2000
|
|
Hala ere, duda batek denbora luzean iraun du: ba al
|
du
unitate monetarioak balioegonkorrik paper batean bera idatzita dagoeneko kasuan ere. Ricardo k baietza emanzuen.
|
2001
|
|
Komunikazioa zatitu eta behar
|
ditugun
unitateak lortzeko, bide bat bainogehiago hauta dezakegu. Aukera guztiak lantzea ezinezkoa denez, arreta handizaukeratu behar ditugu.
|
2002
|
|
c) Espezialitateko testuez ari garenean, testua bera hartu behar
|
dugu
unitatetzat. Eta testu hori adierazpen unitate txikiagoetan bana daiteke, mikroegiturara iritsi arte.
|
|
Morfologian, esanahia
|
duen
unitate linguistikoa. Bi motatakoak bereizten dira:
|
2007
|
|
Ariketa guztietan determinatzailetzat bat agertuko da soilik, eta laguntza bat edo beste gaineratu diegu, errazago egiteko. Ariketetan euretan sartu orduko, ekar dezagun gomutara zeintzuk baliabide
|
ditugun
unitate honetako aztergaiak konpondu edo ebazteko (kanpoan utzi dugu bait menderagailua):
|
|
Lehenengo bietan laguntza txikia ematen diogu irakurleari ariketetan: lehenengo testean esaten diogu zein unitate motatako aztergaia konpondu behar duen eta zer izen
|
duen
unitate horrek; bigarrenean, zein unitatetako aztergai mota ebatzi behar duen, besterik ez. Azkeneko test bietan ez dago ezelako laguntzarik; zeren eta irakurleak, hainbeste ariketa eginda, gai edo izan bailuke egoki erantzuteko ariketei.
|
|
Bigarren atalean (ADIBIDEAK), adibideak eskaintzen dira, Berriatik hartuak, egun bitakoak(/), eta modu errazean ebazten dira edo konpondu. Adibideok marapilo nagusitzat
|
dute
unitateko aztergaia, baina ager daitezke beste marapilo batzuk ere, eta agertzen dira. Horiek ere askatu egiten ditugu, nahiz eta unitateko gaiarekin ez izan zerikusirik.
|
2008
|
|
Ezezagunak diren hitzekin, gutxi erabiltzen direnekin edo zailak direnekin erabiltzen da batez ere. Hitzaren letren segida zatikatu egiten da, eta, gero, sintetizatu, esanahia
|
duen
unitatea eratzeko eta errepresentazio semantikora heltzeko.
|
|
Hitzen barnean esanahia
|
duten
unitate txikienak dira morfemak. Adibidez, mahastia hitzak bi morfema ditu:
|
2010
|
|
Gainerako herrialdeekin alderaturik, produktu baten unitate bakoitza kostu txikiagoarekin ekoizteko gai izatea. Alderantziz, produktu bat ekoizteko orduan beste herrialde batek gaitasun handiagoa
|
badu
unitateko kostua txikiagoa izateko, herrialde horretatik produktu hori inportatzea izango litzateke logikoena.
|
2012
|
|
Araba Euskal Herria izatekonahimena ez da euskal herritarrena izan behar, arabarrena baizik. Finean, barneantxikiagoak
|
dituzten
unitate handienek ez dute beren batasuna ezarri behar lurraldetxikienen barneko nahimenak isilarazita. Logika hori bera ezarri dute Ipar Irlandan, eta logika horrexek lagunduko luke euskal gatazka libratzen.
|
|
Ezin
|
dugu
unitateen populazio osoa, ezta agerpenen populazioa ere, ezagutu; azpimultzo batekin konformatu dugu, horixe baita neur dezakeguna. Honako hauek eduki ditzakegu:
|
2014
|
|
Morfologiak hitzen eraketan parte hartzen duten esanahi unitateak lantzen ditu. Morfema esanahia
|
duen
unitate txikiena da; hitz bat edo hitz zati bat da, eta ezinezkoa da unitate txikiagoetan zatitzea. Hitz batzuk morfema bakarrez osatuta daude ingelesez, help, esaterako?; beste batzuk, aldiz, morfema batez baino gehiagoz osatuta daude, helper, adibidez?.
|
2015
|
|
Hasiera batean, haurrek joera
|
dute
unitatea interpretatzeko hurrenez hurreneko bi erpinen arteko distantzia gisa, baita erpin horiek laukitutako sarean diagonalean daudenean ere. Baina, etapan zehar, zuzendu egiten da interpretazio hori.
|
2019
|
|
Tokenak esanahi osoa
|
duten
unitate minimoak dira; hau da, hitzak ez ezik puntuazio markak, zenbakiak, laburtzapenak edo antzeko besteedozein karaktere.
|