2001
|
|
arazoa ez da nola, edo zenbat edo noiz, baizik eta zergatik. Alegia,
|
zergatik
eta zertarako hizkuntz politika bat. Artetak berak ez dio burubiderik ikusten, espreski aipatzen dituen kasu gutxi batzuetan salbu.
|
2002
|
|
|
Zer
eta zertarako irakatsi behar dugu?
|
|
Unibertsitateek goi mailako profesionalak prestatu behar dituzte
|
Zer
eta zertarako irakatsi behar dugu?
|
2007
|
|
1 Europa,
|
zergatik
eta zertako. Zer abantail aurki dezazke Ipar Euskal Erriak?
|
2009
|
|
Zientziak eta teknologiak (Z&T) halako garrantzi eta ikusgarritasun publikoa erdietsi dutenez, handitu egin da zientziaren hautemate sozialari eta bere ulerkuntza publikoari buruzko gobernuen eta erakunde politiko eta sozialen kezka. 50eko hamarkadatik aurrera, hainbat ekimen politiko garatu dira norabide horretan, herritarren zientzi alfabetizazio eta zientzi kultura maila neurtzeko lanabesekin batera (sarritan sinonimotzat jo izan dira bi kontzeptuok, baina zientzia zer den eta berari buruz
|
zer
eta zertarako jakin behar denari buruzko ikusmolde ezberdinekin). Bultzada horretan eragin dute, baita ere, Z&Tren aurrerapenekiko gizarte mugimendu kritikoen agerpenak, horien onurekiko eszeptizismo gero eta handiagoak, eta gizarte aurrerapenaren eta zientzi aurrerapenaren arteko loturari buruzko ustea ahultzeak.
|
2014
|
|
Jardun auek
|
zergatik
eta zertarako. Euskal urduritasuna sentitzen degun guztiok elkartzeko, edo bata bestearekin al dan neurrian urreratzeko.
|
|
Dio Charriton jaunak egun batean, harek
|
zergatik
eta zertarako eztakielarik, euskaltzain urgazletzat izendatu zuela Euskal Akademiak. Baina, duda haundirik gabe, Euskaltzaindiaren diploma bat errezibitu zuen, urgazle guztiok errezibitu dugun bezala.
|
|
Baina, duda haundirik gabe, Euskaltzaindiaren diploma bat errezibitu zuen, urgazle guztiok errezibitu dugun bezala. Bertan esaten zaio
|
zergatik
eta zertarako: Zergatik?
|
2015
|
|
Eta ezinbestean, neure buruari galdetu diot
|
zergatik
eta zertatik babesten dituen bandera horrek, noiz eta marcaespaña erabat gutxietsita dagoen 2013 honetan, zinegile progreenak ere bere aldeko propaganda egiten jartzeraino. Neure kautan, galdetu dut, halaber, prekarietatera zigortutakoei bandera horrek zer ematen dien bizitza murriztearen ordainetan.
|
|
Are, ‘bagara’ hori, nola edo hala, euskararen gainean altxatzen dela sentitzea orain hain esangaitz; zergatik hartzen diegun zaharminduaren antza, zergatik eransten zaigun lizun gustua eztarri eta mingainean esaten ditugunean.
|
Zergatik
eta zeren arabera sentitzen dugun bagarela, eta zergatik zaigun hain ezinezkoa garen horri izena jartzea.
|
|
Torrealdaik, Egunkariaren sorreraren errepasoarekin, erakundetze autonomikoaren garaitik gaur egunera arte euskal kulturgintzak bizi izan dituenen historia harilkatzen du.
|
Zer
eta zergatik gertatu zen gertatu zen dena. Zenbat zailtasun, zenbat akusazio interesatu, zenbat oztopo eta boikot jasan zuen Egunkariak bere sorreran, eta baita, bestaldera, zenbateko sostengua jaso zuen milaka herritar eta irakurleren aldetik.
|
2017
|
|
Zer da klasea gaur egun?
|
Zertan
eta zertara mudatu da klasearen kontzeptu klasikoa gurean. Zenbat aurpegi ditu prekaritateak?
|
2018
|
|
Ez dago dudarik, noski, batua dela euskararen aldaera estandarra. Beste kontu bat da behar bezain argi ote dagoen
|
zer
eta zertarako den batua, zer eta zertarako euskararen beste aldaerak. Eta prest ote gauden, prestatu ote garen eta prestatu ote gaituzten aldaera bakoitza bere tokian senez eta geurez ari garen ustean erabiltzeko, beste hizkuntzekin egiten den bezala, eroso.
|
2019
|
|
Tolosaldeko Galtzaundi Euskara Taldearen webguneak dioenez," saretuz, azokak, euskarak eta kulturgintzak irabaztea dute helburu antolatzaileek"," sormenaz eta kulturaz gogoeta egitea, sormena eta kultura hizketagai izatea: zer,
|
zergatik
eta zertarako sortzen da sortzen den hori?". Zehatzagora joanda:
|
2020
|
|
jdejadme con este curita! Nik
|
zer
eta zergatik idatzi nuen azaldu nion, eta bertan moztu zen azterketa: jLlevaos a este curita de mi vista!
|
|
Nik kezka ideologiko x batzuk izan ditut, gainera, oso markatuak izan zitezkeenak edo identifikagarriak etiketen bidez. Baina, ez dut inoiz sentitu" hau idatzi behar dut" modukorik. [...] Nahiko libre aritu naiz, nahiz eta egia den azken urteetan... zaila zait esaten nola,
|
zertan
eta zergatik, baina... oraindik eta libreago sentitu naizela sorkuntzan. Bihotz handiegia idazten inoiz baino libreago sentitu naiz.
|
|
Zenbat topiko oker behin eta berriz erabiliak geratzen diren begi bistan. Renan, adibidez, zenbat babokeria irakurri dugu eta idatzi dugu Renanen esaldi bat edo beste kontestutik aterata, harik eta Azurmendi heldu arte argitzera Renanek zer esan zuen,
|
zergatik
eta zertarako...
|
|
Planteamendu horrek, halabeharrez, galdera batzuk pausatzen ditu.
|
Zergatik
eta zertarako kooperatu behar dugu pertsonok. Zer dio eboluzioak kooperazioari buruz?
|
|
Hirugarren ardatzak, azkenik, orientazio soziokomunitarioa, pertsonaren alderdi transpertsonala azpimarratzen du. Hala, komunitatean
|
zergatik
eta zertarako izan eta egin azaltzen du hirugarren ardatzak; hau da, pertsonak komunitatean eta komunitatearekin jokatzen duen rola. Kategoria horrek beste hiru maila barnebiltzen ditu:
|