Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2008
‎Esaldi batzuk aurrerago dioenez, 1929 eta 1959 urteen bitartean eginiko eskulturek haurtzaroko oroitzapen horien zentzua ulertzeko balio izan zioten, artearen helburua honako hau baita:
‎Horren erruduna liburuaren konposizio bera da: 3 atal handi ditu, eta atal bakoitza jatorri askotako idatziez osatzen da, gehienak 1959 eta 1962 urteen bitartean Irungo El Bidasoa aldizkarian argitaratuak5 Konposaketa hau linealtasuna apurtzeko nahiko ez balitz, Oteizak, liburuaren hasieran eta Julio Cortazarrek bere zenbait liburutan egiten duen bezala, liburuaren lau irakurketa mota proposatzen dizkigu, lau ibilbide ezberdin, irakurlearen interesen edo gogoen arabera (Oteiza, 2007a: 427) 6.
2009
‎Beraiek ez ziren lehenengoak ezta bakarrak izan, baina bai ugarienak (Luzuriaga eta Alvarez, 2001; Mörner, 1996; Azcona, 1992; Irigoyen, 1999; Arin, 2000; Irigoyen, 2003b). Adibide gisa, urte bitartean tasajoaren3 industrian sartzea lortu zutenez gero, hurrengo hamarkadatik aurrera, iraultza ekoizlean zeresan handia izan zuten (Luzuriaga eta Alvarez, 2001). 1830 urtetik aurrera, euskaldunen bigarren belaunaldiek4 izen ona eta diru asko egitea lortu zuten.
2010
‎Hogeitamar gazte (9 gizon eta 21 emakume) eta 30 zahar (10 gizon eta 20 emakume) izan ziren esperimentu honetan borondatez parte hartu zutenak. Gazteek, 22,36 urte zituzten batez beste (18 urte bitartea; DT= 3,66) eta Euskal Herriko Unibertsitateko ikasleak ziren; batez beste 16,60 urteko ikasketak zituzten (3 urte bitartea; DT= 3,27). Zaharrek, batez beste, 64 urte zituzten (60 urte bitartea; DT= 2,99) eta batez beste 16,97 urteko ikasketak zituzten (9 urte bitartea; DT= 5,41).
‎Hogeitamar gazte (9 gizon eta 21 emakume) eta 30 zahar (10 gizon eta 20 emakume) izan ziren esperimentu honetan borondatez parte hartu zutenak. Gazteek, 22,36 urte zituzten batez beste (18 urte bitartea; DT= 3,66) eta Euskal Herriko Unibertsitateko ikasleak ziren; batez beste 16,60 urteko ikasketak zituzten (3 urte bitartea; DT= 3,27). Zaharrek, batez beste, 64 urte zituzten (60 urte bitartea; DT= 2,99) eta batez beste 16,97 urteko ikasketak zituzten (9 urte bitartea; DT= 5,41).
‎Gazteek, 22,36 urte zituzten batez beste (18 urte bitartea; DT= 3,66) eta Euskal Herriko Unibertsitateko ikasleak ziren; batez beste 16,60 urteko ikasketak zituzten (3 urte bitartea; DT= 3,27). Zaharrek, batez beste, 64 urte zituzten (60 urte bitartea; DT= 2,99) eta batez beste 16,97 urteko ikasketak zituzten (9 urte bitartea; DT= 5,41). Ikasketa urteen kantitatean ez zen ezberdintasunik aurkitu gazteen eta zaharren artean, t (58)=? 0,32; p= 0,75 Gazte gehienak Irakasle eta Psikologia ikasketak egiten ari ziren.
‎Gazteek, 22,36 urte zituzten batez beste (18 urte bitartea; DT= 3,66) eta Euskal Herriko Unibertsitateko ikasleak ziren; batez beste 16,60 urteko ikasketak zituzten (3 urte bitartea; DT= 3,27). Zaharrek, batez beste, 64 urte zituzten (60 urte bitartea; DT= 2,99) eta batez beste 16,97 urteko ikasketak zituzten (9 urte bitartea; DT= 5,41). Ikasketa urteen kantitatean ez zen ezberdintasunik aurkitu gazteen eta zaharren artean, t (58)=? 0,32; p= 0,75 Gazte gehienak Irakasle eta Psikologia ikasketak egiten ari ziren.
