2005
|
|
Bai, gibelerat itzuli, eta ikusten dudalarik
|
zer
bizia ukan dudan, pentsatzen dut ez naizela debaldetan ari izan. Nik uste dut pentsatu nuen xede hori, amets hori, ahal den bezala gauzatu dudala.
|
2008
|
|
Badakigu-eta botere guneetan halakoak egoten direla. Heriotza zigorraren zain dagoenak
|
zer
bizi duen azaldu nahi genuen.
|
2009
|
|
Zertaz hitz egin? Oso zaila da azaltzea han
|
zer
bizi genuen eta zertaz hitz egiten genuen. Han egon ondoren, nire senarra hil ondoren... hizketaldiak beste maila batekoak ziren.
|
2012
|
|
Behintzat liburuari interes handiena ematen diona, neska baten aitortza intimoa bihurtzen duena, torturatua izan denaren autoanalisi etengabea eta gogoeta da, kontadizoaren barruan tartekatuz doana testuan, denbora diferentetan. Irakurtzen duguna ez da zer egiten dioten, baizik
|
zer
bizi duen berak: torturatzen zutenean sentitzen eta gogoetatzen zuena, bere beldurrak eta hauskortasuna, bere zalantzak; eta, ordukoa gogoratuz, orain sentitzen eta gogoetatzen duena, idazten ari denean.
|
|
Borrokaz dagoen irudipena zinez okerra duk. Jendeak ez dik ezagutzen
|
zer
bizi duen militanteak sasian, borrokan.
|
2013
|
|
|
Zer
bizia nuke neurea ez bazine, hutsa eta iluna, baliorik gabe.
|
|
|
Zer
bizia nuke neurea ez bazine, hutsa eta iluna, baliorik gabe.
|
|
|
Zer
bizia nuke neurea ez bazine, hutsa eta iluna, baliorik gabe.
|
2015
|
|
Betidanik hor egon den naturaren parte izanik oro, alu depilatuen estetikotasun berezkoa kasu, okurritu ere ez kontraesanak arakatzea: hain justu kapital kultural nahiko sendoaren jabe den batek, horren araberako maila ekonomiko oparoa ere izango duenak seguru asko,
|
zergatik
bizi du hain min haustura erromantiko bat?; susmatu ere ez akaso andre gizonen arteko harremanetan desira aldagaia sartzean arrasto bat narrasten direla mendekotasun dinamikak kudeatzearen eta ahalduntzearen kontuak. Baina, batez ere, usaindu ere ez sorginen elkartasuna, ahizpek bat egiten duten akelarre garaikidea, obraren helburua ez baita huts hutsean kuxkuxeatzea eta ez baita gutun bidaltzailea suntsitzea, ezpada taldean elkar hartuta norbera boteretzea.
|
|
Beltzean mintzatuzDokumentalak hamalau lagunen ikuspegia biltzen du. Nasa, nahuatl, kaqchiquel, aimara, maputxe, maia yukatek eta kitxua komunitateei hitza eman eta nola dauden,
|
zer
bizi duten, zein amets dituzten eta euskaldunak nola ikusten gaituzten erakusten du. Hiru edo lau urteko lan karga izan duen ikus entzunezkoa da, auzolanean egina.Transmisioa amildegirantz doala eta hainbat hizkuntza betirako galtzearen atarian gaudela esanez hasten da dokumentala.
|
2016
|
|
Eta hauk ulert dezaten
|
zer
bizi zuen, historia guziaren idazteari lotu zen. Hori da gaur liburu bilakatu, Paxkal Bourgoin marrazkilariak oso ederki ilustraturik (Paxkal ere Burkina Fason egona da gaztetan, lan humanitarioan).
|
2017
|
|
Geroz eta jende gehiagok ditu estutasun ekonomikoak edota ematen dituen lanaldi luzeak ezin dira definitu bizitza eroso baten parte bezala. Halere, jendea kontsumismora besarkatua bizi da, populazioa zaharkitua dago eta, oro har, gehiengoak Stockholmeko sindromearen antzeko zer edo
|
zer
bizi du, horregatik, benetako aldaketari beldurra dio.
|
2018
|
|
mintza tailerra, etxetan bizi diren presuna dependenteen laguntzaileeri zuzendua (adibidez, eritasun berezi batez joa denaren bikote laguna edo haurra). Baigorrin bada talde bat abiatua, laguntzaile horiek
|
zer
bizi duten elgarri partekatzeko, nolako kezkak dituzten eta zer aterabide aurki dezaketen, besteak beste CIAS egituraren bidez (Centre Communal d' Action Sociale), familiakoak hobeki laguntzeko eta ere berek doi bat hats hartzeko, jende dependeentzat zahar etxetan gero eta gehiago dauden egunazko harrera zerbitzuaz ahal delarik baliatuz. Dena den, Atxiki zerbitzua juntatu nahi lukeenak deit dezake 07.85.46.07.92 zenbakira.
|
|
Guk adibidez seigarren mailakoekin antzezlan berezia egiten dugu Gorputz Hezkuntzan, ikasgaian bertan (partidetan, ariketetan…) ematen diren komentarioak eta egoerak biltzen dituena, eta neskek mutilen rola antzezten dute eta alderantziz. Helburua da enpatia bidez bestearen lekuan kokatzea eta ikustea
|
zer
bizi duten batzuek eta besteek. Estereotipo, bazterkeria, loditasun… kasuak biltzen ditu antzezlanak.
|
2019
|
|
Aspektu bat gehi dezakegu ere, irakasle H2 hiztun berriak ikaslearen rola hartua duela hilabete batzuk lehenago.Honekin, badaki edo argi irudika dezake
|
zer
bizi duen H2a ikasten duen pertsona batek: irakasleak edo ikaskideekerraten dutenean ez dena xeheki ulertzea, ulermen orokorrarekin egitea, interpretatu behar izatea ulertzen diren edoulertzea suposatzen diren elementuetatik abiaturik, ikaskideek erreakzioetatik (linguistikoak ez diren bestebaliabideetatik), saiakerak egitea (akatsak eginez, ikasketa prozesuaren barne izanez hauek), etab...
|
|
Baita nire anaiaren, nire familiaren, nire... inguruko kritikak. Kritika horiek ezjakintasunetik egiten dituzte, ez dakite
|
zer
bizi dugun eta zer sufritzen ari garen, ez dakite zer den etxean holako egoera bat izatea! Bihotzez opa diet inoiz errealitate hau ezagutzea ez tokatzea.
|
2020
|
|
Ez dut uste inork imajinatu ere egin dezakeenik
|
zer
bizi dugun.
|
2021
|
|
Ezin duzu imajinatu
|
zer
bizi duen.
|
2022
|
|
Azken batean, irudi horien bidez presoak ezin du hautsi benetako pareta, eta amildegi handia sortzen da kanpoaldearen eta barrualdearen artean: kartzelako errealitatea esan ezinezkoa denez irudikaezina, Georges Didi Hubermanek esango lukeenez, kanpokoak ez du aski erreferentzia barruan gertatzen ari dena ulertzeko, eta barrukoak ere ez du bitarteko nahikorik
|
zer
bizi duen adierazteko. Beraz, barrukoak jarraitzen du izaten kanpoko munduaren jasotzaile huts bat, eta iruditzen zaigu behar duen guztia dela kanpoko bizitza xurgatzea.
|
|
Carmenek, sukalde berri baten aurrean jartzeaz gain, bere anaiak zituen zorrei aurre egin behar die. Bitartean, dolua pairatzen ari da eta anaiak
|
zer
bizi zuen ulertzen saiatzen ari da. Guztia erlojuak markatzen duen epearen aurka egiten du.
|
|
Sostengu ekonomikoa, kontziliaziorako erraztasunak lan munduan eta haur eskoletan.
|
Zer
bizi du haur batek 07:45ean eskolan utzi eta 17:00etan jasotzen dutenean. Zer bizi du guraso batek haurrak 07:45ean eskolan utzi eta 17:00etan jasotzen dituenean?
|
|
Zer bizi du haur batek 07:45ean eskolan utzi eta 17:00etan jasotzen dutenean?
|
Zer
bizi du guraso batek haurrak 07:45ean eskolan utzi eta 17:00etan jasotzen dituenean. Zenbat haur eskolak ematen dute haurrak egun erdiz bakarrik uzteko aukera?
|
2023
|
|
Eta psikologikoki?
|
Zer
bizi du eskolatik at. Aseta ditu beharrizanak?
|
|
Guztiok egin genezakeen zeregin interesgarria da, autoezagutza eta erreflexioa bermatzeko, eta indar handia du batik bat nerabezaroan. Egunero zer sentitu dugun idaztea,
|
zer
bizi dugun, zer gertatu den idaztea, oso lagungarria da pentsamenduen eta emozioen gogoeta egiteko. Hortzak garbitzea ona dela badakigu ezta?
|