Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2002
‎Dena dela, argi gera dadila euskarazkoa bezain gurea sentitzen dudala gaztelaniazkoa (edo Pirinioetatik Adurrera bitartean egiten den frantsesezkoa, noski, ondo ezagutzen ez dudan arren); egia da arazo terminologiko bat dugula euskaraz," euskal idazle" nekez egokitzen delako" escritor vasco" ren esanahi orokorragora (Koldo Mitxelena baimena eskatuz bezala ausartu zen idazle euskotar aldaera proposatzera," vasco" horren ordain legez). Baina dei diezaiogun X, esaerek ez dute zertan egia adierazi behar beti, eta" izena duen guztiak izana dauka" esaten duenak edukiko du, arau orok bezala, salbuespenik: gaztelania eta frantsesa euskara bezain gureak dira dagoeneko eta, alde horretatik, hemengo idazleen euskalduntasunaren edo euskotartasunaren inguruan bai Laura Mintegik bai Gari Berasaluzek aurkezten dituzten zalantzak eta anatemak ulergaitz samar begitantzen zaizkit (ez diot horren larria irizten, besterik ezean," erdaraz idazten duten euskal idazleak" perifrasi txit deserosoa erabiltzeari...).
2003
‎Ez dakit erosoago sentitzen delako edo ez dakit zergatik, baina begi bistakoa da, askoz jende gehiagok eros lezake euskarazko egunkari bat, baina praktikan ez du egiten. Zergatik egia esan, ez dakit.
‎benetan uste al dugu euskararen unibertsoaren aurka esan eta egi (te) n den guztiak ez duela inolako eraginik? Zer egi (te) n dugu politikoki diskurtso horri aurre egiteko. Isiltasuna ez da soluzio.
2007
‎Andik aurrera zer egi [n] nuan nai nuke dana kontatu.
2008
‎Holismoaren talaia bide dauka kide politikoak; zati iritzia besterik ez berriz euskaltzaleak. Zer dago ordea egiatik eta zer egia itxuratik honetan guztian. Kulturalismoaren ikuspegi murritza benetakoa ote?
2009
Zer egia, baina. Iragana Sylvierekin, oraina Wardesekin...
‎Zeinahi interpretazio beste interpretazio bat baizik ez da, zioen Foucault nietzschetarrak; eta honela eransten zuen: "[...] ezagutza ez da zertan egiarantz zuzendua egon, ausazko elkarrekiko erlazio mugagabeen eszeptizismo eternora baizik". ‘Historiagileen historian’ objektibotasuna bilatzearen aurreko mespretxu nietzschetarra goretsi egiten zuen, gainera; objektibotasun horren aurka" genealogia" ezartzen zuen eta hori, berak zioenez," ez da perspektibako ezagumendu izatearen beldur".
2010
‎Bestetik, ostrukaren ereduaren helburu nagusia lasaitasun iraunkorra da. Hortaz, kasu batean zein bestean, uste izatearen helburuak ez du zertan egia izan. Horrek erakusten al du oker gaudela usteak egiari lotzen zaizkiola aldarrikatu dugunean?
‎Hari dakogu zor, Euskal Herrian zerbait giren gehienek, gure adimenduko indarrik hoberena: zoin bidez dabilan xuxen jakitea; makur doala zertarik gitazken ohart, sendo gireno; zer den gure arima; mendetik mendera jakintsunek nolako jaidurak daizkoten hauteman; zerk duen egiten ongia, ederra zerk, zerk egia; nundik datorren gizona, mende eta toki guzietako jakintsunen arabera, eta norat doan; azkenik, lur hunen gainean bizi diren gizaldeak nola bizi izan diren orai artio, bakotxa bereaz ala beren artean".
2011
‎Egia? Zer egi. Nire iritzia jakin nahi duzu?
‎Hari dakogu zor, Euskal Herrian zerbait giren gehienek, gure adimenduko indarrik hoberena: zoin bidez dabilan xuxen jakitea; makur doala zertarik gitazken ohart, senda gireno; zer den gure arima; mendetik mendera jakintsunek nolako jaidurak daizkoten hauteman; zerk duen egiten ongia, ederra zerk, zerk egia; nundik datorren gizona, mende eta toki guzietako jakintsunen arabera, eta norat doan; azkenik, lur hunen gainean bizi diren gizaldeak nola bizi izan diren orai artio, bakotxa bereaz ala beren artean.
2012
‎Horrek esan nahi du interakzioak gehiengoaren hizkuntzan (A hizkuntzan) jazo behar duela nahitaez, agente elebakar bat eta agente elebidun bat elkartzen direnean. Kontuan izan behar da ustekizun honek ez duela zertan egia izan, Europako eskualde batzuetan adibidez; esaterako, Galizian: han, A (gaztelania) hitz egiten duen agente batek eta B (galegoa) hitz egiten duen batek elkarrekin hitz egin dezakete, A eta B hizkuntzen artean ez dagoelako distantzia handirik; izan ere, hizkuntza erromanikoak dira biak [ikusi Mira eta Paredes (2005), hizkuntzen antzekotasunak A eta B hizkuntza bien epe luzeko iraupenean duen eraginari buruzko atala].
2015
‎Goiz hartan, dutxan nengoela zuk sukaldean kafe bat hartzen zenuen bitartean, gainetik pisu handi bat kentzeko tentazioa izan nuen. Bat batean iruditu zitzaidan, argitasun akuatiko batez, dena kontatu ahal nizula, ez zegoela zertan egia ezkutatzen jarraitu. Gustavo, dardarka nago baina dena kontatu behar dizut.
Zer egia dago editorialen publizitate oharretan?
2016
‎Ebak ez zuen ezer erantzun, hainbeste aurkaritzaren aurrean erdi zorabiaturik zegoelako. Zer egia, zer gezur. Edo hobekiago erranda, zer egia, zer ilusio?
‎Zer egia, zer gezur? Edo hobekiago erranda, zer egia, zer ilusio. Hainbeste jirabiraren artean bizitzea zaila zitzaion, berak ez zuelako munduaren aurrean akats eta bekatuen eredu bihurtu nahi eta ustekabean horretara bulkatzen zuten.
2017
‎Ohiz kanpoko fenomenotzat daukat udalekuena. Zaila da bereizten zer den mitoa eta zer egia, baina dakidana da irauten duten hamar egun eskasetan urte osorako hilerokoa sinkronizatzeko bezain harreman estuak egiten direla bertan. Lotsa izateaz bakarrik lotsatzen ikasten dela eta hauek arropak bezala erantzi daitezkeela.
‎– Zer egia?
‎Aspertzen denean, denak akabatu egiten ditu eta beste gerra batera... Baina hori, onenean ere, idazleak zer egin duen, genuke (autorearen psikologia edo umorea); ez, obran bertan zer egiaz, gertatzen den, eta zer dagoen (autoreak ipinita noski).
‎–Zer egin diozu? Zer egion diozu, Gari??, horrekin deia amaitu zuen.
‎Orain, jakiñ nai dunak zer egia dan esaera ori, ardoak obeto egositzen dula janaria urak baño, jarri dezala aragi puzka bat ardotan eta bezte bat uretan. Orduan ikusiko du zati au lenago purrukatu eta ureztatuko dala lendebizikoa baño.
2018
‎Mugimendu politikoa izanik, nazionalismoak ez du zertan egia zientifikorik zabaldu, «historian zehar herriaren batasuna erakutsi ahal izan duten ekimen kolektiboak aurkeztu baizik» (Zabalo, 2000: 29).
‎Era berean, azpimarratu du gobernu honen ezaugarria dela gauza asko agintzen dituela, baina gero ez dituela betetzen. Zentzu horretan, EH Bilduk jakin nahi du zer daukan marketinetik eta zer egitik adostutako aurrekontuak.
2019
Zer egia eta zer megia?
‎71 Hogeita hamar mila urte onartzeko gezur baten kontrakoak ez duela zertan egia izan.
2020
‎" zoritxarra", alegia... Zergatik egia egiazko izenaz esan?
‎Mariannek ez zion erantzun. Mariannek buruan entseatu zuen zer nolako elkarrizketa izango zuten azkenean amak kontaktatzen zuenean, zer aurpegiratuko zioten elkarri, zer egia azpimarratuko zizkion berak. Baina ez zen gertatu halakorik.
2021
‎n), bai kausal moduan: Zergatik egia den, hitz egin behar diozu gurasoari modu hain itsusian? (Agirre Asteasukoa), bai azalpen gisa:
‎Dudarik gabe, tenienteak etxean kontatu zuena familiarako zen, eta ez zuen zertan egia osoa izan behar.
2022
‎Baina jendek ez dute maite, bere gisa bizi ez bazare! Zer egia! Santxak!
‎Ez dute beren ikuspuntuen balizko sintesirik onartzen. Zer egia sor liteke gorputzen pluraltasun murrizgaitz horretatik. Hori dela eta, filosofiak haragoko mundu batean proiektatu izan du bere burua, eta bere burua proposatu du gorputzaren mugetatik kanpora eta horien kontra ibiltzeko bidetzat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia