bat egin aurretik sekulako dirutza inbertituko du helburuak zehazteko, helburuen arabera zer egin behar den erabakitzeko, gizarteari helarazi nahi dion mezua definitzeko eta produktua zerekin lotu nahi duen argitzeko. Eta hala ere, beti ez dute haien helburua lortzen eta kanpainek kontrako efektuak sortzen dituzte batzuetan.
2011
‎1957 urte hasieran gutuna bidali zuen Zaitegik Euskaltzaindiko idazkaritzara, idazle elkarte murritzaren berri emanez, eta Euskaltzaindiaren esanera zeudela jakinaraziz. Alfontso Irigoienek berehala jakinarazi zion berria A. Arrueri, Zaitegi mantsotua eta otzandua zelako bere sentipen atsegina ezkutatu gabe; eta horretaz gainera aurreratzen zitzaion A. Arrueri eta bere ustetan Euskaltzaindiak zer egin behar zuen ematen zion aditzera:
2012
‎Gertu zegoen Jakinentzat lan egiteko, baina diru ordainketarena gogoratu beharrean gertatu zen: " Ene lan denbora nolabait ordaintzeko modurik baldin baduzu, esaidazu zer egin behar dudan; eta egingo dut. Nobelaren bat euskaratu, Utopiarena prestatu, edo abar".
2013
‎Geroz eta ahulago zegoen euskara ahozkoa, eta literatura lanetako euskara ere beheraka zihoan; hala zioen Txillardegik. Horri aurre egiteko zer egin behar zen ere, ez zuen zalantza handirik:
2014
‎Baina ez dute den dena gaizki egiten, eta besteek ere ez. Nik abertzale izateko zer egin behar dut, trikitixa egiten hasi hemen. Nire lehenengo hogeita hamar abizenak euskaldunak dira den denak.
‎Zenbait emakumek honela adierazten dute trantsizio momentu hori: " sentitzen nuen besteekiko zer edo zer egin behar nuela"," sentitzen nuen itzuli behar niola gizarteari nik neukan zortea"," gizartean gertatzen zena ikusita zer edo zer egin behar nuela uste nuen". Bigarren etapa batean, elkarrizketatutako emakume gehienek neke egoera bat deskribatu dute:
‎Zenbait emakumek honela adierazten dute trantsizio momentu hori: " sentitzen nuen besteekiko zer edo zer egin behar nuela"," sentitzen nuen itzuli behar niola gizarteari nik neukan zortea"," gizartean gertatzen zena ikusita zer edo zer egin behar nuela uste nuen". Bigarren etapa batean, elkarrizketatutako emakume gehienek neke egoera bat deskribatu dute:
2015
Zergatik egin behar dugu euskaraz. Zer dago horren atzean?
‎Gaitasun digitalak izatea ez da programatzea bakarrik, gaitasun gehiago ere badira, baina programazioak bere baitan horietako asko barne biltzen ditu. Gaitasun horiek zein diren jakitea, ditugunak identifikatzea eta ez ditugunen aurrean zer egin behar dugun jakitea erabakigarria da.
2016
‎" Besteren artean bortu hitzak zer esan nahi zuen ez nekien. Nere ustez, horregatik, hasierakoa da korapilatsuena ez nekielako ardiekin zer egin behar zuten baina gero ondo segitzen da istorioa". Zer den estres linguistikoa Beste Aldearekin; zer, eta bortu= portu latinetik eratorritako hitza gorabehera.
‎Erabakitzeko eskubidearen bitartez, aldiz, autoeratu egiten da subjektu kolektibo berria, behetik gorako prozesu demokratikoaren bidez erabakiko duen subjektua definitzeko aukera posible da. Autoeraketa hori ez da zertan egin behar nazio baten bueltan, borondate demokratiko batean oinarrituta ere egin daiteke eta lurraldetasunaren afera malgutasunez ebazteko aukera ematen du.
2018
‎Jarri al gara euskaldun berrien larruan? Euskaldun berriek zer egin behar dute euskara jatorra bereganatzeko. Azpeitian, Bermeon edo Altzurukun alfabetatze masterra?
2019
‎Aristotelesek erretorikaren inguruan osatutako definizioa dute abiapuntu: kasu bakoitzean, aurrean duguna limurtzeko zer egin behar den jakiteko gaitasuna. Hemendik hasita, George A. Kennedyk erretorikaren inguruan burututako proposamena bereganatzen dute:
2020
‎Mundua eraldatu nahi dugu (gure mundu txikitik hasita). Jakin, badakigula zer egin behar den, baina ezin dugula, pentsatzeko joera izaten dugu. Jeneralean, ez digutela uzten, aitzakiarekin.
‎Berak, ordea, ez du ezer egingo. Besteek zer egin behar duten eta zer ez duten egin behar esateko dagoena ez da ezeren arduraduna, baizik eta garai bateko maisu edo gaur egungo apaiza da.
2021
‎Ama hasi zitzaidan zirikatzen, zer edo zer egin behar nuela esaten. Bera, ezkondu aurretik, oso jostun ospetsua izan zen; gero bihurtu zen baserritar, baserri handi batera ezkonduta.
‎Gazte mugimendua zegoen en un momento de" goazen gure burua birpentsatzera, goazen harremanetan fokua jartzera, goazen saretzera", eta apur bat ateratzen de una fase de respuesta[...] beste klabe batzuetan zegoen, fase eraikitzaile batera pasatzeko. Orduan, nahiz eta momentu hartan ez deitu hitz hauekin, oinarri inportante bat izan zen feminismoa, eta ez jartzea horrenbeste begirada mundua aldatzeko kanpoan zer egin behar genuen, baizik eta gure baitan guk zer nolako rol, zer nolako botere harremanak erreproduzitzen genituen gazteen artean. (Emakumea, 25 Nafarroa.
2022
‎Herri honek eta euskalgintzak EH2040an euskaraz zergatik egin behar duen kontzientzia hartze hau beharrezko pausotzat daukat. Nire ustez, ez dugu barneratuta euskaraz bizitzea ‘ondo bizitzea’ edota ‘bizitza duina’ kontzeptuen baitan dagoela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia