Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2002
‎Oso garrantzitsua da sustrai osoa kentzea, arrastoren bat uzten bada belarra berriro erreproduzituko baita. Palaz belar txarrak kentzen ohituta badago, ahalegin fisiko handiagoa egin behar izateaz gain, sustraiak mozteko eta ale berriak egiteko oinarria bertan uzteko arriskua dagoela ikusiko da. Lurra aprobetxatu Gainera, lur bat egokitzen hasten denean edo lehendik dagoena egoera onean mantendu nahi denean, lehenengo urratsa belar txarrak kentzea da.
‎Diru sarrerak (soldatak, errentak, etab.) zein diren jakin behar da, kategoria bakoitzean zenbat gastatu behar den zehazteko (elikadura, garraioa…). Aurrekonturik gabe, kategoria batzuetan behar baino diru gehiago gastatzeko eta beste batzuk alde batera uzteko arriskua dago, agian garrantzi handiagokoak. Aurrekontu bat egiteak zure ardurapeko hileko gastuak argi izaten lagunduko dizu, eta dirua non eta nola gastatzen duzun zehatz mehatz jakiten.
2008
‎Hala ere, “horrek ez du esan nahi hurrengo egunetan hegaldiak baliogabetu behar direnik”, esan du. Augusto Fantozzi Alitaliako komisario bereziak joan den larunbatean jakinarazi zuen bidaiak bertan behera uzteko arriskua zegoela, erregaiz hornitzeko zailtasunak zirela eta. Asko kexu dira orain Air France KLMrekin hitzarmena onartu ez dutelako 5.000 kaleratze Italiako konpainiako langileak ordezkatzen dituzten bederatzi sindikatuek onartezintzat jotzen dituzte Berlusconiko Gobernuak asmatutako planean aurreikusitako 5.000 kaleratze baino gehiago.
‎Prestakuntza aukerei eta hezkuntza sistemara itzultzeko bideei buruzko informazio gehiago ematea da helburua. Cabrerak, gainera, jakinarazi zuen irakasleak prestatzeko programak garatuko direla ikasleen potentziala aprobetxatzeko teknikei buruz, bai eta zailtasunak goiz diagnostikatzeko, hezkuntza arreta emateko eta ikasketak goiz uzteko arriskuan dauden ikasleen jarraipena egiteko teknikei buruz ere. Halaber, errendimendu txikiko eta ikasketak uzteko arrisku handiagoa duten ikasleen hezkuntza arretan parte hartzen duten irakasle eta profesionalentzako laguntza baliabideak sortuko dira.
2009
‎Bi modalitate berri sortu dira: “beka soldata” unibertsitarioentzat eta “mantentze lanetarako beka” hezkuntza sistema titulurik gabe uzteko arriskuan dauden gazteentzat. Lehenengo bekaren helburua da “unibertsitate ikasketetarako dedikazio osoak dakarren diru sarrerarik eza konpentsatzea, eta, beraz, errenta txikiko gazteak lanean hasteko ikasketak uztera beharturik ez egotea.
2014
‎Eskaintzen diren zerbitzuak denboran zehar mantentzen dira, nahiz eta boluntarioak ez izan. Horiek ez lirateke ezinbestekoak izan behar erakundeak behar bezala ibiltzeko, nahiz eta krisi garaian, laguntzarik gabe, zenbait zerbitzu emateari uzteko arriskua dagoen. Borondatezko ekintza eta ordaindutako lana osagarriak dira.
2022
‎Kenyan edo Ugandan eskolak itxita egon dira bi urtez. Hori dela eta, eskola behin betiko uzteko arriskuan zeuden neska mutilek behin betiko uzten dute, eta zaila da itzultzea. Gainera, eskolara joaten ez diren neskak, batez ere, abusuen, ezkontza goiztiarren eta abarren eraginpean daude.
‎horretarako, ertza brotxaz pintatu da), eta gero ia zokaloraino edo errodapieraino jaitsi. Hurrengo pintura geruzak Lehenengo eskuaren ondoren, hurrengoek pintura zabaltzeko balio dute; horretarako, behar beste aldiz egin behar da, baina ez gehiegi, pintura asko kentzeko eta gainazalean oso gutxi uzteko arriskua baitago. Zerrendak gainjartzen saiatu behar da, hutsuneak pinturarik gabe gera ez daitezen.
2023
‎“Eskola absentismoa”, “ikasleen bereizketa”, “hezkuntza laguntzaren berariazko premia duten ikasleak” eta “hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleak” definitzeko eta neurtzeko modu komunak ezartzea. Irakasleak (bereziki tutoreak) prestatzea, eskola uzteko arriskuan dauden ikasleak identifikatu eta haiei laguntza emateko, eta haien ikasteko beharrei aurre egiteko. Ikastetxeetara joatea ikasturtea errepikatzeko arriskuan dauden ikasleei laguntzeko neurri zehatzak har ditzaten, eta laguntza hori gauzatzeko diru-laguntzak erabiltzera bultzatzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia