Emaitzak: 6
2008 | ||
Atal honetan azaldu dugun moduan, gutxiengoaren hizkuntza erabiltzen duten taldeek zenbait taldez osatutako testuinguruetan talde berezitu eta aktibo gisa irauteko | zer aukera dituzten neurtzeko erabil daiteke bizindarraren esparrua. Horrez gain, hizkuntza suspertzea helburu duten hizkuntza plangintzarako jarduerak gidatzeko ere erabil daiteke kultura autonomiaren eredua (Landry, Deveau eta Allard, 2006b). | |
2011 | ||
Nire ustez, arazo horretan paratu du zalbidek galde ikurra eta horrexen gainean luzatuko naiz nire iruzkin honetan. hizkuntzak bere lekua (bere berea) behar duela, ados, baina ez dut uste leku hori irudikatu eta eratzeko diglosia kontzeptua ezinbertzekoa zaigunik. euskarak deus baino lehen belaunez belauneko jarraipena behar du ziurtaturik, horrekin ere ados. ...berriak (ahal den gehienak) bere hizkuntzan sozializatzeko dituen bide aukerak ez dira familia bidezko hizkuntza transmisioaren esparrura mugatzen, ez eta Fishmanen (1991) home family neighborhood community multzora ere, erabilera esparru horiek hizkuntzaren belaunez belauneko jarraipena zurkaizten badute ere. eskola, zerbitzuak, hedabideak, kultura industriak... horietatik kanpo dagoen hizkuntzak | zer aukera du hiztunen adierazpide ohikoa izateari segitzeko, diglosiaren oinarrian dagoen konpartimentazio hierarkikoa eta | |
2018 | ||
Euskaraz aritzeko aukerarekin lotuta, aztertzekoa da beste argazki bat ere: | zer aukera eta bultzagarri dauden euskaraz egiteko. Zein eremutan ari den gora egiten euskararen ezagutza, zein testuingurutan, eta horrek nola eragiten dion euskara erabiltzeko zer aukerari. | |
zer aukera eta bultzagarri dauden euskaraz egiteko. Zein eremutan ari den gora egiten euskararen ezagutza, zein testuingurutan, eta horrek nola eragiten dion euskara erabiltzeko | zer aukerari. Egoera ahulena duen eremuetan ari da euskara aurrerapauso handienak ematen, gehiengoa erdal elebakarra den lekuetan, eta horrek, jakina, erabilera zailtzen du," dimentsio soziala" kontuan hartzen bada —eta, areago," dimentsio indibidualean" ere eragiten du, erabilerarik ezak gaitasuna kamusten baitu—. | |
Adibidez, bileretan: hasieran aztertu | zer aukera dagoen euskaraz egiteko, ikusi parte hartuko dutenen hizkuntza gaitasuna, zer baliabide jar daitezkeen (aldi bereko itzulpena...), norbait arduratu hizkuntza irizpideak betearazteaz... | |
2023 | ||
Zaintzen al da bezeroaren/ erabiltzailearen hizkuntza? | Zer aukera dute inguruko gazteek bailaran euskaraz laneratzeko. Aldatu al da egoera azken urteetan? |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
zer | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
zer aukera | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
zer aukera ukan | 3 (0,02) |
zer aukera egon | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |