Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2002
‎Ikasleen joeraz jabetzeko, euskarazko taldeak eskaintzen dituzten titulazio bakoitzaren irakasgai batzuk ikertu ditugu, azken urteetako ikasle kopuruak erabiliz.Baina sortu zaizkigun emaitzetatik ezin daiteke ondorio garbirik atera, aztertutakoirakasgaiaren arabera oso ezberdinak izan baitira. Horren arrazoia irakasgaienezaugarrietan aurkitu dugu nonbait:
‎Vicente Lino Ferrándizek sinatutako ekarpen espainiar handiena kiromasajea da, nahasketa horren emaitza. Masajeko Vallisoletano zentroak 1994an ireki zenetik urtez urte ikasle kopurua nola hazten den ikusten du, eta kiromasajearen sortzailearen ondorengoa den Segarra Ferrándiz doktorearen eskuliburua erabiltzen du. “Gehien tratatzen diren patologiak lunbalgiak, tendinitisa, zaintiratuak eta tortikoliak dira”, azaldu du Juan Carlos García Suárez zentroko arduradunak.
2008
‎Bai, azkeneko hamar urteetan ikasle kopurua bikoiztu egin da eta horrek zerbait esan nahi du, ikastola txikia izan arren. Egun, 199 ikasle eta 13 irakasle gabiltza bertan.
‎Euskararekiko interes eta eskari sozial bat bazegoela katedra ireki zen urtean ikusi zen, bat batean 53 ikasle matrikulatu baitziren. Hurrengo urteetan ikasle kopuruak behera egin zuen, 1895ean hamaikaraino jeitsiz, beharbada klaseek ez zituztelako espektatibak betetzen. Baina 1895etik, akaso irakaskuntza metodoen berritzeari loturik, ikasle kopurua emendatu eta gorabehera batzuk izan arren ja ez zen minimoetara erori.
‎Azkue 53 ikaslerekin hasi zen 1888an. Hurrengo hamabost urteetan zehar ikasle kopuruak gorabeherak izan zituen, urterik txarrenean 11ra murriztuz eta onenean 64ra igoz23 Nolanahi ere, lanpostua mantentzeko adina ikasle ibili zen beti, eta hala Azkuek Bilbon definitiboki finkatzeko aukera izan zuen.
2009
‎Hainbat unibertsitatetan Hizkuntza Modernoen graduan bateratu dituzte filologiak. Izan ere, azken urteetan ikasle kopurua murriztu egin da, eta horrek unibertsitate guztiei eragiten die, baita pribatuei ere. Nafarroako Unibertsitatean, esaterako, Psikopedagogia Irakasletzan txertatu behar izan dute, eta Ingeniaritza espezialitateetako bat desagertu da, ikasle gutxi zituelako.
2010
‎(2) helduen euskalduntzeari dagokionez, nafarroako gobernuak ez du esparru estrategikotzat jo: ez du helduak euskalduntzeko plan berezirik egin, ez izan litezkeen eskaera guztiei erantzuteko bitartekorik jarri, ez eta motibazio kanpainarik antolatu ere. azken 20 urteotan ikasle kopurua eta ikasteko erritmoa apaldu dira eta, neurri handi batean, helduen euskalduntzea euskal hiztun berriak sortzeko indarra galduz joan da (aleman 2010). euskara kualitatiboki oso gizarte esparru jakinetan da hizkuntza ohikoa eta bertze esparru anitzetan ia ez du tokirik. adibidez, hezkuntza da euskara ohiko samarra den esparruetako bat, baina horretan ere ez homogeneoki.... Maila akademikoetan gora egin ahala euskararen eskaintza txikiagoa izaten da. alde horretatik, esparru horretan unibertsitatea da euskarak estrategikoki ziurtatua lukeen arloa. unibertsitatea irakaskuntzaren ibilbidearen azken maila da, euskara hezkuntzan sartze prozesuari zentzu eta dimentsio pragmatiko osoa ematen dion goi urratsa. gurean nafarroako unibertsitate publikoak du horretan zeregin handia. nup 1987an sortu zen eta harrezkero euskararen estatusaren eztabaida publikoan protagonismo berezia izan du. nafarroako euskaldunoi prestakuntza aukera berberak ematea eta, oro har, elebitasun soziala begi onez ikusten ez dutenek nupen euskaraz ikasi ahal izateari mugak jarri nahi izan dizkiote, nahiz eta nupeko ikasleen artean gero eta euskaldun gehiago izan. azken urteotan egoerak hobera egin du hala euskarazko eskaintza akademikoan nola irakasle euskaldunen kopuruan. gerora begira, euskararako estrategikoak izanda ere horietatik at geratzeko arriskua duten esparruak merezi du aipatzea:
2011
‎Hendaiako ikastola da Ipar Euskal Herriko ikastolarik handiena, azpimarratu du Dacharryk. Azken urteotan ikasle kopuruaren emendatzea handia izan da, eta oraindik aspaldiko egiturarekin segitzen du, bi egoitzaren artean banaturik. Bata, Hendaian bertan; bertzea, Pausun, Urruñako lurretan.
‎Lehen ikasturte horretan Etxaidek 4 ikasle baino ez zituen. Ondoko urteetan ikasle kopurua emendatu zen, eta 1977an 200era iritsi zen (Etxaide, 2006: 10).
2012
‎Esan duzu datozen urteetan ikasle kopuruak behera egingo duela. Zer aurreikusten duzue?
2021
‎Erakaskuntza sarekoak, egunerokoan Ondotik mahai ingurura hurbildu dira Seas ka, Euskal Haziak eta Biga Bai eskola sare tako ordezkariak, hauekin zutela Uda Leku, aisialdi sailean murgiltze sisteman bakarra dena. Lehen partean bakoitzak ikasle kopu ruen zenbakiak eman ditu, erakustera ema nez urtez urte ikasle kopurua handituz doala. Denek azpimarratu dute, klaseen idekitzeko arazoak izan direlarik, denek bat egin dutela,
‎Horietariko gehientsuenek ahalmena izango lukete goi mailako ikasketak bertan egiteko. Berez, aukera eskaintzen zaielarik, sail horien aukera egiten dute azken urteetako ikasle kopuruaren gorakadak erakusten duen bezala.
‎Lehenengo kurtsoa, 1963an, Izaskun Arrueren etxean bertan egin zuten, 14 umerekin. Urtez urte ikasleen kopuruak gora egin zuen, eta gurasoen artean ikastola handitzeko nahia zabaldu zen. Horretarako, gurasoek hainbat bilera egin zuten Estibalizko monasterioan, Ixidor Baztarrika priore euskaltzainaren laguntzaz; bertan, ikastolaz gain, Arabako euskararen hedaduraz ere hausnartu zuten.
2022
‎Gure asmoa da formakuntza ibilbideak nazioartera ekartzea, eta, aldi berean, lekuan errotzea tokiko enpresekin partaidetzak eginez. Helburua 2030 urterako ikasle kopurua eta formakuntza kopurua doblatzea da.
2023
‎Esaterako, 2019/ 20 ikasturtetik 2020/ 21 ikasturtera bitartean% 9,3 handitu zen kopurua. Hala ere, perspektiba zabalagoarekin begiratzen badugu, azken hamar urteetan ikasle kopurua% 65 igo dela adierazten dute datuek (El Economista, 2021).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia