Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2011
‎Gogoan izan! Haur garapenerako eta arreta goiztiarrerako zentroak (HGAGZ) zerbitzu autonomoak dira, eta haien helburua da garapenean nahasmenak dituzten edo izateko arriskua duten 0 urte bitarteko haurrei arreta goiztiarra ematea.Arreta goiztiarra deitzen diegu 6 urtetik beherako haurrei, haien familiari eta inguruari zuzendutako esku hartzeei. Arreta horren helburua da haien premiei ahalik eta azkarren erantzutea, premiak iraunkorrak ala iragankorrak izan.
‎Presako harrera. 0 eta 6 urte bitarteko haurrei dago zuzendua, eta 3 hilabete iraun ditzake gehienez; bitartean, jatorrizko familiaren azterketa diagnostiko bat egiten da.
‎Haien helburua da familia testuingurua eta haurren garapena indartzea, harremanaren eta jolasaren bitartez. Gune horiek 0 urte bitarteko haurrei daude zuzenduta. Hasiera batean familia guztiei zuzenduta egon arren, lehentasuna ematen zaie arazo sozialen bat dutenei; izan ere, batzuetan, gizarte zerbitzuek bideratzen dituzte hara.
2012
‎– 0 urte bitarteko haurren unitateak: 1/ 7?
‎4 Dekretu honetako hirugarren xedapen gehigarrian aipatzen den bezala, landa testuinguruko zero urtetik hiru urtera bitarteko haurrengana zuzentzen diren hezkuntza eta laguntza zerbitzuetan unitate bakoitzeko izango den haur kopurua arautzeko orduan, aipatu landa testuinguruaren berariazko ezaugarriak hartuko dira kontuan. Nafarroako 0 urte bitarteko haurren Haur Eskolak arautzen dituen martxoaren 26ko 28/ 2007 Foru D ekretua Unitate bakoitzeko haurren gehienezko ratioa Urtebete baina gutxiagoko haurrentzat: 8 1 urte bitarteko haurrentzat:
‎Nafarroako 0 urte bitarteko haurren Haur Eskolak arautzen dituen martxoaren 26ko 28/ 2007 Foru D ekretua Unitate bakoitzeko haurren gehienezko ratioa Urtebete baina gutxiagoko haurrentzat: 8 1 urte bitarteko haurrentzat: 12 2 urte bitarteko haurrentzat:
‎8 1 urte bitarteko haurrentzat: 12 2 urte bitarteko haurrentzat: 16 Haur eskolako antolaketa beharrek adin tarte desberdinetako haurrak elkartzea eskatzen duenean, ondorengo ratioak jarraituz egingo da:
‎16 Haur eskolako antolaketa beharrek adin tarte desberdinetako haurrak elkartzea eskatzen duenean, ondorengo ratioak jarraituz egingo da: 0 urte bitarteko haurrak: 8 1 urte bitarteko haurrak:
‎0 urte bitarteko haurrak: 8 1 urte bitarteko haurrak: 14 Adin tarte guztiak elkartzean:
‎Askotan, hainbat adinetako haurrak ikasgelan banatzeko erabili ohi den teknika da. Adibidez, taldean 18 hilabete eta 3 urte bitarteko haurrak baditugu, tailerren eta txokoen teknikak lagungarriak izan daitezke hezitzailearentzat: txikienek atsedena hartzen duten bitartean, 2 urtekoak txokoan daude, eta nagusiak aurkikuntzen tailerrean jardun dezakete hezitzailearekin.
‎Hasiera batean 6 urte bitarteko haurrentzako proiektua izan bazen ere, ondoren euren semeen heziketan oinarrituz, proiektua eskolatze aldi guztira hedatzea erabaki zuten, 6 urtetik aurrera ere testuinguru egokietan heziz autokonfiantza izan eta pozik hezi zitezen.
‎Egun, 3 eta 18 urte bitarteko haur eta gazteak hezten dituzten. Pesta, n. Goizez haur eta gazteen beharrak erantzuten dituzte eta arratsaldeak heziketan parte hartzen duten helduak trebatzeko eta beraien arteko komunikazioa errazteko eta bultzatzeko erabiltzen dituzte.
‎Atal honetan soilik 3 adin tartera mugatuko gara. Honela, 3 urte bitarteko haurrak egurrezko etxe borobil batean elkartzen dira. Etxea hau kanpoaldetik jolas eremu desberdinez eta errekatxo eta zuhaizti batez inguratua dago eta barruan jolaserako eremua desberdinak ditu.
‎Alabaina, hiru urte bitarteko haurrekin ez da bereziki bide baliagarria. Baina bai izan daiteke bidezkoa haiei buruz eskolako beste pertsona helduei galdetzea, eta, jakina, haien familiei; informazioa lortzeko zeharkako bidea izango litzateke hau.
‎0 urte bitarteko haurrak zaintzeko alternatiba
‎6 Haur etxeak proiektuaren inguruan talde txikitan informazioa eskuratu eta ondorengo aspektuen inguruan hausnarketa egin: Hezkuntza Sailaren eskuduntza 0 urte bitarteko haurren heziketan. Hezitzaileen prestakuntza.
‎Urtebete eta bi urte bitarteko haurrekin, esfinterrak kontrolatzeko erritmoak ezarri behar dira. Hezitzaileak aktiboa izan behar du hasieran, eta haurrei pixa eta kaka egitera joaten lagundu behar die, eta egin ondoren haurrak garbitu egin behar ditu.
‎Ikaskuntzak zehaztu, sekuentziatu eta ebaluatzea, eta zero eta sei urte bitarteko haurraren garapenaren testuinguruan interpretatzea.
‎Loczyn, hasieran, 0 urte bitarteko haurrak besterik ez ziren hartzen. Denborarekin, egonaldia 6 urtera arte luzatzea erabaki zuten, harreman egonkorrek umearen garapenean zuten garrantziaz ohartu zirelako, bitarte horretan adoptatzen ez bazituzten edo etxera bueltatzen ez baziren, behintzat.
2016
‎Lan honetan, haurtxo hitza erabiliko dugu 0 urte bitarteko haurrari buruz hitz egiteko, eta haur hitza erabiliko dugu jaiotzetik 18 urte bete arteko pertsonari buruz hitz egiteko, UNICEFek egindako definizioari jarraituz.
‎Denbora pasa ahala, haurtxoaren ezaugarri afektiboak aldatzen doaz, bai haurtxoak berak lortu dituen gaitasun berriengatik, bai ingurunean gertatutako aldaketengatik. Horrela, 3 urte bitarteko haurraren ezaugarri afektiboak honako ezaugarri berezigarri hauek ditu:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia