2003
|
|
Unibertsitate ofizialekin zituzten harremanez galdetuta, erantzuna bikoitza izan zen. Alde batetik, UEUk sortu nahi
|
zuen
unibertsitate eredua azaldu zuten: herritartasuna, berdintasunean oinarritutako ikasle irakasle harremana, sail desberdinen arteko lankidetza eta unibertsitatearen eta euskal kulturaren arteko zubi lana azpi marratu zuten.
|
2008
|
|
Hortaz, azterketa berezia merezi du funtzionario doktore ez diren irakasleen abstentzio handiak eta nola ez ikasleenak ere (%97a). Aurrera begira ezinbestekoa izango da ikasleen iritzia entzun eta landu nahi
|
dugun
unibertsitate ereduan horien parte hartzea bideratzea.
|
|
Bologna Prozesuaren aurkako ikasle adierazpena aurkeztu zuten atzo (otsailak 20), Donostian, Ikasle Abertzaleek eta Eraldatu taldeak. " Euskal Herriak behar
|
duen
unibertsitate eredua eztabaida zabal eta parte hartzaile baten bidez erabakitzeko" pauso berriak emateko helburu du dinamika berriak. Bi eragile horiez gain, dagoeneko 30 bat ikasle, bertsolari (Xabi eta Fredi Paya tartean), musikari eta abarrek babestu dute adierazpena, eta atxikimendu bilketa abiarazi dute www.ikasleabertzaleak.org web orrian.
|
|
Badira ikasturte batzuk ikasleok Bologna Prozesuaren eta honen inposaketaren aurka borrokatzeari ekin genionetik. Greba orokor arrakastatsuak, mobilizazio jendetsuak eta makina bat ekimen egin dira jadanik prozesu neoliberal hau gelditzea eta Euskal Herriak behar
|
duen
unibertsitate ereduaren inguruko eztabaida zabal eta parte hartzaile bat irekitzea exijitzeko.
|
|
Hala ere, oraindik orain, Euskal Herriko unibertsitateek entzungor jarraitzen dute ikasleon zilegizko aldarrikapenen aurrean, eta Europako Goi Hezkuntza Esparrua egikaritzea helburu
|
duen
unibertsitate eredu berri hau inposatzen digute. Hasiera batean, Bolognako eredua ezkutuan aplikatu nahi izan zuten.
|
|
Alabaina, ikasleriak ez du etsiko eta ez gara inon ezkutatuko. Horregatik Bologna Prozesuaren aurkako ikasle adierazpena aurkeztu da, Euskal Herriak behar
|
duen
unibertsitate eredua eztabaida zabal eta parte hartzaile baten bidez erabakitzea exijituz. Baina dinamika honen helburua ez da, inolaz ere, adierazpen hau hemen gelditzea; gaurdanik, atxikimenduak biltzeko prozesua zabalduko da www.ikasleabertzaleak.org helbidean eta fakultatez fakultate eta klasez klase.
|
|
Bolognako prozesuaren testuinguru orokorra azaldu da, eta horren inguruko ideia kritiko batzuk baino ez dira aipatu, hausnarketarako eta eztabaidarako aukera ematen dutelako. Bestalde, Bolognako prozesuarekin inposatu nahi
|
duten
unibertsitate eredu berria oraindik ez dago guztiz ezarrita, eta oraindik asko dago esateko eta egiteko. Euskal Herria beti izan da eredugarria borroka molde guztietan, ea honetan huts egiten ez dugun!
|
|
Gure ustez, Bolognako prozesuak aukerak eskaintzen zizkigun Euskal Herriak behar
|
duen
unibertsitate eredua eztabaidatu eta zehazteko, baina aukera hori galdu da.
|
2009
|
|
Hemengo eztabaida beste bat da: zein da Euskal Herriak behar
|
duen
unibertsitate eredua. Guk argi daukagu:
|
2012
|
|
Ordea, jatorrizko «filosofia» ez dute aldatu, eta urte osoko aldarrikapenak jaialdi batean isla izateko asmoari eutsi diotela azaldu du Iparragirrek: «Klasez klase, fakultatez fakultate, herri eta jendarte honek behar
|
duen
unibertsitate eredua sortzen ari gara: herritarra, nazionala eta euskalduna.
|
2015
|
|
Akademiko euskaldunen identitate akademikoak aldatzen ari dira, dudarik gabe. Aldaketa hori oso agerikoa da irakasle ikertzaileen belaunaldi txandatzea behatzen denean, eta adierazten du norainoko indar erregulatzailea
|
duen
unibertsitate eredu ekonomikoak irakaskuntzaeta ikerkuntza jardueretan inplizituki inplikaturik dauden aukera linguistikoetan.
|