2011
|
|
Gogoan izan! Haur garapenerako eta arreta goiztiarrerako zentroak (HGAGZ) zerbitzu autonomoak dira, eta haien helburua da garapenean nahasmenak dituzten edo izateko arriskua duten 0
|
urte
bitarteko haurrei arreta goiztiarra ematea.Arreta goiztiarra deitzen diegu 6 urtetik beherako haurrei, haien familiari eta inguruari zuzendutako esku hartzeei. Arreta horren helburua da haien premiei ahalik eta azkarren erantzutea, premiak iraunkorrak ala iragankorrak izan.
|
|
Presako harrera. 0 eta 6
|
urte
bitarteko haurrei dago zuzendua, eta 3 hilabete iraun ditzake gehienez; bitartean, jatorrizko familiaren azterketa diagnostiko bat egiten da.
|
|
Haien helburua da familia testuingurua eta haurren garapena indartzea, harremanaren eta jolasaren bitartez. Gune horiek 0
|
urte
bitarteko haurrei daude zuzenduta. Hasiera batean familia guztiei zuzenduta egon arren, lehentasuna ematen zaie arazo sozialen bat dutenei; izan ere, batzuetan, gizarte zerbitzuek bideratzen dituzte hara.
|
2012
|
|
– 0
|
urte
bitarteko haurren unitateak: 1/ 7?
|
|
4 Dekretu honetako hirugarren xedapen gehigarrian aipatzen den bezala, landa testuinguruko zero urtetik hiru urtera bitarteko haurrengana zuzentzen diren hezkuntza eta laguntza zerbitzuetan unitate bakoitzeko izango den haur kopurua arautzeko orduan, aipatu landa testuinguruaren berariazko ezaugarriak hartuko dira kontuan. Nafarroako 0
|
urte
bitarteko haurren Haur Eskolak arautzen dituen martxoaren 26ko 28/ 2007 Foru D ekretua Unitate bakoitzeko haurren gehienezko ratioa Urtebete baina gutxiagoko haurrentzat: 8 1 urte bitarteko haurrentzat:
|
|
Nafarroako 0 urte bitarteko haurren Haur Eskolak arautzen dituen martxoaren 26ko 28/ 2007 Foru D ekretua Unitate bakoitzeko haurren gehienezko ratioa Urtebete baina gutxiagoko haurrentzat: 8 1
|
urte
bitarteko haurrentzat: 12 2 urte bitarteko haurrentzat:
|
|
8 1 urte bitarteko haurrentzat: 12 2
|
urte
bitarteko haurrentzat: 16 Haur eskolako antolaketa beharrek adin tarte desberdinetako haurrak elkartzea eskatzen duenean, ondorengo ratioak jarraituz egingo da:
|
|
16 Haur eskolako antolaketa beharrek adin tarte desberdinetako haurrak elkartzea eskatzen duenean, ondorengo ratioak jarraituz egingo da: 0
|
urte
bitarteko haurrak: 8 1 urte bitarteko haurrak:
|
|
0 urte bitarteko haurrak: 8 1
|
urte
bitarteko haurrak: 14 Adin tarte guztiak elkartzean:
|
|
Askotan, hainbat adinetako haurrak ikasgelan banatzeko erabili ohi den teknika da. Adibidez, taldean 18 hilabete eta 3
|
urte
bitarteko haurrak baditugu, tailerren eta txokoen teknikak lagungarriak izan daitezke hezitzailearentzat: txikienek atsedena hartzen duten bitartean, 2 urtekoak txokoan daude, eta nagusiak aurkikuntzen tailerrean jardun dezakete hezitzailearekin.
|
|
Hasiera batean 6
|
urte
bitarteko haurrentzako proiektua izan bazen ere, ondoren euren semeen heziketan oinarrituz, proiektua eskolatze aldi guztira hedatzea erabaki zuten, 6 urtetik aurrera ere testuinguru egokietan heziz autokonfiantza izan eta pozik hezi zitezen.
|
|
Egun, 3 eta 18
|
urte
bitarteko haur eta gazteak hezten dituzten. Pesta, n. Goizez haur eta gazteen beharrak erantzuten dituzte eta arratsaldeak heziketan parte hartzen duten helduak trebatzeko eta beraien arteko komunikazioa errazteko eta bultzatzeko erabiltzen dituzte.
|
|
Atal honetan soilik 3 adin tartera mugatuko gara. Honela, 3
|
urte
bitarteko haurrak egurrezko etxe borobil batean elkartzen dira. Etxea hau kanpoaldetik jolas eremu desberdinez eta errekatxo eta zuhaizti batez inguratua dago eta barruan jolaserako eremua desberdinak ditu.
|
|
Alabaina, hiru
|
urte
bitarteko haurrekin ez da bereziki bide baliagarria. Baina bai izan daiteke bidezkoa haiei buruz eskolako beste pertsona helduei galdetzea, eta, jakina, haien familiei; informazioa lortzeko zeharkako bidea izango litzateke hau.
|
|
0
|
urte
bitarteko haurrak zaintzeko alternatiba
|
|
6 Haur etxeak proiektuaren inguruan talde txikitan informazioa eskuratu eta ondorengo aspektuen inguruan hausnarketa egin: Hezkuntza Sailaren eskuduntza 0
|
urte
bitarteko haurren heziketan. Hezitzaileen prestakuntza.
|
|
Urtebete eta bi
|
urte
bitarteko haurrekin, esfinterrak kontrolatzeko erritmoak ezarri behar dira. Hezitzaileak aktiboa izan behar du hasieran, eta haurrei pixa eta kaka egitera joaten lagundu behar die, eta egin ondoren haurrak garbitu egin behar ditu.
|
|
Ikaskuntzak zehaztu, sekuentziatu eta ebaluatzea, eta zero eta sei
|
urte
bitarteko haurraren garapenaren testuinguruan interpretatzea.
|
|
Loczyn, hasieran, 0
|
urte
bitarteko haurrak besterik ez ziren hartzen. Denborarekin, egonaldia 6 urtera arte luzatzea erabaki zuten, harreman egonkorrek umearen garapenean zuten garrantziaz ohartu zirelako, bitarte horretan adoptatzen ez bazituzten edo etxera bueltatzen ez baziren, behintzat.
|
2016
|
|
Lan honetan, haurtxo hitza erabiliko dugu 0
|
urte
bitarteko haurrari buruz hitz egiteko, eta haur hitza erabiliko dugu jaiotzetik 18 urte bete arteko pertsonari buruz hitz egiteko, UNICEFek egindako definizioari jarraituz.
|
|
Denbora pasa ahala, haurtxoaren ezaugarri afektiboak aldatzen doaz, bai haurtxoak berak lortu dituen gaitasun berriengatik, bai ingurunean gertatutako aldaketengatik. Horrela, 3
|
urte
bitarteko haurraren ezaugarri afektiboak honako ezaugarri berezigarri hauek ditu:
|