Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎24 euskaltzain, baina urtetan oso aurreratuak, eta adin piramidea oso desorekatua. Pertsonen berriztatze prozesu hori bukatutzat eman dezakegu, lau edo bost urteko eperako.
2010
‎Batetik, Ikastola 2020 izenekoa, etorkizunean landu beharreko ikastola ereduari buruzkoa. Bestetik, II. Plan Integrala() deiturikoa, bost urteko epean egin beharreko ekintzak proposatuz Ikastola 2020 lortzen joan ahal izateko. Eta hirugarrenik, Ikastolen egitura kolektiboa izeneko atala, ikastolek adosturiko helburuak eta ekintzak kudeatzeko erakunde berri bat martxan jartzea proposatzen zuena.
2013
‎Hain zuzen, ohore kontu bat zen arazoa, Alsazia eta Lorrena eskualdeak galtzeak ez baitzion Frantziaren demografiari, produkzio ekonomikoari edo armadari aparteko kalterik egin. Are gehiago, bost urteko epean, Frantziako armada berrosatu zen, ia Alemaniakoaren pare jartzeraino. Baina Frantziak gerla galdu zuenaz geroz, diplomatikoki bakartuta egon zen ondoko hogei urteetan; Europako beste estatuek ez zuten sostengatu edo lagundu.
‎Eskolako ikasgeletan lehenik, eta kanpoko tenorean gero, haurrak gero eta gehiago frantsesez mintzatzen hasi ziren, frantsesa etxeetan sartzeraino. Berrogei urteko epe horretan, Frantziako haur gehienak alfabetatzea lortu zen, eskolara joatea derrigorrezko egin ondoan. 1914an, Frantzian bizi ziren biztanleen %4 baizik ez zen analfabetoa.
‎Oro har, lau urteko epean, soldaduen janzkeraz ez zuten xehetasun handirik eman Eskualduna ko lerroetan. Orain aipatuak baino pixka bat gehiago izanagatik, ez zen arlo horretakoa izan astekariaren ekarpen handiena.
‎sortu zen azaldu behar da deus baino lehen, eta horri loturik, zein izan zen garatu zuen ildo politikoa. 1887tik 1914erako bilakaera ere aipatzea komeni da, hogeita zazpi urteko epe horretan, eta Frantziako testuinguru politiko nahasiaren erdian?
2015
‎bukatzen dela. Ia mila urteko epea, beraz.
2019
‎Maiatzaren 6an, talde eragilearen bigarren bileran nabarmendu zen «Arabako enpresa munduan eragitea dela helburu nagusia, eta horretarako talde eragile honek lideratu behar duela prozesua. Egoeraren azterketa partekatu nahi da enpresa gehiagorekin eta, hortik abiatuta, hiru urteko eperako gutxieneko helburuak adostu».
‎Nolanahi ere, batasuna hasi baino ez zen egin Arantzazun. Euskaltzaindiaren zeregina, gidari gisa, gizarteari proposamen batzuk egitea zen, baina argi izanik, hasieratik, batasuna egitea gizarteari zegokiola, eta hamar urteko epea eman zion bere buruari proposamen horiek behin betikotzat jo aurretik.
‎–Arantzazun 1968an batasunerako erabakiak hartu eta gero, aurretik ere esana dizuedan moduan, hamar urteko epea zabaldu zuen Euskaltzaindiak erabaki horiek zer harrera zuten baloratzeko, azaldu die Miren Etxeparek ikastaroko ikasleei. Santutegiko atarian daude denak berriro, autobusaren ondoan, Arantzazuko bisita amaituta eta handik alde egiteko gertu?.
2023
‎Prestakuntza horretan lagungarriak dira elkarrizketa laguntzaileen programak, ikastetxeetara joaten direnak eta saio batzuetan ratioa murrizteko aukera ematen dutenak. A ereduak hasieratik ez du ikasle elebidunik sortzen, berehala, baina 18 urteko epean lortzeko oinarriak jartzen ditu, eta, ordura arte, nafar belaunaldi berri batek euskal hizkuntzarekin eta kulturarekin kontaktuan hezitako kopuru erdia baino gehiago eskolan bertan edukitzen laguntzen du, tirabirarik eta gatazkarik gabe; aitzitik, ekarpen handia egiten dio bizikidetza pluralari, integratzaileari eta gure gizartean sustraitutakoari. Gizarte hau askoz kohesionatuagoa egongo litzateke A eredua ereduan murgiltzea aukeratzen ez dutenen artean orokortua balego.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia