Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2005
‎Bai, gibelerat itzuli, eta ikusten dudalarik zer bizia ukan dudan, pentsatzen dut ez naizela debaldetan ari izan. Nik uste dut pentsatu nuen xede hori, amets hori, ahal den bezala gauzatu dudala.
2008
‎Badakigu-eta botere guneetan halakoak egoten direla. Heriotza zigorraren zain dagoenak zer bizi duen azaldu nahi genuen.
2009
‎Zertaz hitz egin? Oso zaila da azaltzea han zer bizi genuen eta zertaz hitz egiten genuen. Han egon ondoren, nire senarra hil ondoren... hizketaldiak beste maila batekoak ziren.
2012
‎Behintzat liburuari interes handiena ematen diona, neska baten aitortza intimoa bihurtzen duena, torturatua izan denaren autoanalisi etengabea eta gogoeta da, kontadizoaren barruan tartekatuz doana testuan, denbora diferentetan. Irakurtzen duguna ez da zer egiten dioten, baizik zer bizi duen berak: torturatzen zutenean sentitzen eta gogoetatzen zuena, bere beldurrak eta hauskortasuna, bere zalantzak; eta, ordukoa gogoratuz, orain sentitzen eta gogoetatzen duena, idazten ari denean.
‎Borrokaz dagoen irudipena zinez okerra duk. Jendeak ez dik ezagutzen zer bizi duen militanteak sasian, borrokan.
2013
Zer bizia nuke neurea ez bazine, hutsa eta iluna, baliorik gabe.
Zer bizia nuke neurea ez bazine, hutsa eta iluna, baliorik gabe.
Zer bizia nuke neurea ez bazine, hutsa eta iluna, baliorik gabe.
2015
‎Betidanik hor egon den naturaren parte izanik oro, alu depilatuen estetikotasun berezkoa kasu, okurritu ere ez kontraesanak arakatzea: hain justu kapital kultural nahiko sendoaren jabe den batek, horren araberako maila ekonomiko oparoa ere izango duenak seguru asko, zergatik bizi du hain min haustura erromantiko bat?; susmatu ere ez akaso andre gizonen arteko harremanetan desira aldagaia sartzean arrasto bat narrasten direla mendekotasun dinamikak kudeatzearen eta ahalduntzearen kontuak. Baina, batez ere, usaindu ere ez sorginen elkartasuna, ahizpek bat egiten duten akelarre garaikidea, obraren helburua ez baita huts hutsean kuxkuxeatzea eta ez baita gutun bidaltzailea suntsitzea, ezpada taldean elkar hartuta norbera boteretzea.
‎Beltzean mintzatuzDokumentalak hamalau lagunen ikuspegia biltzen du. Nasa, nahuatl, kaqchiquel, aimara, maputxe, maia yukatek eta kitxua komunitateei hitza eman eta nola dauden, zer bizi duten, zein amets dituzten eta euskaldunak nola ikusten gaituzten erakusten du. Hiru edo lau urteko lan karga izan duen ikus entzunezkoa da, auzolanean egina.Transmisioa amildegirantz doala eta hainbat hizkuntza betirako galtzearen atarian gaudela esanez hasten da dokumentala.
2016
‎Eta hauk ulert dezaten zer bizi zuen, historia guziaren idazteari lotu zen. Hori da gaur liburu bilakatu, Paxkal Bourgoin marrazkilariak oso ederki ilustraturik (Paxkal ere Burkina Fason egona da gaztetan, lan humanitarioan).
2017
‎Geroz eta jende gehiagok ditu estutasun ekonomikoak edota ematen dituen lanaldi luzeak ezin dira definitu bizitza eroso baten parte bezala. Halere, jendea kontsumismora besarkatua bizi da, populazioa zaharkitua dago eta, oro har, gehiengoak Stockholmeko sindromearen antzeko zer edo zer bizi du, horregatik, benetako aldaketari beldurra dio.