2011
‎Portaera antisoziala haurtzaroan edo nerabezaroaren lehen etapan hasten da eta helduaroan jarraitzen du. Helduen populazioan, prebalentzia altuena 25 urtetik 44 urtera bitartean gertatzen da; 45 urtetik 64 urte bitartean asko jaisten da maiztasuna. Hiri ingurunean herri ingurunean baino maiztasun handiagoa du.
2012
‎Prozesu geldo eta neketsua da, praktika eta errepikapen ugari behar dituena. Eta horretarako garairik egokiena nerabezaroa/ gaztaroa da (14 urte bitartea); hori dela-eta, adin tarte horretan gaitasun emozionalak lantzeko aukerak eman litzaizkieke nerabeei/ gazteei, hala hezkuntza munduan (batez ere unibertsitatean) nola enpresa munduan, talde lanean aritzeko edo jendaurrean hitz egiten trebatzeko abaguneak eskainiz, adibidez. Gaitasun tekniko eta zientifikoez gain, beraz, gaitasun emozionalez ere hornitu genituzke, lanerako ez ezik bizitzaren gainerako arloetarako ere denontzat mesedegarria izango bailitzateke hori.
2014
‎Eusko Jaurlaritzak mugimendu etnolinguistikoa instituzionalizatzeko egin zituen saiakeren froga gisa, Joxe Manuel Odriozola soziolinguistaren hitzak ekarriko ditugu hona. Odriozola Gipuzkoako alfabetatze eta euskalduntze mugimenduan ibili zen buru belarri 1974 eta 1980 urte bitartean. Mugimenduaren instituzionalizazio prozesua negoziatzeko asmoz, Eusko Jaurlaritzako hainbat ordezkarirekin bilerak egin zituztela azaltzen digu azpiko hitzotan eta nola ez zuten inolako adostasunik erdietsi:
2015
‎Lehen bi emakume preso ohiak Harreraren bidez eskuratu ziren eta gainontzeko hirurak, ADAPen bidez. Gainerako elkarteek ez zuten lortu elkarrizketatuak izateko baldintzak betetzen zituen pertsonarik, kartzelan jarduera fisikoetan parte hartu ohi duten emakumeak gutxiengoa direla argudiatuz, besteak beste. Elkarrizketatuek 27, 28, 36, 43 eta 53 urte zituzten eta 2 eta 18 urte bitarte eman zituzten espetxean. Elkarrizketatuetatik bi preso politiko ohiak ziren, eta gainontzeko hiruak osasun publikoaren aurka aritzearen salaketapean izan ziren zigortuak.
2016
‎frankismoak futbolarekin erdietsi nahi zuen helburu premiazkoena: Espainiako Bigarren Errepublikaren urteen bitartean futbol zelaian nahiz harmailetan adierazi zen estatu nazioaniztunaren irudia iraultzea, eta erabateko batasunezko aldartea ematea Espainia estatu nazioari (Miquelarena, 1938). Bereziki, 1950eko hamarkadan sartuta ohartu zen diktadura kirolaren sona bere izatea zilegitzeko eta Espainia elkartua irudikatzeko erabiltzearen onuraz, eta batez ere, telebista hargailuak etxeetan hedatzen hasi zirenean.
2017
‎Hiri taxutze berriek arte errepresentazioetan zer eragin izan duten hiriaren beraren kontzepzioan, hiriko biztanleengan duen eragina bortitza izanik. Estiloen baitan mantenduz, Bizkaiko eliz arkitekturaren tipologiak 18501930 urteen bitartean ondare monumentuetan izandako esku hartze artistiko eta arkitektoniko nagusiekin uztartzen dituen artearen historiako ekarpena genuke. Orduan sortu berri ziren monumentuak zaharberritzeko tekniketan arkitektoek saiaturiko estilo aberatsek sano eragin zutela ez da oharkabean pasatzen, estiloaren adierazpen arazoen kezkak berridatziz.
‎Neurri errepresibo anitzek «arerio» politikoen neutralizazioa eta altxatuen kohesioa bilatzen zuten heinean, erakartze politikek erregimen berriaren legitimazioa zuten helburu. Testuinguru horretatik abiatuz, beraz, 1937 eta 1945 urteen bitartean bizkaitarrek «estatu berriarekiko» izandako portaera sozialen bilakaeraren analisia eskaintzen da, hots, onespen aktiboa edo pasiboa, kolaborazionismoa, erresistentzia edo integrazioa bezalako jarreren ikerketa. Horrela, bada, aztergai honek, jarrera sozialak testuinguru totalitarioetan?
‎8 1937 eta 1945 urteen bitartean jurisdikzio militarrak Kantabrian 37.600 eta Asturiasen 41.200 espediente ireki zituen. Ferroleko artxibo militarrak emandako gutxi gorabeherako datuak dira.
‎155). Araban, berriz, 1936 eta 1948 urteen bitartean EAJko militante edota jarraitzaile izandako berrogeita hemezortzi pertsonak, gutxienez, ordezkaritza politikoko karguak izan zituzten (Gomez Calvo, 2014: 311).
‎Horietako,% 65,5 (n= 61) emakumeak dira eta% 34,4 (n= 32) gizonak. Adinari dagokionez, 18 urte bitartean% 21,3 (n= 20) kokatzen dira, 36tik 65era% 55,3 (n= 52) eta 66tik gora% 23,4 (n= 22). Aztertutako biztanleriaren gehiengoak,% 79,3k, 10 urte baino gehiago darama auzoan bizitzen (n= 73).
2019
‎Izan ere, argudiatzea heziketa etiko zein kritikoaren bitarteko nagusia da, bai eta ahozko nahiz idatzizko espresioaren baliabide funtsezkoa ere (Camps & Dolz, 1995). Golderren (1996) arabera, 16 urte bitarte garatzen dira, oro har, argudio eragiketa garatuenak (negoziazioa, esate baterako) eta argudiozko testua bere osotasunean atxikitzeko behar den ikuspegi orokorra. Autorearen arabera, gazteen argudiatzeko gaitasunak gara daitezen, beharrezkoa da, besteak beste, argudiatzeko egoera komunikatibo ahalik eta zentzuzkoenak sortzea.
‎Gaurkotuena, Kuhene eta Valerie (2014) autoreen BA teorien gaineko errebisioa da. Errebisio horretan, urteen bitartean argitaratutako 121 artikulu analizatu dira. Autoreek proposatutako teorien gaineko sailkapenari jarraipena emanik, bi multzo bereizi dira BA teoriei dagokienez.
‎Esan daiteke, ordea, 1970 aurrera bertso eskolei eskerrak eta emakumearen kontzientziaren hastapenei mugimendu feminista bide8, emakume bertsolariak erresistentzia eta agentzia modu bat sortzen hasten direla, horren ondorioz emakumeak kantuan ikusten eta emakume bertsolariak ikertzen hasten dira. Baina 2000 urte bitartean ezin hitz egin dezakegu boterea hartzeaz eta agentziaz; izan ere, Maialen Lujanbiok txapelak irabaztearekin batera baitatoz emakume bertsolarien arteko bilkurak, hitzaldiak, aldarriak (autora et al., 2016) eta Bertsozaleen Elkartean sorturiko Generoaren Batzordea (Erkiaga, 2008).
2020
‎Behin betiko lagina 68 subjektuk osatu zuten, 66 eta 97 urte bitartean (x= 82,71; DT= 7,622). Sexuari dagokionez, gizonezkoak gehiago izan dira(% 60,3) emakumezkoak baino(% 39,7).
2021
‎Aurkikuntzekin amaitzeko, Asturiaseko El Sidron kobazuloa aipatu behar da. urteen bitartean egindako araketek gutxienez 13 neandertal ezberdinen (7 heldu, 3 nerabe, 2 ume eta haur bat) 2.550 aztarna baino gehiago eskaini dituzte, eta, horrez gain, haien industriako 400 piezatik gora (Rosas eta beste, 2015; Kivell eta beste, 2018).
2022
‎% 57,5 emakumeak (k= 48), batez besteko adina 43,55 urte zutenak (dt= 10.03); horietatik% 79k goi mailako ikasketak zituzten (n= 64),% 4,9k batxilergoa edo idazkaritza (n= 4),% 7,4k erdi mailako ikasketa teknikoak (n= 6) eta% 8,6k lehen mailako ikasketak (n= 7). Bestalde,% 62,5ek 15 urte baino gutxiago daramatza lanean egungo erakundean (n= 50),% 20k 16 eta 25 urte bitartean (n= 16) eta% 15ek 26 urte baino gehiago (n= 12). Gainera,% 36,1 tarteko agintariak dira (n= 30),% 34,9 oinarrizko langileak (n= 29) eta% 26,5 zuzendaritzataldekoak (n= 22).
‎(3) Belaunaldi arteko esperientzietan parte hartzeak ikasleengan (10 urte bitartean) dituen eraginak arakatzea.
2023
urteen bitartean jaiotakoak (gazteagoak)
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia