Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2000
‎Badira hogeita hamar urte Arantzazun euskara batua jaio zenetik, eta sorreran hainbat aldek enoratu ostean, onarpen maila handiena bizi du egun. Beharbada horrexegatik, oinarri sendoa hartu duelako, egindako bidea egokia izan ote den eta erdialdeko euskalkiek emandakoa bizkaiera edo mendebalekoaren kalte ez ote den izan eztabaida interesgarria dabil hitzetik hortzera azken urteotan. Orriotan euskalki hau berrindartzeko hainbat esparrutatik egin den lana, egun bizi duen bultzada eta normalizaziorako ematen ari diren urratsak eta dauden kezkak bildu nahi izan ditugu.
2003
‎Oteizaren lanaren eragina hor dago. Estetikari dagokionez, duela 40 urte Arantzazuko apostoluek polemika sortu zuten. Egun, belaunaldi berriari apostolu horien buruak ikusi eta klasikoak iruditzen zaizkio.
2004
‎Bada 30 urte Arantzazun bizi naizala, baiña gustora joaten naz beti be neure jaioterri inguru artara. Aitaren bidez artu neutsan gustoa jende ari.
‎Zenbat urte dira hemendik igaro zinetela? Bada bostehun urte Arantzazuk jendeari deitzen diola.
2005
‎200etik gora Arantxek eman dute izena, dagoeneko. Horien artean, duela 56 urte Arantzazun ezkondu zen 83 urteko donostiar bat. Eguerdiko mezaren ostean, Gandiaga Topalekua bisitatuko dute eta gero, bazkaria egingo dute Arantzazuko Ostatuan, musika, opari eta guzti.
2007
‎Euskararekikoa eta euskal munduarekikoa batzuen tema izan da beti. Orain dela 50 urte Arantzazun ere erdaraz egiten zen!
2008
‎Nik esaten nuen bazitekeela ikasteko balio izatea, baina ez irakasteko. Besterik ez bazen ere, uzteko pare bat urte Arantzazun irakasten, ikusiko zela balio nuen ala ez. Nik uste ez nindutela Arantzazun nahi, jenio bizikoa nintzen-eta.
‎Nola labur liteke Egutegiaren historia txiki baina luzea? 60 urtetan Arantzazuko Egutegiak milioitik gora tako banatu ditu Euskal Herrian (zehazkiago, 1.103.000 ale eta 402.595.000 egun orri) 24; zalantzarik gabe,
2009
‎Mugimendu sozial eta politiko klandestinoetakoa ere mota guztietako jendea hurbiltzen da hara. Espainia nazional katoliko itxi eta higigabeki lotu lotuan, urteotako Arantzazu, askatasunik handienarekin, foru pribilegiatu bat izan da ideien dialektikarako. Teologiako estudianteen artean taldeak eratu dira, batean pintura modernoaren historia ikasten da, bestean Pirandelloren teatroa antzeztu, narratiba errusiar handiak irakurzale asko du, eskuratu ahal diren zinema italiar neorrealistako filmak xeheki aztertzen dira.
2010
‎Dabid Bengoaren bizipenen berri eman du Maite alabak: “Hamaika urterekin Arantzazura eraman zuten nire aita, ikastera. 36ko Gerra hasi zenean ihesi joan beharra izan zuen, ordea, eta ez zen apaiztu.
‎Latina eta musika gustatzen zitzaizkion. Hamazazpi urterekin Arantzazun zegoen, eta hango organoa jotzen zuen.113 Orden Frantziskanoan integratu eta meza ematen hasi zenean, osasunez makal antzean zebilenez, Marokora bidali zuten, eguraldi lehorra ondo etorriko zitzaiolakoan. Odol okak sufritzen zituen batzuetan.
2011
‎Molde berriko jardunaldi eta bilkura hauetaz gain, baziren tradizio luzeagoa zuten euskarazko beste biltzar batzuk ere, Euskaltzaindiaren biltzarrak hain zuzen ere. Euskaltzaindiak 1956 urtean Arantzazun antolatutako lehen biltzarretik 1968ko Arantzazuko biltzarrera arte egin zituenei Euskaltzaleen Biltzarrak deitu zien. Horien ostean antolatukoak Euskaltzaleen Biltzar izateari utzi zioten, nahiz eta biltzarren zenbakitzeak etenik gabe jarraitu zuen.
‎Izan ere, Idazkaritzan eta bai biltzarrean ere, Iparraldeko eta Hegoaldeko euskaldunek, eta militantzia politiko desberdineko kideek parte hartu zuten. Are gehiago, arestian aipatu dugunez, Euskaltzaindiak 1968 urtean Arantzazun euskararen batasunaren inguruan antolatutako biltzar monografikoan, funtsean Baionako erabakiak ontzat eman zituen Mitxelenaren txostena onartzean. Izan ere, Mitxelenaren txostenak, Baionako erabakiak jasotzen eta osatzen zituen.
‎Hitzak fitxetan biltzea deliberatu zuten eta gerora UZEI sortu zenean, lan metodoa eta egindako fitxak UZEIra pasatu ziren. Lexikoaren gaineko kezkak eta arretak ondoko hamarkadetan jarraitu zuen, eta, esate baterako, Azurmendik Euskaltzaindiak 1963 urtean Arantzazun antolatutako Euskaltzaleen Biltzarrean Jakineko kultur lexikoaren gaineko ponentzia bat aurkeztu zuen (Azurmendi,).
2013
‎urteetan irakasle aritu zen komentu berean, ikasle sekularrei Filosofia irakasten eta erlijiosoei Teologia. Hurrengo hiru urteak Arantzazun egin zituen Filosofia irakasten, eta epe horretan idatziak dira Berkeleyko Bancroft liburutegian gordetako sermoiak. Zerk bultzatu ote zuen Sama bere euskarazko sermoien kartapazioa bere ekipaje urrian sartzera?
2015
‎Oionen jaio zen, Arabako Errioxan (Euskal Herria). Hamar urterekin Arantzazuko monasteriora joan zen, eta han topo egin zuen ezagutzen ez zuen euskararekin. Hamaika saltsatan sartuta ibili zen gaztetan, eta ELAko kideen estalki lana egin zuen, ezkutuko bilerak Arantzazun egin zitzaten.
2018
‎" Pena da eraikinak kolorea galdu izana, baina zaila da klimaren eraginari ihes egitea; ari gara zer egin dezakegun aztertzen, halere", erran du zuzendariak. Gogoratu du datorren urtean beteko direla 50 urte Arantzazuko proiektua amaitu zutenetik. " 1969an bukatu zuen Oteizak bere Pietatea".
2019
‎1968 urtean Arantzazuko Batzarrean Lekuonak eta Mitxelenak esandako hitzak aintzat hartu genduzan: " Euskera biziko bada, batu egin bear, anka bakartu egin bear..., bizitza dezan, eta ugariago dezan, indartsuagoa dedin, alegia; errextuta, laburtuta, batuta, geiagok mintza dezan".
‎Euskaldunekin, euskaldun berriekin, gazteekin eta zaharrekin ortografia bat erabiliko nuke. Koldo Mitxelenak 1968 urtean Arantzazun gogorki esan zuenez," euskara idatziaz ari bagara., eta ortografiaz ezin badugu., nola arraio egingo dugu batasuna?" (ik. Euskera XIII, Bilbao 1968, 248).
‎Horra erantzuna beraren hitzetan: " Mendez mende euskaraz izan den ortografia ikusirik, 1968 urtean Arantzazun jarririko arauak direla uste dut egokienak, orrazketa bat edo beste egin ondoren; Arantzazun Euskaltzaindiak, Euskaltzaindi bezala jarririkoak, eta ez geroagoko ‘h’aren eta ‘n’aren eta ‘l’aren eta abarren inflazioak".
‎dizkizut eta deutsudaz, zitzaizkidan eta jatazan, adibidez. Eta horretan kontuz ibili beharra dugu euskaldun guztiak alfabetatu arte, horretan begirunez jokatu behar du Euskaltzaindiak Euskal Herri osoko euskalki bizi bizien alde 1968 urtean Arantzazun Mitxelenak esana gogotan harturik:
2020
‎70 urte Arantzazuko basilikaren lehen harria ipini zutela
‎5). Azurmendi poetaren patua izan bazen hogei urterekin Arantzazun ateo sentitzea, orain zahartzaroan Azurmendi filosofoaren egitekoa da postateismotik sakratuaren esanahia pentsatu eta hilzorian dagoen bere anaia frantziskotarraren bizitzari zentzu betea ematea. Hil aurretik Gandiagari bisita egiten dio, eta Azurmendik kontatzen digu nola Gandiagari" Arantzazuko paisaia errebelazio berri bat bezala agertzen zitzaion begien aurrean, halakoa inoiz ikusi ez balu bezala" (ibid.:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia