Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 40

2002
‎GOL... askatasun semea zan. Txakur zaharrari bere zerak eta zereginak irakastea errez izan bajaken be, GOL ek inoren esanei jaramon eskas egiten eutsen.
‎Irakurle batek itaundu deusku: zer eta da gado ori?
‎Egileak zer eta noiz esan eban, nun eta zergaitik idatzi eban jakin beharrez, azterrenen eta susmoen bitartez, idazlea biloisik jarri nahi izaten da. Arean, honek agerturiko emoia besteri ostua edota sasikoa ez dala epaitu ahal izateko strip tease egitea premina gorria da.
2003
‎agure baltz batek ondo baino hobeto emon euskun zelai horren barri. Gure Athletic zer eta zelakoa zan be polito ekian, eta baita gure Zarrak zein atetan sartu eutsan Inglaterrari hako gol entzutetsua! Beste leku eder batzuk ikusteko be izan genduan deia, baina astirik ez, zoritxarrez.
‎· Orain artean lortutakoa horren harrigarria bada, aurrerantzean lortu leitekena zer eta zenbaterainokoa dan, nok esan?
‎Jesusek, harenbaten, bere Erreinua zer eta zelakoa zan, zer eskatzen deutsan gizonari azalduko eban beste behin be...
‎Jantzi zer edo zer eta zintzo jokatu, arren.
2005
‎Han joan nintzan ba barriro, oraingoan bakarrik eta erdi hasarre. Zer eta tratamentu barri hori operazino bat zan, operazino arina agindu eustienez. Bertan lotailu eta muskuluak luzatuko eustiezan eta hazur zati barriak jarriko.
‎Ez ete da, baina, dinotsat ostera neure buruari, ez dodala honezkero eta gehiago holako errazoibide batzuetan niretzako hain kaltegarririk jarraitzerik nahi? Zer eta beste bide batzuk jarraituko baneuz, nora eroango nindukie bideok?
‎Momentu honetara eta munduko leku honetara etorri behar izan dot egoera hau bizi izateko, jazoten jatan guztia atzerrian bizi nazelarik jazoten jat eta. Urrinera etorri behar, urrineraino aldean ekarri behar koadernoa, zer eta, seguruenik be, nire herrian bertan idatzita dagoala konprobatzeko. Ez daukat igesbiderik.
‎Liburuaren izenburuak berak adierazten digu zer eta nolakoa den esku artean dugun liburu honen mamia: Ipuin antzeko alegi mingotsak.
2007
‎Ertzak zuriak daukaz, bitsez inguratuta dago-eta. Bitsera joan, eta, zer eta, bitsa gogortuta dago, hotzaren hotzaz.
‎Penea hartu dot. Bera Sao Paulon egon izanak asko lagundu deust, nora joan, zertan eta zelan. Bildur barik ibili naz berari esker.
‎Ez gogo faltaz, baina beti pentsetan dozu karua dala, ezinezkoa dala, gauza asko dozula. Eta zer eta, hemen nabil gauzak preparetan, nora eta Hego Ameriketara joateko, nora eta umezaroan argazkietan ikusitako Patagoniara. Nik neuk be batzuetan pentsetan dot ezinezkoa dala, hau guztiau ez dala niretzat.
2008
‎ikastetxe batzuetan guztiz baztertu dira literatur edukiak, eta beste askotan bigarren mailara zokoratu. Literatura lantzen den ikastetxeetan irakaslearen esku geratzen da zenbat denbora eskaini, baita zer eta nola irakatsi ere. Ondorioz, irakasleen artean ez dago irizpide bateraturik, eta horrek eragiten du ikastetxe batzuetan ikuspegi historizistaren zantzuak nagusi izatea eta beste batzuetan, berriz, irakasleak metodologia parte hartzailea bultzatzen saiatzea.
2009
‎Ikaratu zaiteze, ene entzuleok! Zer eta, txarri bat! Sei zazpi arroako txarri biribil bat ez zan, ba, nire gau haretako gorri bildurgarria?
‎Gure Migel Ferminen bihotzaren pil pilka beroa! Zer eta, sasiartetik urtenda pizti txiki bi ez joiazan, ba, saltu saltuka zelaian zehar?! Behorkumeak ziran, behor maiteak aterariko ume biak!
‎Hiru lau laiakada emon ebazanean, harrituta geratu zan Erramon. Zer eta, besigu eder bat ez eban, ba, atera laia ertzean, dingilizka?!
‎Ikarearen ikaraz, konortea galduta, lurra jo ez ebenean! Zer eta, otso handi bildurgarri bat ez zan, ba, portalean egoana?! Otsoa zan bai; euren amak etxe aurrean sikatzen itxiriko jantziak soinekotuta etorken otso goseti bat.
‎Begiratu ezpabere. Hemen gabilz gu txiki txikitatik sermolariai entzun eta entzun, zerurako eginak garala, eta zerura joateko eginen onak, irabaziak behar doguzala, eta ez dakit zer eta badakit nor... Eta egia esateko, borondaterik onena ipini izan dogu beti zeruratze honetan.
2011
‎Akatsen zerrenda egiteaz harago doa itzulpen kritika; interesekoa honako galderei erantzutea da: nola, zergatik eta beraz. Azken finean, kritikariak egoera komunikatibo osoa izan behar du gogoan, juizio eta aurreiritziak alde batera utzita itzulpenari buruzko ahalik eta balorazio objektiboenak emateko.
‎Euskarazko protagonista, beraz, ingelesezko berbera izango da, Bilbo Baggins hobbita. Dictionary of Obsolete and Provincial English hiztegiaren arabera, bilbo bat zer eta Euskal Herrian, Bilbon(!) egindako ezpata ospetsu eta bikaina zen! Ezpatariari bilboman zeritzoten.
‎Hezitzaile genduala, banan banan hartzen ginduzan eta ikuspegi zorrotzez guri buruz sortutako eretxiak argi eta maitasunez esaten euskuzan, zeintzuk akats ikusten ebazan gugan eta zer eta zelan hobetu geinkezan, geunkazan gauza onak be. Hezitzaile bikaina aita Iglesias, aurretik izan genduan eta bera baino nagusiagoa zan euskal jatorriko aita Jauregizarregaz batera.
2013
‎Beste batzuk bordadoreari eroaten eutsiezan telak berak egiteko. Harrokeria handiz erakusten zan, ganera, nork zer eta zenbat jenero eroian arreoan. Batzuk txokolatadea egiten eben, despedidarako eta orduan erakusten jaken arreoa lagunei.
2015
‎Literaturari buruzkoa zen, halaber, baina soslai soziologikokoa, Zabaletaren Euskal liburua auzitan. Aurreko zenbakian idatzi zuenaren ildoan zihoan, eta segida ematen zion baita ere Xabier Gereñok aldizkariaren bigarren zenbakian publikatu zuen Zer eta zenbat irakurtzen den Euskal Herrian testuari. Han euskarazko irakurlegoari buruzko azterketatxo bat egiten ahalegindu zen Gereño, gaiari buruzko zer datu gutxi zegoen aditzera emanez.
‎Literatur sistemari buruzko beste testu bat ere argitaratu zen bigarren zenbakian: Zer eta zenbat irakurtzen den Euskal Herrian. Kolaboratzaile batek idatzia zen, Xabier Gereñok.
‎Gure herrian halako gauzak zergatik eta nola gertatzen diren, eztabaidagai behar luke izan.
‎Baina BAGBn zer eta Atxukarrori elkarrizketa egin zioten, besteak beste euskararen inguruan.
2017
‎Gabeziari, inperfekzioari dion beldur berbera suma daiteke, azkenik, Juan Martinek bere idazkien aurrean hartu ohi duen jarrera obsesiboan. ...bat, hitz soil eta arrunta, gutun baten burua bera," adiskide, bi hitz besterik ez" eta antzekoak, ordeztu ezina" iruditzea gertatu ohi zaio Juan Martini, galdutakoa" inspirazio argitsuenaren emaitza bailitzan." 153 Parisko hotel batean galdu zitzaion nobela eskuizkribuaz, halaber, Juan Martinek testua galtzeko desioa izan zuela aitortzen du, oharkabeko desioa izan arren, zergatik eta argitaratzetik babesteagatik," irakurlearen sen kritikoaren eskutan" ez uzteagatik, alegia.154 Arrakastarik batere gabeko idazlea izan arren, Juan Martinek ezin dio ihes egin bere buruaz irudi idealizatu bat atxikitzeko beharrari, beldur ikaragarria baitio idazle zein pertsona modura arrunt, gabetu, inperfektu gertatzeari. Eugeniaren mirespen neurrigabeak elikaturiko irudi idealizatu horrek sinetsarazi zion harekin behin baliaturiko testu berez arruntak efektu liluragarri berbera sorraraziko zuela Victoriarengan ere.
2018
‎Umearen gorpua ehortzi zuten ikaragarrizko panteoiaren aurrean jarrita, begirada leiturik bezala, pentsakor eta isilik, burumakur, hain eraikin erraldoia, zertarako eta, ezerezerako zela iritzi zion bere baitan.
‎Mediku txerritoaren aholkuek ordea, entzunak entzun, bizimodu gozogabe garratz baterako norabidea iragartzen ziotela, zuen Elbak iritzia. Pentsamendua era bortitz batean kontrolatzea eskatzen ziotela, zertarako eta... barnean gorderik zituen sentimendu guztiak triskatu eta desegiteko, azken baten, bere bizia txikibirrintzeko. Markatzen zioten jarraibideak, aintzin urrats gutxi zituen berarentzat, zergatik eurenera makurraraziz, bizirik hilda segitzeko akuilatzen zebiltzala irizten zitzaion.
2021
‎Ildo beretik mintzatzen da IE7, eta curriculuma zenbaitetan" aurrera ez egiteko aitzakia moduan" erabiltzen dela eransten du, kasu batzuetan, sakontasunez ezagutzera iritsi gabe ere. Bide beretik, gabeziak alde batera utzita, curriculumak irakas jardunerako lagungarri gertatzen diren orientabideak eskaintzen dituela baieztatzen du IE3 k zer eta nola irakatsi behar den finkatzen laguntzeko, baina aitortzen du nerabe batek zer irakur dezakeen hautatzen laguntzeko baliabideak, adibidez, faltan botatzen dituela, agian, curriculumaren egitekoa ez dela argi uzten duen arren. Hala ere, curriculumari edota lege markoari dagozkien elementuetan irakaskuntzatik eragitea zaila dela aitortzen du elkarrizketatuak, baina urratsak emateko tartea egon badagoela argitzen du eta hortik presiorako bideak zabaldu, bere garaian Euskal Curriculumak egin zuen bezala.
‎Zentzu horretan, irakasleari dagokio malgu jokatzea literaturaren kasuan, eta bidelagun izaten saiatu (IEE1, NE1). Modu berean, zerekin eta norekin ari garen lanean garbi izatea inportantea dela argitzen dute LIR1 ek nahiz IIR1 ek; hau da, oso kontziente izatea euskal literaturaz ari garela, eta ez beste hizkuntza batzuetan ekoitzitakoaz, gazteek euskal literaturarekiko duten harremana edo gaztelaniaz nahiz frantsesez ekoizten denarekikoa, haien ustetan, hizkuntzarekiko harremana eta atxikimenduarekin gertatzen den moduan, ez bai... Eta urrunago doaz:
‎" Materiala ematen dizute eta gauzak zergatik eta zer planteamendu dagoen atzean ez da azaltzen. Orduan nekez dauka gaitasuna irakasleak bere hautu propioak egiteko, batez ere Bigarren Hezkuntzako irakasleak, kontuan hartuta zer gabezia pedagogiko eta didaktiko dituen, LH n ez bezala.
‎Horrezaz aparte, zer eta zein hizkuntzatan irakurtzen den oso garrantzitsutzat jotzen du elkarrizketatu honek, hori bihurtuko baita ondoren gazteentzat erreferente literario: autoreak, obra eta izenburu jakinak, generoak, estilo literarioak edota hizkuntza bera.
‎Biziagotu behar da hori. Pasarazi behar da ez bakarrik beharra, horren ezagutzaren beharra, baizik eta zergatik eta zertarako den beharrezko, zer nolako plazera edo gustua lortzen den. Nik beti plazer hitza erabiliko dut, plazera, gustua...
‎Ikasleek eurek onartzen duten legez, irakurtzeko beharra edota literatur irakurgai jakin batzuk nahitaez irakurtzea ulergarritzat jotzen duten zerbait da; are gehiago, zenbaitek beharrezkotzat ere hartzen dute ikasleek irakur dezaten nahi bada. Baina, zailtasuna zer eta nola n dagoela aitortzen dute irakasleek zein beste eragile batzuek: zer irakurgai proposatu eta hauek nola landu, hain justu ere.
‎Bigarrena da, oraingoan irakaskuntza ezagutzen transmisio ekintza gisa hartuta, irakaskuntza arrakastatsua lortu ahal izateko, gehienbat irizpide didaktikoak eta organizatiboak nagusitzen direla, zeinetan, hemen berriro esateko, irizpide teknikoa lehenesten baita; ardura duena ez da hainbeste zer eta zein hizkuntzatan erakusten den, baizik nola irakasten den, zein den metodorik baliagarriena. Irakaskuntza, oro har, informazio teknologikoa ekoizten duen enpresa bat gehiago da".
‎Adostutako abisua baietza bazan, izarea ipiniko eben hain egunetan, goizetik arrastira. Edo alderantziz, segun zer eta zelan adostuta eukien aurretiaz. Orduko interneta, abisuak pasetako modua, izara zuria zan.
2023
‎Dana dala, gaur egun negutegiakaz produkzino handiagoa lortzen da. Orain ez dau balio ortuak berez emoten dauenagaz bakarrik, ondo planifikau behar da zer eta zenbat eta noiz ipini.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia