2001
|
|
Txosten honen helburua, kontsumo gaietan herritarraren joera eta pertzepzioen neurriak zehaztuko duen barometroa plazaratzea da, urterik
|
urte
kontsumitzailearen bilakaera datu zehatzetan aztertuko bada.
|
|
Kontsumoko memoriak jasotzen duenez, kontsumitzaileen erreklamazioen batez besteko zenbatekoa 10.000 pezeta inguru jaitsi da, 1999an 107.210 pezetatik 2000n 97.336 pezetara. 2000
|
urtean zehar
kontsumitzaileen eta enpresaburuen arteko 13.664 eztabaida ebatzi ziren, hau da, aurreko urtean baino %20 gehiago. Emandako ia 10.000 laudoetatik, %47 kontsumitzailearen alde eman zen; gainerakoa, berriz, ezetsi egin zen eta, beraz, enpresariari eman zitzaion arrazoia.
|
2003
|
|
Asko aldatu dira azken hiru
|
urteotan
kontsumitzaileek elikagaiei buruz dituzten iritziak eta jarrerak. Erantzuna da ez dutela egin, eta ez dirudi aldaketa drastiko baterako arrazoirik dagoenik.
|
2004
|
|
Erosleek CECU Madrili azaldutako arrazoi nagusiak izan ziren materialen akatsak, hipoteken baldintzak, higiezinen lurzoruaren erregistroari buruzko zalantzak eta kontratuen gehiegizko klausulak. Kontsumoko Institutu Nazionalaren (INC) datuen arabera, 2002
|
urtean
kontsumitzaileen eta erabiltzaileen elkarteek etxebizitzen erosketari buruz jasotako kontsulten eta erreklamazioen kopurua sektore guztietan sortutakoen %12, 7 izan zen, 986.7ek. Etxebizitza berria eta erabilia Era berean, Erabiltzaile eta Kontsumitzaile Independenteen Federazioak (FUCI) dio etxebizitza erosteko arazoak direla oraindik ere elkartera joaten diren kontsumitzaileen kontsultarako arrazoi nagusia.
|
2006
|
|
iaz beste hiru brontzezko domina lortu zituen amniozentesiari, energia geotermikoari eta consumaseguridad.com infografia multzoa. Aintzatespen horiek bat egiten dute SNDk azken
|
urteotan
kontsumitzailearen egunkariari emandako sarien zerrenda luzearekin. Iaz, kontsumitzaileen egunkariak brontzezko hiru domina lortu zituen lehiaketa berean SND kazetaritza diseinuaren arloko erakunde ospetsuena da, bai prentsan bai Interneten, eta 25 urtetik gorako esperientzia du.
|
2009
|
|
/ imgs/ 2009/ 09/ trafiko01.jpg Heikki Mesa WWFko energian eta klima aldaketan aditua da, eta sektore elektrikoak ez duela inolako interesik gehikuntza horiek murrizteko, Estatuak horiek betetzeko konpromisoa hartzen baitu. Haren iritziz, hurrengo 14
|
urteetan
kontsumitzaileek ordaindu duten hipoteka bat bezalakoa da, konpainia elektrikoei ezer eskatu gabe. Kontuan hartzen diren kopuruak 16.000 eta 20.000 milioi euro bitartekoak dira.
|
|
Segurtasun abantaila horiez gain, Eraikuntza Eraginkorreko eta Energia eta Ingurumen Errehabilitazioko Katedraren eta Unibertsitate Masterraren zuzendariak, Susana Moreno Eraikuntzako Goi Zentroan 2010etik aurrera emango denak, energia aurreztearen eta kontsumoaren ondoriozkoak gehitu zituen. “Horrelako bonbilla batek ohiko bonbillak baino %50 gutxiago kontsumitzen duela zenbatesten da, eta, beraz, hiru
|
urtean
kontsumitzaileak egindako inbertsioa berreskuratzen du”, esan zuen Morenok. LED baten batez besteko bizitza 50.000 ordukoa da (zortzi ordu egunean, 13 urte ere iraun dezake); beraz, Candiaren iritziz, horiek eskuratzeko “diru gehixeago” inbertitu behar bada ere, “epe ertain laburrean inbertsioaren itzulera oso azkarra ematen dute”.
|
2012
|
|
Horri esker, adineko pertsonen handicap nagusiak azaldu dira, aurrekoez gain informazio falta aipatzen dutenak. Europako Batasuneko 55
|
urtetik gorako
kontsumitzaileak beren eskubide eta betebeharrei buruzko informazio gutxien dutenak direla ziurtatzen da, eta, gainera, «zailtasun handienak elikagaien paketatzeari edo iraungitze datari buruzko informazioa interpretatzeko orduan» dituztenen artean daudela. Baina bada alderdi kezkagarriago bat.
|
2019
|
|
Eroski: 50
|
urte
kontsumitzailearen zerbitzura
|