2005
|
|
Rosetta Testu Zerbitzuak euskaratutako lan honen egileak Jose Angel Iturbe eta Francisco Letamendia ditugu. Sukaldaritza ekintza sozial erabatekoa delakoan daudenez, hori agerian
|
uzteko
Euskal Herriko Sukaldaritza lanean honako gaiak jorratu dituzte: sukaldaritzaren historiaurrea, erromanizazioa, musulmanak eta Nafarroa, Santiago bidea, euskaldunak eta itsasoa, Amerika eta euskal elikadurari egindako ekarpenak, otordu komunitarioak gure herrian, Frantziako iraultzak gastronomian izan zuen eragina, gai horretan garapen industrialak eta turismoak izandako eragina, emakumezko sukalkinak euskal sukaldaritzan, urtaroak eta jakiak, txakolindegi askaldegiak, sagardotegiak, gastronomia kofradiak, euskal sukaldaritza berria, eta ardoak Euskal Herrian.
|
|
Hitz egiteko itxaropena galdu zuen eta halaz, oroitzapenetan barna igeri abiatu zen. Mentalki, zazpi urte lehenago
|
utzi
Euskal Herriko xendretan kausitu zen: herriko plazatik behera jaisten zen, idiak uztarrian atzetik zeuzkala, behia be motelki errepikatuz eta zenbaitetan orroaz kantari.
|
2006
|
|
Lehenbizikoz azaltzen zaigu euskal literaturan dena
|
utzita
Euskal Herritik doan emakume protagonista. Olaziregik esaten duen moduan (Euskaldunon Egunkaria,), kontua ez da bakarrik pertsonaia nagusiaren baitan gertatzen den bilakaera testuratzea, aldaketa hori deskribatzeko behar diren ohiko tresna narratiboak iraultzea ere bai, bigarren pertsonaren erabilera edo nobelaren kronologia linealaren apurketa, fokuaren etengabeko aldaketa.
|
2012
|
|
BARCENA: Rion egingo dugun ekarpen nagusia energia eta zor ekologikoaren alorrean egin nahi dugu, agerian
|
uzteko
Euskal Herriko sistema energetikoaren loturak nolakoak diren munduko beste herrialdeekin. Gure aburuz, energia pertsona guztiek behar dugun zerbitzu bat da, eta, horregatik, gaurko sistema kolokan jartzen dugu, eta loturak bilatzen ditugu Ekuador, Txile, Brasil, Nigeria edo Mexikon dauden protestaldien eta Euskal Herriko proiektuen artean (Muskiz, Zornotza, Pasaia, Castejon, Lantaron edo AHT...).
|
2016
|
|
Horregatik erabaki genuen desobedientzia tresna gisa hartu eta ez aurkeztea.Zer balio ikusten dizkiozue desobedientziari gaur egun. Desobedientzia tresna bat da herria eraikitzeko erabili ahal dena, herriaren tresna bat, sekulako potentziala duena. Gaur egun, oraindik, Espainiako eta Frantziako estatuek lehengo gerra estrategian jarraitzen dute, eta ez dute
|
uzten
Euskal Herri aske, gorri eta feminista bat eraikitzen. Horren aurrean, ikusten dugu herriak baduela presio mekanismo bat, erasoei erantzuteko ez ezik, herria eraikitzeko.
|
|
Zertarako ikasi Espainiako lege guztiak, gure baserritarren betidaniko ohiturak ezagutzen ez baditut? Madrilen zereginik ez zeukala-eta, ikasketak bukatu gabe
|
utzita
Euskal Herrira itzuli zen, abokatutza baino zerbait garrantzitsu eta funtsezkoagoa baitzuen ikasgai: bere baitan gorderik baina aski atzendurik zeukan euskara agerira atera behar zuen berriz, oroitu, hobetu, herdoila kendu eta izarniatsu agertu.
|
|
Armadarako deia zenean etorri, Hitzemanak zinezten jadanik elgarri. Berrogoitamairuan,
|
utzi
Euskal Herri Eta ainitzen gisa, han Parisen jarri.
|
2023
|
|
Iparragirreren beste eskutitz bat argitaratu zuten Uruguaitik Buenos Airesa nola aldatu zen kontatzen zuena. Azkenik, 1877ko irailaren 25ean familia Uruguain
|
utzita
Euskal Herrira abiatu zela zabaldu zuten.
|
|
Martxoan, erraterako, Ukrainatik 26 lagun etorri ziren Euskal Herrira, eta BERRIAk aukera izan zuen haiekin egoteko. Diana Hryhorian izan zen Kiev
|
utzita
Euskal Herrira etorri ziren iheslarietako bat, eta harekin solastatu zen BERRIA. Hilabete berean, Maddi Ane Txoperena Iribarren kazetaria Kongoko Errepublika Demokratikoan egon zen, eta hango emakumeek bizi duten egoeraren inguruko erreportajea egin zuen.
|