2003
|
|
Garai batean amona Sararen izterrari. Orain nire gerria
|
zuen
sustrai.
|
2004
|
|
Ez litzateke emaitza txarra. Mesfidantza horrek, azken batean, politikan
|
ditu
sustraiak; esan nahi dut estrategia kulturalen edo linguistikoen atzean joko politikoa sumatzen edo usaintzen dela askotan, arrazoiz edo arrazoirik gabe. Berriz diot, niretzat, luzarora, soluzio bakarra euskalgintza autonomiaz konfiguratzean datza?. 207
|
|
Badirudi lehen aldiz interesatzen dela historiaz – baina ez da historiaz, interesatzen dena! " Orixe-ren Euskaldunetatik/ gertuago
|
dut
sustraia", aitortzen du behialako eztabaida batzuei erreferituz (eta aitortzako ni hau poetarena da dudarik gabe)," industria eta teknika inguru honetatik/ baino". Orbelaungo mutikoari adina Gandiaga poetari, mundua errotik aldatu zaio:
|
|
gertuago
|
dut
sustraia
|
|
nahi
|
nuke
sustraien ahotsa jaso
|
2008
|
|
santu haien irudiak eta irudien artean irudikatzen zituèn elkarrizketa zentzugabeak oztopo gertatuko balitzaizkio bezala, bere Jainkoaganako bidean; egia zen Ernestinak arazo hura gainditutzat edo ia gainditutzat zuela, halakoa izan baitzen hilabete luzeetako lanaren eta diziplinaren fruitua, frai Millanen aholkuak, teknika psikologikotik asko zutenak, jakintza adar hartarako zaletasun berezia zuen?, hitzez hitz bete izanaren ondorioz, baina egia zen, halaber, bigarren planoan ezkutatzea lortu zuèn errealitateak berriro egin zuela lehen planora, amets lizun bat bitarteko, gainera!?, inoiz baino indar handiagoarekin. Frai Millanek arazoaren sustraietara jo nahi bazuen, baina, hantxe
|
zuen
sustraia, hantxe zuen muina, muinera eta sustraietara joz gero aurki baitzezakeen bermeko irtenbidea; halako zerbait bururatu ote zitzaion frai Millani??, bestela ez baitago azaltzerik nola honek zaku bat eskuratu, kaperarantz abiatu, mojak erretiratuak zeuden, bezperak kantatuta gero?, atea ireki, san Mamertoren irudia zakuan sartu, zurezko irudi mugikor bat zen, metro batekoa, frai Millani eror...
|
|
Aldi berean, frai Millanek garbi ikusten zuen –garbi ikus zezakeen, behin eta berriz gertatuaren konstatazio hutsa zèn heinean– santuen irudi haiek gertatu izan zitzaizkiola Ernestinari arazo iturri, batean san Mamerto, hurrengoan san Bruno eta santa Zezilia, eta hurrengoan guztiak... santu haien irudiak eta irudien artean irudikatzen zituèn elkarrizketa zentzugabeak oztopo gertatuko balitzaizkio bezala, bere Jainkoaganako bidean; egia zen Ernestinak arazo hura gainditutzat edo ia gainditutzat zuela, halakoa izan baitzen hilabete luzeetako lanaren eta diziplinaren fruitua, frai Millanen aholkuak, teknika psikologikotik asko zutenak –jakintza adar hartarako zaletasun berezia zuen–, hitzez hitz bete izanaren ondorioz, baina egia zen, halaber, bigarren planoan ezkutatzea lortu zuèn errealitateak berriro egin zuela lehen planora –amets lizun bat bitarteko, gainera! –, inoiz baino indar handiagoarekin. Frai Millanek arazoaren sustraietara jo nahi bazuen, baina, hantxe
|
zuen
sustraia, hantxe zuen muina, muinera eta sustraietara joz gero aurki baitzezakeen bermeko irtenbidea; halako zerbait bururatu ote zitzaion frai Millani...?, bestela ez baitago azaltzerik nola honek zaku bat eskuratu, kaperarantz abiatu –mojak erretiratuak zeuden, bezperak kantatuta gero–, atea ireki, san Mamertoren irudia zakuan sartu –zurezko irudi mugikor bat zen, metro batekoa, ...
|
2011
|
|
Benitoren kexak
|
badu
sustrairik. Herenegun agertu zen elkarrizketa bat Joseba Egibarrekin.
|
2012
|
|
Bazela beste sustrai mota bat ere, oso urtsua, baina aski bakana eta zaila aurkitzeko, yahooek irrika handiz bilatu eta oso gogotsu xurgatzen zutena; eta guretzat ardoak zuen eragin berbera
|
zuela
sustrai hark haientzat. Haren eraginez, batzuetan elkar besarkatu, eta beste batzuetan elkar larrutzen zutela; uluka eta irribarreka, berriketan eta zabuka ibiltzen zirela, eta gero loak hartzen zituela lokatzetan.
|
2015
|
|
Zer zen, ordea, Rufi Etxeberriaren irudiko 2007an agortua zegoen negoziazio eta estrategia eredu hura? Non
|
zituen
sustraiak?
|
2017
|
|
egingo gaituela dio. . Diru publikoarekin munduko ikerlaririk onenak ekar ditzakegu, baina horiek ez
|
dute
sustrairik gure herrian tartean taloirik ez badago. Herri izateko moduak ez baditugu lantzen eta gazteekin ez baditugu gai horiek jorratzen, oso ikerlari onak izango dira, ingelesez primeran hitz egingo dute eta artikulu pila aterako dituzte, baina ez dute inolako leialtasunik izango Euskal Herriarekin; soldata ona badute, berdin izango zaie Bordelen, Londresen edo Melbournen lan egin?.
|
2018
|
|
Egia esan, bere azalpenean erasoak du lehentasuna sexualitatearen gainetik, zikiratzeko eta subjektu maskulinoaren lekua hartzeko desirak. Desira horrek lehia aitortu batean
|
du
sustraia, baina, Rivieren kasuan, agortu egiten da desplazamenduan. Hala ere, baliagarria izan daiteke hau galdetzea:
|
2019
|
|
urrutiratze horrek berak modua ematen digu pentsatzeko jarrera objektiboa izango dugula. Nolanahi ere, guk gizonek baino era intimoagoan ezagutzen dugu mundu femeninoa, hor
|
ditugulako
sustraiak; bitartekorik gabe jabetzen gara zer esan nahi duen gizaki batentzat femenino izateak, eta gehiago kezkatzen gara hori jakiteaz. Esana dut bazirela arazo funtsezkoagoak; horrek ez du eragozten gai honek nolabaiteko garrantzia izatea guretzat:
|
|
Gizonak Naturan
|
ditu
sustraiak; animaliak eta landareak bezalaxe sortua da; ondotxo daki bizi den heinean existitzen dela. Baina patriarkatua sortuz geroztik, Biziak bi alderdi ditu gizonaren begietan:
|
|
Mutiko nerabe bat lotsatu eta gorritu egiten da amarekin, arrebekin edo familiako emakumeren batekin topatzen bada lagunekin paseoan dabilenean: izan ere, haien presentziak gogora ekartzen dizkio ihes egin nahi dien immanentziaren alderdi batzuk; amak agerian uzten ditu mutikoak erauzi nahi
|
dituen
sustraiak. Esanahi bera du mutikoa haserretzeak amak musu eman eta laztantzen duenean:
|
|
Egiaz, sakrifizioek eta ukoek zentzua izan dezaten, helburu bat behar da, giza helburu bat; maitasun partikularretik eta zorion pertsonaletik harago doazen helburuak existituko badira, ezinbestekoa da munduak onartzea zenbat balio duten maitasunak eta zorionak;, neska kaskarinen morala? zinezkoagoa da hustasunaren fantasiak baino, bizitzan eta errealitatean
|
baititu
sustraiak: hortik ernatu daitezke asmo handiagoak.
|
|
Piztia goseti eta irensle bihurtzen da eme elikatzailea, pairakorra, eraman handikoa. Ematxarrak Lurrean
|
ditu
sustraiak, Bizian; baina lurra hobi bat da, eta bizitza, berriz, borroka gupidagabe bat: erle langilearen eta oilalokaren mitoa intsektu irenslearen mitoak ordezkatzen du, Mantis religiosarenak, armiarmarenak; emea jadanik ez da kumeei titia ematen diena, baizik arra irensten duena; obulua jadanik ez da aletegi oparoa, baizik materia geldozko tranpa bat, non espermatozoidea ito egiten baita, zikiraturik; umetokia, zulo bero lasai seguru hori, olagarro xurgatzaile bilakatzen da, landare haragijale, ilunpe inarrosgarrien osin; barrenean suge bat bizi zaio, arren indarra irensten duena, aseezin.
|
|
Emari falikoa oldartsua eta bortitza denez, geroa zeharkatzen duenez. Lawrencek erdizka azaltzen du?, ez dago dudarik gizonari dagokiola, biziaren bandera aurrera eramatea?; helburu batzuetara jotzen du, eta transzendentzia hezurmamitzen; emakumea bere sentimenduek irentsia dago, eta osoki da barnekotasuna; immanentziara kondenatua dago. Gizonak, bizitza sexualean eginkizun aktiboa betetzeaz gainera, modua jartzen du bizitza hau gainditzeko; sexuaren munduan
|
ditu
sustraiak, bai, baina ihes egiten du handik; emakumeak, berriz, hartan giltzapeturik segitzen du. Pentsamenduak eta ekintzak faloan dituzte sustraiak; falorik ez duenez, emakumeak ez du eskubiderik ez baterako eta ez besterako:
|
|
Gizonak, bizitza sexualean eginkizun aktiboa betetzeaz gainera, modua jartzen du bizitza hau gainditzeko; sexuaren munduan ditu sustraiak, bai, baina ihes egiten du handik; emakumeak, berriz, hartan giltzapeturik segitzen du. Pentsamenduak eta ekintzak faloan
|
dituzte
sustraiak; falorik ez duenez, emakumeak ez du eskubiderik ez baterako eta ez besterako: gizonaren tokia bete dezake, baita bikain bete ere, baina egiarik gabeko joko bat da.
|
|
Hasieran, beldur dio begirada horri, hartan galtzen baita. Partez, emakumearen pudorea ikasia da, baina
|
badu
sustrai sakonik ere; bai gizonek eta bai emakumeek badakite zer den beren haragiaren lotsa; haragia, bere presentzia inertean, bere immanentzia justifikatu gabean, faktikotasunaren kontingentzia zentzugabe gisa existitzen da besteren begiradapean, eta, hala eta guztiz ere, norbera da: besterentzat existitzea eragotzi nahi zaio haragiari, haragia bera ukatu.
|
|
Anaiak zarete?. Emakumeak egokitugabea eta orekagabea dirudi gaur egun, baina gizonen tiraniak eman dion tratuaren ondorioa da hori; emakumeak ahalmen miragarri bat gorde du, ordea, biziaren iturri bizietan
|
dituelako
sustraiak, eta gizonek, aldiz, galduak dituzte sekretu horiek. –Melusina, bizimodu panikoak ia suspertua; Melusina, zangoak hartxintxarrez edo ur belarrez edo gaueko lumatxaz egina dituena:
|