Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2005
‎Bi urte ospatu gabe egon ondoren ekaina bukaeran alardeari berrekitearen aldeegingo du talde batek. Bidasoa konpainian adibidez, eta bere kokapena ez galtzeko, soilik 11 pertsonak desfilatu zuten.
‎(...) Konstituzioaren ikuspegitik, ez dago zalantzan jartzerik Tradizional deituAlardeko konpainiak osatzen dituzten kideek biltzeko eta besterengandik bereiztenden talde bat, berezko izena, egitura eta antolakuntza dituzkeen talde bat, osatzekoaukera, eta era berean, auziari abstraktuan helduz gero, Konstituzioan trabarik ezdute edukiko elkarte horiek, beren egituretatik abiaturik, alardearen ospakizunaktradizioa ulertzen duten moduan antolatu nahi badituzte. Halaz ere, beharrezkoa dakasu zehatzari eta haren inguruan gertatzen diren gorabehera bereziei ere heltzea, Konstituzioak ezagutu eta aitorturiko ahalmen horien araberako jarduna gehiegizkojarduna ote den ikusteko edo jardun hori Konstituzioak ere aitortzen eta bermatzendituen beste eskubide batzuen, eta horietakoa dugu sexuarengatik ez baztertuaizateko eskubidea?
2007
‎Eskola osomikrosistema garrantzitsua da haurraren bizitzan (Lopez eta Fuentes, 1994; Barretteta Buchanan Barrow, 2002; Buchanan Barrow, 2005). Mikrosistema horretansartzeak, besteak beste, honako aldaketa ekologiko esanguratsu hauek dakartza: alde batetik, ordura arte haurrak talde txiki batean (familian) zituen eragin trukeak; eskolan, berriz, talde handi batean gertatzen dira eragin truke horiek; bestetik, adinbatzuetako haur gutxi batzuek eta helduek osaturiko talde bateko kide izatetikheldu gutxi eta adin bertsuko haur asko dituen talde batera pasatzen da; azkenik, berezko jarduerak egitetik araututa dauden jarduerak egitera igarotzen da (Bronfenbrenner, 1979).
2009
‎Azken joera horri erantzuteko, ordea, bada besteplanteamendu alternatibo bat egiten duen korrontea. Piluletatik ihesi, emakumeensexu arazoez beste ikuspuntu bat duen talde batek dihardu, hain zuzen, sexuheziketaren bidea eta emakumeen espezifikotasuna azpimarratzen dituena (ikusiKaschak eta Tiefer, 2001). Ikuspegi tradizionaletik urruntzen den beste proposamen hau helarazi nahi diegu irakurleei orri hauetan.
2010
‎Enplegu tasa: enplegua duten talde bateko kide aktiboen proportzioa.Ehunekotan adierazten da. Oro har, 16 urteko eta gehiagoko biztanleriariburuz kalkulatzen da.
2015
‎Ez ditu argitzen ikasleen ikaskuntzak zein neurritaraino hobetu ote diren. Ondorio sendoagoak ateratzeko, beharrezkoa litzateke kontraste talde bat erabiltzea, hau da, ohiko baliabideak erabiliz gai bera landu duen eta antzeko ezaugarriak dituen talde bat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia