2008
|
|
Parte hartzeko espazioak nola, nork,
|
zergatik
eta zertarako sortzen edo betetzen diren jakitea funtsezkoa da beraz. Dena den, bi espazio mota hauen arteko muga ezin da zorrotzegia izan, bien arteko desberdintasuna ez baita soilik nork betetzen dituen, baizik eta bertan adosten diren estrategiek existitzen diren botere egiturak desafiatzen dituzten ala ez (Miraftab, 2004); zentzu horretan talde berdinek barruan eta kanpoan aldi berean egotea erabaki dezakete.
|
|
Esanahia ematea ez da aukera bat, etengabe eta nahitaez egin behar dugun lana baizik. Beste kontu bat da
|
zeri
eta nola eman esanahi bat edo beste, baina ematea bera ezinbestekoa dugu jendeok. Zentzudun mundu batean bizi beharra dugu, zentzukide den jendearekin:
|
2009
|
|
dictando reg/ as para la inscripci6n en los Registros de la Propiedad de los bienes inmuebles y derechos reales que posean o administren el Estado o las corporaciones civi/ es y no se hallen exceptuados de la desamortizaci6n. Arrazoia da ahalik eta ondasun gehien Erregistroan inskribatu nahi direla,
|
zertarako
eta desamortizazioa benetan gauzatu eta sendotzeko, higiezinak merkaturatzeko alegia. Egiazko titulu idatzirik izan gabe legez ezarritako betekizunak betetzea zaila denez, erregistroko prozedurak aldatzen dira.
|
|
Arauak. 13 puntuan. elizari aukera hori zabaltzen dio,
|
zergatik
eta elizak ere ondasun ugari dituelako: desamortizaziari buruzko txostenen arabera, lur guztien bostetik bat elizarena omen zen.
|
|
Bere aldetik, katastroa, izaeraz, Administrazioaren inbentario huts bat da, hori ere ondasunen higiezinei buruzkoa,
|
zertarako
eta horien izaera eta balorazioa egin eta, ondoren, horren araberako eragin finantzarioak eta juridikoak kontrolatzeko, alor fiskalean gehienbat. Horregatik, katastroaren oinarria ez da erregistroko finka, partzela baizik:
|
|
Hori gertatzen da jabetza eskubidearekin, eta bereziki ondasun higiezinen gainekoa bada. Jabetza eskubidea baliatzea bideratzeko beharrezkoa gertatzen da erregistroak eskaintzen duen publizitatea,
|
zertarako
eta hala nola edukitzarik gabeko eskubideen berri izateko (hipoteka, zortasun negatiboak, azalera, zentsuak), ondasunak baliatzeko prozedura azkarrak bideratzeko (hipotekarioak, enbargoak) edo jabetza eskubidearen titulartasuna segurtatzeko.
|
2011
|
|
G. Arestiren 60ko hamarkadako obra, R. Saizarbitoriaren Egunero hasten delako eta poesia bera ere askoz ezezagunagoa, edo 60ko poesia, eta Joxe Azurmendiren «Baiña
|
zergatik
eta zertarako euskaldun?» galderak sortutako polemika; R. Arregik sortuak, «Sozialismoa modan dago» eta batez ere «Euskaltzaleen jainkoa ill bear dugu» rekin, eta 1970etik 1975era euskal saiakerak bizi izan zuen goraldi berehala porrot egina.
|
|
Atzean geratuko dira, bai denboran bai espazio kognitiboan, egoera horretara ailegatzeko gertatu diren eragiketa ideologiko guztiak. Hizkuntzen biziera «naturalaren» izenean hizkuntza borroka soziokulturala ezereztatzen da etengabe,
|
zertarako
eta estatu hizkuntzaren estatus hegemonikoari eusteko. Euskara agertzen den orotan, euskararen aldeko keinu bat dugu.
|
|
Funtsean, Ideologiaren oldarra baino ez da. Munduan Kultura Zuriaren nagusitasunak ezartzen du mestizajea,
|
zertarako
eta kultur forma etnizatuak bere baitan integra daitezen (merkatuan eta modernitate globalean integra daitezen). Gurean estatu erdal identitate orohartzaileek joko bera dute ezarri.
|
|
Zein da, hortaz, euskararen balio sinbolikoa eta zein balio ekonomikoa?
|
Zertarako
eta zenbat balio du euskarak (euskal identitateak) merkatu lehietan. Ba al da baliorik eransteko gai?
|
|
Baina, ez du supernia garatzen. Eta superniak berehalako sariari mugak jartzen ez dizkionean, nortasun guztia
|
zerak
eta atseginaren printzipioak menderatzen dute. Zera norbere premietan zentratzen da eta nortasun antisozialak gizarteko arauak hausten ditu.
|
2012
|
|
Izan ere, Goizuetako hizkera nafarreratik erdialdeko euskararantz doala dirudi, baina nola ari da gertatzen aldaketa hori?
|
Zergatik
eta zertarako. Zein gizarte aldagai dira garrantzitsuen?
|
|
Hemen aurkezten den ikerlanean, besteak beste, marko orokorren erabilera aztertu nahi zen Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Legearen kasuan. Oro har, komunikabideek jokatzen duten rolari erreparatu nahi zitzaion, legeari buruzko eduki analisia eginez?
|
zer
eta nola aurkezten den, eta hedapen ekintzek genero berdintasunaren legea onartzean edo interpretatzean izan dezaketen eragina eztabaidara ekarriz.
|
|
–Normalizazio kasu aurreratuak:
|
zergatik
eta zertarako?, Bat soziolinguistika aldizkaria, 73, 17
|
2015
|
|
Zuzenean galdetu zaienean, aldiz, negoziaziorik ez dagoela diote askok, erabaki zehatzak baizik: arazo, ideia, praktika edota desadostasunen bat sortzen denean erabakitzen dute
|
zer
eta nola egin. Hori dela-eta, orokorrean ez dute negoziazioen existentziaren kontzientziarik eta, beraz, ez dituzte modu «zuzenean» praktikatzen:
|
|
Horrela, bada, euskararen erabilera ugaritzen delarik testu konplexu azalpenezko eta argudiozkoetan (prosa logiko diskurtsiboan), muga eta eragozpen batzuk detektatzen dira hitz ordenaren ereduan. Arazo hori aurkitzean iritzi eta proposamen desberdinak agertzen dira, helburua dutenak atzerakarga ttikitzea,
|
zertako
eta azken finean euskarazko prosa idatziaren komunikazio efizientzia hobetzeko. Ildo horretako ekarpentzat hartzen ahal dira honako hauek, bertzeak bertze:
|
|
Erratekoa da, bertzalde, aditu talde horretako kideak hautatzeko ez dela erabili ezein irizpide estatistikorik, eta beraz ez dugu erranen kolektibo honen edo haren ordezkari zehatzak direnik; baina bai dira talde aski uniformea (adinez, hizkuntza esperientziaz eta prestakuntzaz), gutienean pentsatzeko eta defenditzeko haiengan aurki daitezkeen joerak jendartean existitu bederen existitzen direla hain zuzen ere goi mailako prestakuntzako hizkuntza espezialisten artean: haien emaitza zehatzak (ehunekoetan eta) ez ditugu estrapolatzen belaunaldi edo kolektibo profesional jakin bat edo bertze zehazki ordezkatzeraino, baina bai dira behar bezain baliozkoak
|
zertako
eta gutienean errateko haien jardunaren bidez ageri diren joerek badutela nolabaiteko presentzia euskararen profesionalen artean. Bertzalde, gehienak euskaldun zaharrak dira, eta hizkuntza etxean txikitan ikasi ez dutenak ere hagitz aspaldi ari dira euskaraz (baimenarekin, «euskaldun berri zaharrak» direla erranen genuke11).
|
2017
|
|
Hasteko galderekin hasiko naiz:
|
zergatik
eta zertarako euskaraz aritu goi mailako esparruan. Zergatik argitaratu artikulu bat euskaraz?
|
|
espazioa, ingurunea eta eraikinak; garraioa; etxebizitza; errespetua eta gizarte inklusibitatea; gizarte parte hartzailea; komunikazioa eta informazioa; lanbidea eta gizarte parte hartzea, eta, azkenik, gizarte eta osasun zerbitzuak. Horietan
|
zer
eta nola kudeatuko den, zenbat diru esleituko den eta abar, beste modu batean egitea dago. Zeharkako irakurketan landu behar dela proposatzen digu.
|
2019
|
|
Lehena, erabakiguneetan parte hartzea. Hemen ez da bakarrik inportantea erabakitzeko gaitasuna, oso inportantea da ere
|
zeren inguruan
eta non erabakitzen den. Bigarrenik, lekutzeak, horiek ere botere edo subalternitate lekuak bihurtzen dira.
|
|
Alexander Arriola (SPRI): Euskal nazio marka,
|
zergatik
eta zertarako?
|
2020
|
|
Baina, aldi berean, ezagutza hegemonikoa curriculum ofizialetan adierazita dagoenez, uste dugu adierazi nahi izan dugula irakasleon zereginetan aparteko garrantzia eman behar zaiola eskolan
|
zer
eta nola transmititzen den, nola adierazten dugun gure gertuko kultura ondarea, eta zer baliabide eta material erabiltzen dugun horretarako. Ez dugu ahaztu behar, testuliburuen artean, kanpoko argitaletxeak direla jaun eta jabe, eta ekoizpenaren% 58,7 kanpokoen eskutik egiten dela.
|
|
zertarako irakatsi (helburuak) eta zergatik irakatsi (xedea). Horiek guztiak aintzat hartuz, nola irakatsi/ ikasi (metodoa),
|
zerekin
eta norekin (baliabideak eta materiala), eta ebaluazioaren aldagaiak ezaugarritu dira, eta jarduera ugari proposatu.
|
|
Pujol-i jarraituz (2002), Gizarte eta Natura Zientzien arteko osotasuna aldarrikatzen dute Estepa, Wamba eta Jimenez-ek (2005: 25),
|
zertarako
eta:
|
2021
|
|
Zinema identitate kontuak irudikatzeko tresna paregabea denez, ikerlan honen helburu nagusia da 2005etik aurrerako euskal zinema berrian maiz talkan irudikatzen diren landaeta hiri identitateak aurrez aurre jartzea, eta aztertzea
|
zergatik
eta nola egiten duten talka. Izan ere, euskarazko zinemaren loralditxo berri horretan antzeko pisua daukate bi mundu horiek, eta irudi osoago bat lortuko litzateke bi dimentsio horiek (eta beren arteko pultsuak) aztertuz gero, zinemak euskal kultura eta gizartearekin duen harremana hobeki uler dezagun.
|
2022
|
|
lehenengoa didaktikoa, irakasgaia irakatsi eta ikasteko prozesuan erabili beharreko estrategia eta baliabide didaktikoekin lotua dagoena, eta garrantzitsuena dena, baina artikulu honetan, espazio mugarengatik, lantzerik ez duguna; eta, bestea, epistemologikoa, hezkuntzako profesionalen prestakuntzan Hezkuntzaren Historiak duen zentzuari buruz gogoeta egitera behartzen gaituena.
|
Zergatik
eta zertarako Hezkuntzaren
|