2002
|
|
Ikasleen joeraz jabetzeko, euskarazko taldeak eskaintzen dituzten titulazio bakoitzaren irakasgai batzuk ikertu ditugu, azken
|
urteetako
ikasle kopuruak erabiliz.Baina sortu zaizkigun emaitzetatik ezin daiteke ondorio garbirik atera, aztertutakoirakasgaiaren arabera oso ezberdinak izan baitira. Horren arrazoia irakasgaienezaugarrietan aurkitu dugu nonbait:
|
|
Vicente Lino Ferrándizek sinatutako ekarpen espainiar handiena kiromasajea da, nahasketa horren emaitza. Masajeko Vallisoletano zentroak 1994an ireki zenetik urtez
|
urte
ikasle kopurua nola hazten den ikusten du, eta kiromasajearen sortzailearen ondorengoa den Segarra Ferrándiz doktorearen eskuliburua erabiltzen du. “Gehien tratatzen diren patologiak lunbalgiak, tendinitisa, zaintiratuak eta tortikoliak dira”, azaldu du Juan Carlos García Suárez zentroko arduradunak.
|
2008
|
|
Bai, azkeneko hamar
|
urteetan
ikasle kopurua bikoiztu egin da eta horrek zerbait esan nahi du, ikastola txikia izan arren. Egun, 199 ikasle eta 13 irakasle gabiltza bertan.
|
|
Euskararekiko interes eta eskari sozial bat bazegoela katedra ireki zen urtean ikusi zen, bat batean 53 ikasle matrikulatu baitziren. Hurrengo
|
urteetan
ikasle kopuruak behera egin zuen, 1895ean hamaikaraino jeitsiz, beharbada klaseek ez zituztelako espektatibak betetzen. Baina 1895etik, akaso irakaskuntza metodoen berritzeari loturik, ikasle kopurua emendatu eta gorabehera batzuk izan arren ja ez zen minimoetara erori.
|
|
Azkue 53 ikaslerekin hasi zen 1888an. Hurrengo hamabost
|
urteetan zehar
ikasle kopuruak gorabeherak izan zituen, urterik txarrenean 11ra murriztuz eta onenean 64ra igoz23 Nolanahi ere, lanpostua mantentzeko adina ikasle ibili zen beti, eta hala Azkuek Bilbon definitiboki finkatzeko aukera izan zuen.
|
2009
|
|
Hainbat unibertsitatetan Hizkuntza Modernoen graduan bateratu dituzte filologiak. Izan ere, azken
|
urteetan
ikasle kopurua murriztu egin da, eta horrek unibertsitate guztiei eragiten die, baita pribatuei ere. Nafarroako Unibertsitatean, esaterako, Psikopedagogia Irakasletzan txertatu behar izan dute, eta Ingeniaritza espezialitateetako bat desagertu da, ikasle gutxi zituelako.
|
2010
|
|
(2) helduen euskalduntzeari dagokionez, nafarroako gobernuak ez du esparru estrategikotzat jo: ez du helduak euskalduntzeko plan berezirik egin, ez izan litezkeen eskaera guztiei erantzuteko bitartekorik jarri, ez eta motibazio kanpainarik antolatu ere. azken 20
|
urteotan
ikasle kopurua eta ikasteko erritmoa apaldu dira eta, neurri handi batean, helduen euskalduntzea euskal hiztun berriak sortzeko indarra galduz joan da (aleman 2010). euskara kualitatiboki oso gizarte esparru jakinetan da hizkuntza ohikoa eta bertze esparru anitzetan ia ez du tokirik. adibidez, hezkuntza da euskara ohiko samarra den esparruetako bat, baina horretan ere ez homogeneoki.... Maila akademikoetan gora egin ahala euskararen eskaintza txikiagoa izaten da. alde horretatik, esparru horretan unibertsitatea da euskarak estrategikoki ziurtatua lukeen arloa. unibertsitatea irakaskuntzaren ibilbidearen azken maila da, euskara hezkuntzan sartze prozesuari zentzu eta dimentsio pragmatiko osoa ematen dion goi urratsa. gurean nafarroako unibertsitate publikoak du horretan zeregin handia. nup 1987an sortu zen eta harrezkero euskararen estatusaren eztabaida publikoan protagonismo berezia izan du. nafarroako euskaldunoi prestakuntza aukera berberak ematea eta, oro har, elebitasun soziala begi onez ikusten ez dutenek nupen euskaraz ikasi ahal izateari mugak jarri nahi izan dizkiote, nahiz eta nupeko ikasleen artean gero eta euskaldun gehiago izan. azken urteotan egoerak hobera egin du hala euskarazko eskaintza akademikoan nola irakasle euskaldunen kopuruan. gerora begira, euskararako estrategikoak izanda ere horietatik at geratzeko arriskua duten esparruak merezi du aipatzea:
|
2011
|
|
Hendaiako ikastola da Ipar Euskal Herriko ikastolarik handiena, azpimarratu du Dacharryk. Azken
|
urteotan
ikasle kopuruaren emendatzea handia izan da, eta oraindik aspaldiko egiturarekin segitzen du, bi egoitzaren artean banaturik. Bata, Hendaian bertan; bertzea, Pausun, Urruñako lurretan.
|
|
Lehen ikasturte horretan Etxaidek 4 ikasle baino ez zituen. Ondoko
|
urteetan
ikasle kopurua emendatu zen, eta 1977an 200era iritsi zen (Etxaide, 2006: 10).
|
2012
|
|
Esan duzu datozen
|
urteetan
ikasle kopuruak behera egingo duela. Zer aurreikusten duzue?
|
2021
|
|
Erakaskuntza sarekoak, egunerokoan Ondotik mahai ingurura hurbildu dira Seas ka, Euskal Haziak eta Biga Bai eskola sare tako ordezkariak, hauekin zutela Uda Leku, aisialdi sailean murgiltze sisteman bakarra dena. Lehen partean bakoitzak ikasle kopu ruen zenbakiak eman ditu, erakustera ema nez urtez
|
urte
ikasle kopurua handituz doala. Denek azpimarratu dute, klaseen idekitzeko arazoak izan direlarik, denek bat egin dutela,
|
|
Horietariko gehientsuenek ahalmena izango lukete goi mailako ikasketak bertan egiteko. Berez, aukera eskaintzen zaielarik, sail horien aukera egiten dute azken
|
urteetako
ikasle kopuruaren gorakadak erakusten duen bezala.
|
|
Lehenengo kurtsoa, 1963an, Izaskun Arrueren etxean bertan egin zuten, 14 umerekin. Urtez
|
urte
ikasleen kopuruak gora egin zuen, eta gurasoen artean ikastola handitzeko nahia zabaldu zen. Horretarako, gurasoek hainbat bilera egin zuten Estibalizko monasterioan, Ixidor Baztarrika priore euskaltzainaren laguntzaz; bertan, ikastolaz gain, Arabako euskararen hedaduraz ere hausnartu zuten.
|
2022
|
|
Gure asmoa da formakuntza ibilbideak nazioartera ekartzea, eta, aldi berean, lekuan errotzea tokiko enpresekin partaidetzak eginez. Helburua 2030
|
urterako
ikasle kopurua eta formakuntza kopurua doblatzea da.
|
2023
|
|
Esaterako, 2019/ 20 ikasturtetik 2020/ 21 ikasturtera bitartean% 9,3 handitu zen kopurua. Hala ere, perspektiba zabalagoarekin begiratzen badugu, azken hamar
|
urteetan
ikasle kopurua% 65 igo dela adierazten dute datuek (El Economista, 2021).
|