Emaitzak: 6
2008 | ||
Fase alfabetikoa garatuz doazen heinean, alderdi grafikoak eta ortografikoak hobetzen saiatuko dira haurrak. Haur Hezkuntzako hirugarren ikasturteko bigarren hiruhilekoa da garai egokia idazten era sistematikoan ikasteko( | urte hasieran jaiotako haurrentzat), eta Lehen Hezkuntzako lehen ikasturteko 2 hiruhilekoa (urte amaieran jaiotakoentzat) (Auzias, Casati, Séller, Delaye eta Verleure, 1977; Lurçat, 1985; Le Roux, 2005). | |
2015 | ||
Horretarako, Bizkaiko eta Europako saskibaloi txapelketetakojokalarien jaiotze data, altuera eta errendimenduarekin lotutako parametroak jaso dira. Aztertu direntxapelketa guztietan jokalari gehienak | urte hasieran jaiotakoak ziren. Desoreka hau nabariagoa da 12,14, 16 eta 18 urte azpiko txapelketetan 20 urte azpiko txapelketetan baino. | |
Desoreka hau nabariagoa da 12,14, 16 eta 18 urte azpiko txapelketetan 20 urte azpiko txapelketetan baino. Maila bakoitzeko jokalarizaharrenek( | urte hasieran jaiotakoek) Europako txapelketako partidetan estatistika hobeak lortuzituzten eta Bizkaian 14 eta 16 urte azpiko taldeetan zaharrenek saskibaloian jokatzeko parametroantropometriko eta fisiologiko hobeak zituzten. Beraz, entrenatzaileek eta hautatzaileek ikerketahonetan lortutako emaitzak kontuan hartu lituzkete, jokalari gazteen aukeraketan hartukodituzten erabakien eragina ekiditeko. | |
Gainera nerabezaroan, heltze prozesua dela eta, j okalariak hazi eta pisua gehitzeaz gain, abiadura, erresistentzia, arintasun, indar (Coelho E Silva et al., 2010; Malina eta Bouchard, 1991; Sickles eta Lombardo, 1993) eta jauziaren parametroetan (Temfemo et al., 2009) hobekuntzak izaten dituzte. Fisikoki (Hoare eta Warr, 2000), fisiologikoki eta psikologikoki (Musch eta Grondin, 2001) dituzten hobekuntzak direla eta, urtarrilean jaiotako jokalariek (zaharrenek) abantaila izan dezakete jokalari gazteekiko (abenduan jaiotakoak). Ondorioz, kiroletan | urte hasieran jaiotako jokalariak dira gehiengoak eta honi adin erlatiboareneragina (RAE) deitzen zaio (Gil et al., 2014). | |
Horregatik, saskibaloiko jokalari gazteetan RAE ren eraginadierazgarria aurkitu duten ikerketa batzuk aurki ditzakegu (Delorme eta Raspaud, 2009; Torres Unda et al., 2013). Aipatutako ikerketek | urte hasieran jaiotako jokalariak gehiengoakdirela frogatu dute txapelketa nazionaletan. | |
1 taulan ikus daitekeenez Bizkaiko jokalarien altueran (U14 mutiletan), T drill arintasun testean (U16 nesketan) eta CMJ jauzi testean (U16 mutiletan) | urtearen hasieran jaiotakoek, gazteagoek bainaemaitza hobeak lortu zituzten. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
urte | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
urte hasiera | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
urte hasiera jaio | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |