2008
|
|
Jatorrian pertsona izena ez
|
duten
unitateen izenak, batzuk behintzat, aldatu egi ten dira hizkuntzatik hizkuntzara, baina jatorrian pertsona izena duten unitateen ize nak ez. Euskaltzaindiak volt eta watt eman ditu, baina anpere erabaki du, hau da, jato rrian pertsona izena duen unitatearen izena egokitu egin du, sistema osoaren nomen klaturaren koherentzia bortxaturik (Espainian bertan, Errege Dekretu baten aginduz1, ampere da forma ofizial bakarra, ez amperio).
|
|
Jatorrian pertsona izena ez duten unitateen izenak, batzuk behintzat, aldatu egi ten dira hizkuntzatik hizkuntzara, baina jatorrian pertsona izena
|
duten
unitateen ize nak ez. Euskaltzaindiak volt eta watt eman ditu, baina anpere erabaki du, hau da, jato rrian pertsona izena duen unitatearen izena egokitu egin du, sistema osoaren nomen klaturaren koherentzia bortxaturik (Espainian bertan, Errege Dekretu baten aginduz1, ampere da forma ofizial bakarra, ez amperio).
|
|
Jatorrian pertsona izena ez duten unitateen izenak, batzuk behintzat, aldatu egi ten dira hizkuntzatik hizkuntzara, baina jatorrian pertsona izena duten unitateen ize nak ez. Euskaltzaindiak volt eta watt eman ditu, baina anpere erabaki du, hau da, jato rrian pertsona izena
|
duen
unitatearen izena egokitu egin du, sistema osoaren nomen klaturaren koherentzia bortxaturik (Espainian bertan, Errege Dekretu baten aginduz1, ampere da forma ofizial bakarra, ez amperio).
|
2010
|
|
Informazio zabalkunde handia egin izan da urte askotan, ikasleek euskara (z) ikasteko eta irakasleek euskara (z) irakasteko eskueran unean unean izan duten materialaz. Hamar katalogo baino gehiago argitara eman izan ditu horretarako Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak, Euskara Zerbitzuaren bidez. Azken aldian web orri bereziaz egiten da informazio zabalkunde hori, Sailak Eibarko Hezkuntza esparruan (bertako Jaizkibel etxean, geroko IRATI izatekoa edo den atalean) eraturik
|
duen
unitate teknikotik. Ikus, konkretuki, honako web helbide hau:
|
2012
|
|
Gu geu ere, aztergaiaren izaeraz jabeturik eta ikusmolde teoriko horien ekarria geure eginez, ez gara perpausera mugatuko. Diskurtso15 mailan kokatzen dugu gure aztergaia eta maila horretan aztergai
|
dugun
unitatea, testua, izango da, horixe baita esatariaren intentzio asmoen emaitza osoa eta, beraz, ez da harritzekoa testu gramatikak jorratutako adigai eta ikusmoldeak geureganatzea.
|
2021
|
|
Morfema esaten zaie hitzen eta fonemen arteko osagai horiei. Morfemak dira esanahia
|
duten
unitate txikienak, gehiago zati ezin daitezkeenak. Fonemak dira morfema baino txikiagoak, baina fonemek ez dute berez esanahirik.
|
|
Informazio egituran. Izan ere, perpausa, osagai jakin batzuk eta egitura sintaktiko jakin bat
|
duen
unitatea izateaz gain, bada informazio unitate ere. Eta hau da aztertzen duguna hizkuntza batean hitz ordenaz ari garenean:
|