Emaitzak: 5
2010 | ||
Erroak gure gizarte antolakuntza ereduaren oinarri diren egitura politiko, sozial, ekonomiko eta kulturaletan | dituela uler dezakegu. Esan daiteke, beraz, emakameen aurkako indarkeria sistema egitura honen atzean ezkutatzen den fenomenoa dugula. | |
2017 | ||
Testuinguru ezberdinetan egindako ikerketek zera frogatu dute: gizarte hartzailearekin zenbat eta distantzia kultural handiagoa duten pertsonek (erreala edota hautemana) orduan eta zailtasun sozioekonomiko, psikosozial eta kultural handiagoei aurka egin behar dietela (adibidez, Berry, 1997; Nesdale eta Mak, 2003; Ward eta Kennedy, 1999; Ward, Bochner eta Furman, 2001); izan ere, esfortzu handiagoa egin behar | dute ulertzeko eta ikasteko hizkuntza, ohiturak, komunikaziorako behar diren trebetasun sozialak, arauak, rolak, sinesmenak, balioak eta abar; eta gainera, gutxiespen egoera gehiago pairatzen dituzte lan arloan, etxebizitza bilatzean edota giza harremanetan. Zailtasun kopuru handiago horrek azaltzen du estres maila altuagoa eta ongizate gutxiago izatea testuinguru hartzailearekiko distantzia kultural handiagoa dutenean edo hautematen dutenean (Smith eta Bond, 1993; Ward et al., 2001). | |
2019 | ||
Gandarisek (2016) ildo beretik aipatzen du erreminta politiko bat dela eta, horrela, bazterketa mota ezberdinak bistaratzeko balio dezakeela. Hori herri ekimenetara eramanez, talde berean egon daitezkeen pertsonen arteko bazterketa eta dominazioak erakutsarazteko balio | duela ulertzen da. Horretaz gain, kategoriak zentrotik kentzeko ere balio duela aipatzen du eta haien artean nola dauden harremanetan ikusi ahal izateko. | |
2021 | ||
Era berean, tradiziozko ipuinek bide ematen dutela barruan dauden elementu desberdinekiko —pertsonaiekiko emozioekiko eta abarrekiko— identifikazioa gaur egungo ipuinek —edo bertsio modernoagoek— baino modu askeagoan egiteko. Hau da, hartzailea libreagoa da nahi | duena ulertzeko bere beharren arabera (op.). Jatorrian zein gerora ere entzun eta imajinatzeko sortu ziren, eta gaur egun ez bezala, ez zuten inolako irudirik kontaketa ilustratzeko. | |
2023 | ||
| dituzten ulertzeko ikuspegia ematen du ikerketa honek (Voelklein eta Howarth, 2005). Hortaz, gizartean dauden ahots eta jarreren inguruko ikuspegi holistikoa izateak mendekotasunaren ikuspegi inklusiboagoa sustatzen du, esanahi ezberdinen arteko dialektika eta zaintza harremanean" bestea" ren posizioa aitortuz (Jovchelovitch, 2007). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Uztaro | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan ulertu | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan ulertu bera | 1 (0,01) |
ukan ulertu ezan | 1 (0,01) |
ukan ulertu ikuspegi | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |