2007
|
|
4 Mikel 12
|
urteko
haur bat da, telebista ikustea oso gustuko duena. Gogokoen duen saioa da marrazki bizidunen telesail bat.
|
|
Alabaina, haren jokabideak adierazten du oparia ez zaiola askorik gustatu. Egoera horretan, 5
|
urteko
haur batek badaki oparia jaso duen haurra haren benetako egoeramentala disimulatu nahian dabilela.
|
|
Izan ere, ikuspegi horren arabera, haurrek 5 urtedituztenean adierazten dituzte barne talde nazionalarekiko lehentasun mailarik etakanpo talde nazionalekiko aurreiritzi mailarik altuenak. Teoria horren jarraitzaileek egindako lanen arabera, 6
|
urteko
haurrek batez ere ezaugarri positiboak egozten dizkiete beren taldeko kideei, eta negatiboak kanpo taldeetako kideei. Adinhorretatik 10 urtera arte, aldatu egiten dira gauzak:
|
|
14.5 irudia. 8
|
urteko
haur batek Espainiako gerra zibilari buruz egindako marrazkia (iturria: www.alt.1040.com).
|
|
14.4 irudia. 9
|
urteko
haur batek gerrari buruz egindako marrazkia (iturria: www.rtve.es).
|
|
Negatiboak badira, berriz, aldatuegingo dute. Adibidez, 3
|
urteko
haur batek esaten du, ederki asko, sentitzendela bere jokabidea bere generoari egozten zaion jokabidearekin bat, eta, oso gaizki?, bat ez datorrenean (Bussey eta Bandura, 1992).
|
2008
|
|
Guk planteamendu berri hori asimilatu egiten dugu; gure hasierako eskema bertan behera utzi, eta berria erabiliz aldatzen, egokitzen dugu. Lau
|
urteko
haur batentzat eguzkia bizirik dago. Izan ere, haren ustez, mugitzen den oro bizirik dago (asimilazioa).
|
|
Frantziako L. Aveyron izeneko eskualdean, XVII. mendearen bukaeran, hamar hamabi
|
urteko
haur bat aurkitu zuten basoan. Basati baten edo basati erara bizi denaren itxura zeukan haur horrek.
|
|
Alegia, bidean topatzen diren arazoei erantzionamenduari buruzko ideiak eta erreakzio zirkularrak, asimilazioa eta moldatzea.tzuteko beharra da egokitzapena. Esaterako, bi
|
urteko
haur baten eginbeharra ohe azpian jostailua aurkitzea da. Baldwinengandik, berriz, honako kontzeptuak hartu zituen besteak beste:
|
|
umeek ereduen behaketaren bidez eskuratzen dituzte gaitasun berriak eta ikasitakoa imitazioaren bidez adierazten dute. Adibidez, bi
|
urteko
haur batek bere arrebari behatuz txakurra laztantzen ikastea. Beste pertsonen portaerei, hau da, ereduei, behatuz ondorioztatzen den ikaskuntza da.
|
2014
|
|
Guk planteamendu berri hori asimilatu egiten dugu; gure hasierako eskema bertan behera utzi, eta berria erabiliz aldatzen, egokitzen dugu. Lau
|
urteko
haur batentzat eguzkia bizirik dago. Izan ere, haren ustez, mugitzen den oro bizirik dago (asimilazioa).
|
|
Alegia, bidean topatzen diren arazoei erantzuteko beharra da egokitzapena. Esaterako, bi
|
urteko
haur baten eginbeharra ohe azpian jostailua aurkitzea da. Baldwinengandik, berriz, honako kontzeptuak hartu zituen besteak beste:
|
|
Laburpena: Frantziako L. Aveyron izeneko eskualdean, XVII. mendearen bukaeran, hamarhamabi
|
urteko
haur bat aurkitu zuten basoan. Basati baten edo basati erara bizi denaren itxura zeukan haur horrek.
|