2018
‎mintza tailerra, etxetan bizi diren presuna dependenteen laguntzaileeri zuzendua (adibidez, eritasun berezi batez joa denaren bikote laguna edo haurra). Baigorrin bada talde bat abiatua, laguntzaile horiek zer bizi duten elgarri partekatzeko, nolako kezkak dituzten eta zer aterabide aurki dezaketen, besteak beste CIAS egituraren bidez (Centre Communal d' Action Sociale), familiakoak hobeki laguntzeko eta ere berek doi bat hats hartzeko, jende dependeentzat zahar etxetan gero eta gehiago dauden egunazko harrera zerbitzuaz ahal delarik baliatuz. Dena den, Atxiki zerbitzua juntatu nahi lukeenak deit dezake 07.85.46.07.92 zenbakira.
‎Guk adibidez seigarren mailakoekin antzezlan berezia egiten dugu Gorputz Hezkuntzan, ikasgaian bertan (partidetan, ariketetan…) ematen diren komentarioak eta egoerak biltzen dituena, eta neskek mutilen rola antzezten dute eta alderantziz. Helburua da enpatia bidez bestearen lekuan kokatzea eta ikustea zer bizi duten batzuek eta besteek. Estereotipo, bazterkeria, loditasun… kasuak biltzen ditu antzezlanak.
2019
‎Aspektu bat gehi dezakegu ere, irakasle H2 hiztun berriak ikaslearen rola hartua duela hilabete batzuk lehenago.Honekin, badaki edo argi irudika dezake zer bizi duen H2a ikasten duen pertsona batek: irakasleak edo ikaskideekerraten dutenean ez dena xeheki ulertzea, ulermen orokorrarekin egitea, interpretatu behar izatea ulertzen diren edoulertzea suposatzen diren elementuetatik abiaturik, ikaskideek erreakzioetatik (linguistikoak ez diren bestebaliabideetatik), saiakerak egitea (akatsak eginez, ikasketa prozesuaren barne izanez hauek), etab...
‎Baita nire anaiaren, nire familiaren, nire... inguruko kritikak. Kritika horiek ezjakintasunetik egiten dituzte, ez dakite zer bizi dugun eta zer sufritzen ari garen, ez dakite zer den etxean holako egoera bat izatea! Bihotzez opa diet inoiz errealitate hau ezagutzea ez tokatzea.
2020
‎Ez dut uste inork imajinatu ere egin dezakeenik zer bizi dugun.
2021
‎Ezin duzu imajinatu zer bizi duen.
2022
‎Azken batean, irudi horien bidez presoak ezin du hautsi benetako pareta, eta amildegi handia sortzen da kanpoaldearen eta barrualdearen artean: kartzelako errealitatea esan ezinezkoa denez irudikaezina, Georges Didi Hubermanek esango lukeenez, kanpokoak ez du aski erreferentzia barruan gertatzen ari dena ulertzeko, eta barrukoak ere ez du bitarteko nahikorik zer bizi duen adierazteko. Beraz, barrukoak jarraitzen du izaten kanpoko munduaren jasotzaile huts bat, eta iruditzen zaigu behar duen guztia dela kanpoko bizitza xurgatzea.
‎Carmenek, sukalde berri baten aurrean jartzeaz gain, bere anaiak zituen zorrei aurre egin behar die. Bitartean, dolua pairatzen ari da eta anaiak zer bizi zuen ulertzen saiatzen ari da. Guztia erlojuak markatzen duen epearen aurka egiten du.
‎Sostengu ekonomikoa, kontziliaziorako erraztasunak lan munduan eta haur eskoletan. Zer bizi du haur batek 07:45ean eskolan utzi eta 17:00etan jasotzen dutenean. Zer bizi du guraso batek haurrak 07:45ean eskolan utzi eta 17:00etan jasotzen dituenean?
‎Zer bizi du haur batek 07:45ean eskolan utzi eta 17:00etan jasotzen dutenean? Zer bizi du guraso batek haurrak 07:45ean eskolan utzi eta 17:00etan jasotzen dituenean. Zenbat haur eskolak ematen dute haurrak egun erdiz bakarrik uzteko aukera?
2023
‎Eta psikologikoki? Zer bizi du eskolatik at. Aseta ditu beharrizanak?
‎Guztiok egin genezakeen zeregin interesgarria da, autoezagutza eta erreflexioa bermatzeko, eta indar handia du batik bat nerabezaroan. Egunero zer sentitu dugun idaztea, zer bizi dugun, zer gertatu den idaztea, oso lagungarria da pentsamenduen eta emozioen gogoeta egiteko. Hortzak garbitzea ona dela badakigu ezta?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia