Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2001
‎Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Erakundeak (OCU) elikagaien segurtasunari buruzko 30 fitxa argitaratu ditu bere web orrian (www.ocu.org). Azken urteotan gai horri buruz agertu diren informazio eta ikerketen bilduma bat biltzen dute. Erakundeak berak esan duenez, ekimen honen helburua da kontsumitzaileari informazioa ematea eta elikagaien segurtasunari buruzko zalantzak argitzea.
2007
‎Gizarte ezagutzaren garapena delako ikerketa eremuak garrantzi handiahartu du garapenaren psikologiaren arloan, gaiaren interesagatik ez ezik, ikerketaeremu horrek gizarte zientzien irakaskuntzan duen aplikagarritasunagatik ere (Delval, 1981). Horren adierazle da azken urteotan gai horren inguruan eginikoikerketa kopuru handia. Adibide gisa, nazioartean, honako lan hauek aipa daitezke: norberaren ezagutzaren garapenari buruzko ikerketak (besteak beste, Demetrioueta Kazi, 2001 eta Vyt, 2001); Gogamenaren Teoria delakoaren garapenareningurukoak (adibidez, Astington eta Jenkins, 1995, 1999 eta Call eta Tomasello, 1999); garapen moralari buruzkoak (besteak beste, Bergman, 2002 eta Miller, 1990); ekonomiari buruzko ezagutzaren garapenaren ingurukoak (Berti eta Bombi, 1979, 1981a, 1981b; Berti, Bombi eta De Beni, 1986; Berti eta De Beni, 1988); politikari buruzko ezagutzaren garapenari buruzkoak (Berti, 1994, 2005; Berti etaAndriolo, 2001; Buchanan Barrow, 2000; Cadenas, 1991); zein nazioidentitatearen garapenaz eginikoak (Barrett, 2000a, 2000b; Barrett et al., 1992,1996, 1997, 1998, 1999, 2003).
‎Bada azken urteotan gai hori ikertu duen ikertzailerik. Gimenez, Belmonte, Garcia Claros, Suarez eta Barrett (1997) ikertzaileek ez zuten aurkitu ezagutzageografikoaren eta afektuaren arteko erlazio esanguratsurik, Andaluzian 6 urtetik15 urtera bitarteko haurrekin egindako ikerketa batean.
2008
‎Haren familian, balio erlijiosoek eta intelektualek leku garrantzitsua izan zuten. Txikitatik, animaliekiko interes handia izan zuen, eta, 11 urterekin gai horrekin loturiko bere lehenengo artikulua argitaratu zuenean, esan daiteke hasiera eman ziola ibilbide zientifikoari.
‎Erantzuna ez zen batere pozgarria; izan ere, ikasle horiek, arreta egokia izan gabe, beren eskola urteak igaro zitezkeen tratamendu egokirik ez izateagatik oharkabean edo zapuztuta; hala ere, matematikari on gisa, Guzmanek arazoari irtenbidea aurkitu zion: berariazko programa bat sortzea, non, gazteen matematika talentua identifikatzeaz gain, bi urtez gai horretan asteko orientazioak emango baitzizkien. Horrela, haurrek matematikarekiko duten jarrera ona hartzen da kontuan, eta, epe luzera, komunitate bakoitzaren aurrerapen zientifiko eta teknologikorako onura erabilgarri bihurtzen da.
‎Orain dela 25 urte gai horrekin lotutako ipuin bat idatzi zuen. Hainbat urtean ipuin hori tiraderan gordeta izan ondoren,, nire egoera pertsonalak horrela eskatuta?, berriro ere horri heltzea erabaki zuen.
2009
‎atariak, igogailuak, gune komunak, trastelekuak edo patioak… Nahiz eta eraikin baten barruan lapurretaren biktima izan daitekeen leku asko egon, lapurreten %70 baino gehiago etxe barruan edo barruan gertatzen dira. Etxeetan egindako lapurreten kopuruak Europako batez bestekoaren azpitik kokatzen badu ere, 2006 eta 2007 urteetan gai hori gero eta kezka handiagoa sortu zen gizartean, etxebizitzetan indarkeria erabiltzen duten lapurreta asko zeudelako. Hasieran ekintza gehienak Kataluniako kostaldeko urbanizazioetan egiten ziren arren, geroago lapurretak herrialdeko hainbat eremutara zabaldu ziren.
2017
‎Helduden ekainean, Donibane Lohizuneko Ravel kolegioan dabiltzan hamalau gazte joaitekoak dira aste batentzat Ameriketarat, Quebec alderat, baleak nun nola dabiltzan ikusterat eta hobeki jakiterat euskaldun itsasturiak nola ibiliak diren han gaindi, luzaz eta luzaz, balea ihizin. Badu hiru urte gai hori gogoan dutela. Seigarrenean sartzearekin hautatua zuten, beren erakasle bat sustatzaile.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia