Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2007
‎4 Mikel 12 urteko haur bat da, telebista ikustea oso gustuko duena. Gogokoen duen saioa da marrazki bizidunen telesail bat.
‎Alabaina, haren jokabideak adierazten du oparia ez zaiola askorik gustatu. Egoera horretan, 5 urteko haur batek badaki oparia jaso duen haurra haren benetako egoeramentala disimulatu nahian dabilela.
‎Izan ere, ikuspegi horren arabera, haurrek 5 urtedituztenean adierazten dituzte barne talde nazionalarekiko lehentasun mailarik etakanpo talde nazionalekiko aurreiritzi mailarik altuenak. Teoria horren jarraitzaileek egindako lanen arabera, 6 urteko haurrek batez ere ezaugarri positiboak egozten dizkiete beren taldeko kideei, eta negatiboak kanpo taldeetako kideei. Adinhorretatik 10 urtera arte, aldatu egiten dira gauzak:
‎14.5 irudia. 8 urteko haur batek Espainiako gerra zibilari buruz egindako marrazkia (iturria: www.alt.1040.com).
‎14.4 irudia. 9 urteko haur batek gerrari buruz egindako marrazkia (iturria: www.rtve.es).
‎Negatiboak badira, berriz, aldatuegingo dute. Adibidez, 3 urteko haur batek esaten du, ederki asko, sentitzendela bere jokabidea bere generoari egozten zaion jokabidearekin bat, eta, oso gaizki?, bat ez datorrenean (Bussey eta Bandura, 1992).
2008
‎Guk planteamendu berri hori asimilatu egiten dugu; gure hasierako eskema bertan behera utzi, eta berria erabiliz aldatzen, egokitzen dugu. Lau urteko haur batentzat eguzkia bizirik dago. Izan ere, haren ustez, mugitzen den oro bizirik dago (asimilazioa).
‎Frantziako L. Aveyron izeneko eskualdean, XVII. mendearen bukaeran, hamar hamabi urteko haur bat aurkitu zuten basoan. Basati baten edo basati erara bizi denaren itxura zeukan haur horrek.
‎Alegia, bidean topatzen diren arazoei erantzionamenduari buruzko ideiak eta erreakzio zirkularrak, asimilazioa eta moldatzea.tzuteko beharra da egokitzapena. Esaterako, bi urteko haur baten eginbeharra ohe azpian jostailua aurkitzea da. Baldwinengandik, berriz, honako kontzeptuak hartu zituen besteak beste:
‎umeek ereduen behaketaren bidez eskuratzen dituzte gaitasun berriak eta ikasitakoa imitazioaren bidez adierazten dute. Adibidez, bi urteko haur batek bere arrebari behatuz txakurra laztantzen ikastea. Beste pertsonen portaerei, hau da, ereduei, behatuz ondorioztatzen den ikaskuntza da.
2014
‎Guk planteamendu berri hori asimilatu egiten dugu; gure hasierako eskema bertan behera utzi, eta berria erabiliz aldatzen, egokitzen dugu. Lau urteko haur batentzat eguzkia bizirik dago. Izan ere, haren ustez, mugitzen den oro bizirik dago (asimilazioa).
‎Alegia, bidean topatzen diren arazoei erantzuteko beharra da egokitzapena. Esaterako, bi urteko haur baten eginbeharra ohe azpian jostailua aurkitzea da. Baldwinengandik, berriz, honako kontzeptuak hartu zituen besteak beste:
‎Laburpena: Frantziako L. Aveyron izeneko eskualdean, XVII. mendearen bukaeran, hamarhamabi urteko haur bat aurkitu zuten basoan. Basati baten edo basati erara bizi denaren itxura zeukan haur horrek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia