Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2004
‎Gurea dena ikus daiteke mendi gailurretik. Baina zergatik berreskuratu behar dugun ez dut oraindik ulertzen. Zergatik hil behar den bestea berea ez den zerbaitegatik borrokan ari bada.
2009
‎Pailazoen gogoa ere hori da. Iraganaren gainean makurtzen dira zer edo zer berreskuratu, berpiztu, zaharberritzeko asmoz. Baina pailazoen begirada ez da arkeologikoa.
2010
‎Baina gure helburua elebitasuna da, hemengo bi hizkuntza ezberdinak partekatu nahi ditugu, bi hizkuntzak gu guztion hizkuntza izatea nahi dugu. hizkuntza ezberdinak partekatu nahi ditugu, bi hizkuntzak gu guztion hizkuntza izatea nahi dugu. zergatik berreskuratu behar dugu euskara, gure gizarteko bi hizkuntzek elkarrekin arazorik gabe bizitzeko egin behar dugun ahalegina da. zeregin honekiko izan behar dugun erantzukizuna edo gizarte ardura da. gutako bakoitzak, gizartearen elkarbizitzari diogun zorra. ez ditu elkarbizitzarako edo pakerako baldintzak sortzen, beretzako nahi duena, beste norbaiti ukatzen dionak. gaztelania hizkuntza nazionala da espainian, eta euskadin ere ofiziala dela aldarrikatzen da gainera, baina ahaztu egiten da euskara ere ofizial dela —gaztelaniaren pareeuskadin. euskararen ofizial izaera ukatzen da, euskaraz bizi nahi duenari bere hizkuntzan aritzeko aukerarik ematen ez zaionean:
2011
‎« Zergatik sustatzen dira sektore batzuk eta besteak ez? Zergatik berreskuratu zen Manchesterren hirigunea eta auzoguneak ez?», kritika du soziologoak. Eliteak babesteko ahalegina egin dela salatu du berak, eta horrek gizarte kohesioa hautsi duela.Hausten ala biltzen. Gizarte modernoen homogeneizazioaren ondorioz, indibidualismorako, kontsumismorako eta tradizioaren suntsipenerako joera areagotzen ari den honetan, ez dago oinarri soziokultural komunik, «eremu labainkorrean» ari da mugitzen gizartea, Galarragaren hitzetan.
2012
‎Emmaren zer edo zer berreskuratzearren, arasara joan zen, bere ohearen buruan, Reimsko bixkotxo kaxa baten bila, han sartu ohi baitzituen bere amorante gutunak, eta hartatik hauts umelaren eta arrosa ximelen usaina airatu zen. Lehenik musuzapi bat hauteman zuen, ttantta hitsez betea.
2016
‎EHUko irakaslea eta Hegoa institutuko kidea da Irantzu Mendia (Gasteiz, 1976), eta, genero perspektibatik, emakumeen memoria kolektiboa berreskuratzearen inguruan lan ugari egin ditu. Asteazkenean, Azpeitiko Emakumeen Txokoan izan zen, Zergatik berreskuratu emakumeen memoria historikoa. Gure memoriaren hutsuneak betetzen lelopean tailerra ematen.
Zergatik berreskuratu emakumeen memoria historikoa?
2017
‎" Nola berreskuratu, hortaz, gure hiria?", galdetzen du Larreak. " Hasteko, gaiari (La cuestión urbana) bere garrantzia emanez eztabaida politikoan, Udalean, hiritar guztiei azalduz zergatik berreskuratu behar dugun hiria. Auzoetan, beharbada, lan garrantzitsua dago, haiek izan baitira amets honetatik baztertuak (amets urbanoa, Bilbo Berria).
‎bilatu, ikertu eta sortu. Iraganeko altxorrak azalaratu, ikusi zer berreskuratu dezakegun haietatik eta, haietatik abiatuz, zer edo zer berria sortzea, metodo batekin zein bestearekin izan. Hots, helburua pertsonak laguntzea litzateke, beraien kabuz eta beraien bitartekoekin ikasi eta sortu dezaketela ikus dezaten, beraientzat eta gizartearentzat onuragarria izan daitekeena gara dezaten.
2018
Zer berreskuratu duzu?
2020
‎Curriculumarekiko ikuspegi kritikoa zabaltzen ari gara pixkanaka, esaterako emakumeen ahotsak sartuz (Maria Zambrano, Hannah Arendt…), Marina Garcesek aldarrikatzen duen geofilosofia eginez (Afrika, Asia edota Ameriketako pentsalariak kontuan hartzen, ez soilik europarrak) … Garrantzitsua da birpentsatzea pentsalarien ahotsak: zergatik batzuk eta ez besteak, zergatik berreskuratu isilduta egon direnak.
‎BerreskuratzaileaBailaran gera daitezkeen haziak berreskuratzea da proiektuaren helburu nagusietako bat. " Zertarako berreskuratu nahi ditugu. Museo batean jartzeko?
2022
‎Feminismoak lan itzela egin du —eta eskerrak— amatasunaren instituzioa ukatzen, baina, horrekin batera, nahita edo nahi gabe, amatasunaren bizipena bera ukatu du. Batzuetan, pausoak emateko hagitz muturrera jo behar da, baina iristen da garaia atzera begiratzeko eta ikusteko bide horretan zer irabazi dugun, baina baita zer galdu dugun eta zer berreskuratu genukeen ere.
2023
‎Begira zer berreskuratu duen
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia