Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2003
‎Garai batean amona Sararen izterrari. Orain nire gerria zuen sustrai.
2004
‎Ez litzateke emaitza txarra. Mesfidantza horrek, azken batean, politikan ditu sustraiak; esan nahi dut estrategia kulturalen edo linguistikoen atzean joko politikoa sumatzen edo usaintzen dela askotan, arrazoiz edo arrazoirik gabe. Berriz diot, niretzat, luzarora, soluzio bakarra euskalgintza autonomiaz konfiguratzean datza?. 207
‎Badirudi lehen aldiz interesatzen dela historiaz – baina ez da historiaz, interesatzen dena! " Orixe-ren Euskaldunetatik/ gertuago dut sustraia", aitortzen du behialako eztabaida batzuei erreferituz (eta aitortzako ni hau poetarena da dudarik gabe)," industria eta teknika inguru honetatik/ baino". Orbelaungo mutikoari adina Gandiaga poetari, mundua errotik aldatu zaio:
‎gertuago dut sustraia
‎nahi nuke sustraien ahotsa jaso
2008
‎santu haien irudiak eta irudien artean irudikatzen zituèn elkarrizketa zentzugabeak oztopo gertatuko balitzaizkio bezala, bere Jainkoaganako bidean; egia zen Ernestinak arazo hura gainditutzat edo ia gainditutzat zuela, halakoa izan baitzen hilabete luzeetako lanaren eta diziplinaren fruitua, frai Millanen aholkuak, teknika psikologikotik asko zutenak, jakintza adar hartarako zaletasun berezia zuen?, hitzez hitz bete izanaren ondorioz, baina egia zen, halaber, bigarren planoan ezkutatzea lortu zuèn errealitateak berriro egin zuela lehen planora, amets lizun bat bitarteko, gainera!?, inoiz baino indar handiagoarekin. Frai Millanek arazoaren sustraietara jo nahi bazuen, baina, hantxe zuen sustraia, hantxe zuen muina, muinera eta sustraietara joz gero aurki baitzezakeen bermeko irtenbidea; halako zerbait bururatu ote zitzaion frai Millani??, bestela ez baitago azaltzerik nola honek zaku bat eskuratu, kaperarantz abiatu, mojak erretiratuak zeuden, bezperak kantatuta gero?, atea ireki, san Mamertoren irudia zakuan sartu, zurezko irudi mugikor bat zen, metro batekoa, frai Millani eror...
‎Aldi berean, frai Millanek garbi ikusten zuen –garbi ikus zezakeen, behin eta berriz gertatuaren konstatazio hutsa zèn heinean– santuen irudi haiek gertatu izan zitzaizkiola Ernestinari arazo iturri, batean san Mamerto, hurrengoan san Bruno eta santa Zezilia, eta hurrengoan guztiak... santu haien irudiak eta irudien artean irudikatzen zituèn elkarrizketa zentzugabeak oztopo gertatuko balitzaizkio bezala, bere Jainkoaganako bidean; egia zen Ernestinak arazo hura gainditutzat edo ia gainditutzat zuela, halakoa izan baitzen hilabete luzeetako lanaren eta diziplinaren fruitua, frai Millanen aholkuak, teknika psikologikotik asko zutenak –jakintza adar hartarako zaletasun berezia zuen–, hitzez hitz bete izanaren ondorioz, baina egia zen, halaber, bigarren planoan ezkutatzea lortu zuèn errealitateak berriro egin zuela lehen planora –amets lizun bat bitarteko, gainera! –, inoiz baino indar handiagoarekin. Frai Millanek arazoaren sustraietara jo nahi bazuen, baina, hantxe zuen sustraia, hantxe zuen muina, muinera eta sustraietara joz gero aurki baitzezakeen bermeko irtenbidea; halako zerbait bururatu ote zitzaion frai Millani...?, bestela ez baitago azaltzerik nola honek zaku bat eskuratu, kaperarantz abiatu –mojak erretiratuak zeuden, bezperak kantatuta gero–, atea ireki, san Mamertoren irudia zakuan sartu –zurezko irudi mugikor bat zen, metro batekoa, ...
2011
‎Benitoren kexak badu sustrairik. Herenegun agertu zen elkarrizketa bat Joseba Egibarrekin.
2012
‎Bazela beste sustrai mota bat ere, oso urtsua, baina aski bakana eta zaila aurkitzeko, yahooek irrika handiz bilatu eta oso gogotsu xurgatzen zutena; eta guretzat ardoak zuen eragin berbera zuela sustrai hark haientzat. Haren eraginez, batzuetan elkar besarkatu, eta beste batzuetan elkar larrutzen zutela; uluka eta irribarreka, berriketan eta zabuka ibiltzen zirela, eta gero loak hartzen zituela lokatzetan.
2015
‎Zer zen, ordea, Rufi Etxeberriaren irudiko 2007an agortua zegoen negoziazio eta estrategia eredu hura? Non zituen sustraiak?
2017
‎egingo gaituela dio. . Diru publikoarekin munduko ikerlaririk onenak ekar ditzakegu, baina horiek ez dute sustrairik gure herrian tartean taloirik ez badago. Herri izateko moduak ez baditugu lantzen eta gazteekin ez baditugu gai horiek jorratzen, oso ikerlari onak izango dira, ingelesez primeran hitz egingo dute eta artikulu pila aterako dituzte, baina ez dute inolako leialtasunik izango Euskal Herriarekin; soldata ona badute, berdin izango zaie Bordelen, Londresen edo Melbournen lan egin?.
2018
‎Egia esan, bere azalpenean erasoak du lehentasuna sexualitatearen gainetik, zikiratzeko eta subjektu maskulinoaren lekua hartzeko desirak. Desira horrek lehia aitortu batean du sustraia, baina, Rivieren kasuan, agortu egiten da desplazamenduan. Hala ere, baliagarria izan daiteke hau galdetzea:
2019
‎urrutiratze horrek berak modua ematen digu pentsatzeko jarrera objektiboa izango dugula. Nolanahi ere, guk gizonek baino era intimoagoan ezagutzen dugu mundu femeninoa, hor ditugulako sustraiak; bitartekorik gabe jabetzen gara zer esan nahi duen gizaki batentzat femenino izateak, eta gehiago kezkatzen gara hori jakiteaz. Esana dut bazirela arazo funtsezkoagoak; horrek ez du eragozten gai honek nolabaiteko garrantzia izatea guretzat:
‎Gizonak Naturan ditu sustraiak; animaliak eta landareak bezalaxe sortua da; ondotxo daki bizi den heinean existitzen dela. Baina patriarkatua sortuz geroztik, Biziak bi alderdi ditu gizonaren begietan:
‎Mutiko nerabe bat lotsatu eta gorritu egiten da amarekin, arrebekin edo familiako emakumeren batekin topatzen bada lagunekin paseoan dabilenean: izan ere, haien presentziak gogora ekartzen dizkio ihes egin nahi dien immanentziaren alderdi batzuk; amak agerian uzten ditu mutikoak erauzi nahi dituen sustraiak. Esanahi bera du mutikoa haserretzeak amak musu eman eta laztantzen duenean:
‎Egiaz, sakrifizioek eta ukoek zentzua izan dezaten, helburu bat behar da, giza helburu bat; maitasun partikularretik eta zorion pertsonaletik harago doazen helburuak existituko badira, ezinbestekoa da munduak onartzea zenbat balio duten maitasunak eta zorionak;, neska kaskarinen morala? zinezkoagoa da hustasunaren fantasiak baino, bizitzan eta errealitatean baititu sustraiak: hortik ernatu daitezke asmo handiagoak.
‎Piztia goseti eta irensle bihurtzen da eme elikatzailea, pairakorra, eraman handikoa. Ematxarrak Lurrean ditu sustraiak, Bizian; baina lurra hobi bat da, eta bizitza, berriz, borroka gupidagabe bat: erle langilearen eta oilalokaren mitoa intsektu irenslearen mitoak ordezkatzen du, Mantis religiosarenak, armiarmarenak; emea jadanik ez da kumeei titia ematen diena, baizik arra irensten duena; obulua jadanik ez da aletegi oparoa, baizik materia geldozko tranpa bat, non espermatozoidea ito egiten baita, zikiraturik; umetokia, zulo bero lasai seguru hori, olagarro xurgatzaile bilakatzen da, landare haragijale, ilunpe inarrosgarrien osin; barrenean suge bat bizi zaio, arren indarra irensten duena, aseezin.
‎Emari falikoa oldartsua eta bortitza denez, geroa zeharkatzen duenez. Lawrencek erdizka azaltzen du?, ez dago dudarik gizonari dagokiola, biziaren bandera aurrera eramatea?; helburu batzuetara jotzen du, eta transzendentzia hezurmamitzen; emakumea bere sentimenduek irentsia dago, eta osoki da barnekotasuna; immanentziara kondenatua dago. Gizonak, bizitza sexualean eginkizun aktiboa betetzeaz gainera, modua jartzen du bizitza hau gainditzeko; sexuaren munduan ditu sustraiak, bai, baina ihes egiten du handik; emakumeak, berriz, hartan giltzapeturik segitzen du. Pentsamenduak eta ekintzak faloan dituzte sustraiak; falorik ez duenez, emakumeak ez du eskubiderik ez baterako eta ez besterako:
‎Gizonak, bizitza sexualean eginkizun aktiboa betetzeaz gainera, modua jartzen du bizitza hau gainditzeko; sexuaren munduan ditu sustraiak, bai, baina ihes egiten du handik; emakumeak, berriz, hartan giltzapeturik segitzen du. Pentsamenduak eta ekintzak faloan dituzte sustraiak; falorik ez duenez, emakumeak ez du eskubiderik ez baterako eta ez besterako: gizonaren tokia bete dezake, baita bikain bete ere, baina egiarik gabeko joko bat da.
‎Hasieran, beldur dio begirada horri, hartan galtzen baita. Partez, emakumearen pudorea ikasia da, baina badu sustrai sakonik ere; bai gizonek eta bai emakumeek badakite zer den beren haragiaren lotsa; haragia, bere presentzia inertean, bere immanentzia justifikatu gabean, faktikotasunaren kontingentzia zentzugabe gisa existitzen da besteren begiradapean, eta, hala eta guztiz ere, norbera da: besterentzat existitzea eragotzi nahi zaio haragiari, haragia bera ukatu.
‎Anaiak zarete?. Emakumeak egokitugabea eta orekagabea dirudi gaur egun, baina gizonen tiraniak eman dion tratuaren ondorioa da hori; emakumeak ahalmen miragarri bat gorde du, ordea, biziaren iturri bizietan dituelako sustraiak, eta gizonek, aldiz, galduak dituzte sekretu horiek. –Melusina, bizimodu panikoak ia suspertua; Melusina, zangoak hartxintxarrez edo ur belarrez edo gaueko lumatxaz egina dituena:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia