2001
|
|
Ingurura begiratu besterik ez dago gizartearen arlo guztietan emakumeen kopuruagizonena baino askoz txikiagoa dela ikusteko; zer esanik ez artean eta, konkretuki, literaturan. Gizarte eredu baten isla besterik ez gara, eta aurrerapauso handiakeman badira ere, oraindik bide luzea daukagu aurretik, egunez egun jorratubeharko dena; hala ere, errezeloa
|
dut
sekula ez ote garen iritsiko gizonezkoekduten mailara. Aitortu beharra dago, duela hogei urteko egoera gaur egunekoazoso bestelakoa zela; baina saltsa honetan, emakumeen boom literarioak?
|
|
Unibertsitatean hastean, neskak askoz arduratsuagoak dira mutilak baino, eta baztertu egiten dute literatura.Ikasketetan zentratzen dira eta gainontzeko zaletasunak bigarren mailakoak bihurtzen dira. Kontua da, gehien gehienek ez
|
dutela
sekula berreskuratzen literatura, eta bidean literaturgile asko eta oso onak galtzen dira. Neskatila horiek, hala ere, ez dira erantzukizuna duten bakarrak.
|
2003
|
|
Koldo Mitxelenak 1975eko azaroan Donostian emandako. Unibertsitatea eta irakaskintza Euskal Herrian? gaiaren inguruko hitzaldian bildutako jende andana dugu kanpainaren arrakastaren lekuko, «orain denbora gutti arte ez
|
dugulako
sekula antzeko interesik, ez eta urrik eman ere»91 Handik egun gutxira Txillidak diseinatutako «euskal unibertsitatea bai, bai Sí, sí, universidad vasca» eranskailua abiada handian zabaldu zen euskal lurraldeetan. Zeruko Argia ren kalkulu, zientifikoaren?
|
2006
|
|
Gurasotasun homoparentalen aurkakoek diote sexu bereko bi pertsonekezingo
|
dutela
sekulan biologikoki haur bat mundura ekarri, ondorioz, bakoitzari, legozkiokeen, rolak (ama= rol femeninoa, aita= rol maskulinoa) dituztegaratu familian, horretarako guraso homosexualak gai ez direlako, ez teorian, eztapraktikan ere.
|
|
Baiki (bis), baina multxo inesperimentatu batek harmak hartu aintzin, anitz lan badinagubetetzeko. Booooo, zuek epelek, erantsi zion Amaliak, ez
|
duzue
sekulan deusikulertuko. Elenak, beti gorrotatuko zituen, gazteak heriotzera tiriatzen zituztenadineko ideologo dudakorrak.
|
|
Amesgaizto itzel batenbarruan ikusten du bere burua. Handik ez
|
dutela
sekula santan aterako eta gorriaketa bi ikusiko dituela.
|
|
buruzko erreferentzia. Hau da, moralaren eremua zapaldu izan du beti, ez
|
duelako
sekula ezkutatu bere esfortzuek zentzua dutela gizarte arrazionalagoa gauzatzeko zereginean laguntzen badute: gizarte zoriontsuagoa, arrazoiaren helburuak giza zoriontasuna lortzea eta miseriarekin amaitzea baitira.
|
2007
|
|
Leibniz, G. W., aip. lib., 234 (III, 1 kap., § 2): «Zinez nago sinetsita elkar ulertzeko gogorik gabe ez
|
genukeela
sekulan hizkuntzarik osatuko; eta behin osatuz gero, gizakiari berez arrazoitzeko balio dio, hala hitzek pentsamendu abstraktuez gogoratzeko eskaintzen dioten erosotasunagatik, nola ikur eta pentsamendu korapilatuez baliatuz arrazoitzeko aurkitzen den ahalbideagatik». «El alma humana piensa con palabras.
|
2009
|
|
Giza eskubideen irakaskuntzaren aldetik, Espainiak 2005eko azaroaren 10eanadostutako 27/ 2005 Legeak Gobernuaren gain uzten du ikasgai eta ezagutza hauenhedatzea, eta Errege Dekretu bidez Estatuak bere konpromisoa berretsi du 2007an, baina konkretuki emandako urratsak eskasak izan dira. Izatez, goi mailako ikasketa ezberdinetan unibertsitate publikoek ez
|
dute
sekula giza eskubideen ingurukonahitaezko ikasgairik eskaintzen, eta hala izan luke gutxienez zuzenbideko, hezkuntzako, kazetaritzako edo medikuntzako karreretan46 Aipatzekoa da, bestalde, herritartasunerako hezkuntzako ikasgaiak espainiar gizartean altxatutakoeztabaida: ikasgai horren helburua giza eskubide eta balioen inguruko ezagupenahedatzea da belaunaldi gazteenetan, baina sekulako eztabaida piztu du gizarte, politikoa, erlijiozko erakunde eta beste motatako elkarteen artean.
|
2014
|
|
Hori Meabek modu argian egiten du, «Euria ari du nireklitori gainean» (2000: 14) esaten digunean edo bular mahats erabiltzen duenean.Esplizitutasun horrek, baina, beste kode bat asmatzen dihardu aldi berean, bularrakfruitu batekin alderatzean edo, demagun, «Ez
|
dut
sekula urratu nostalgiaren himena» (2000: 40) esaten digunean.
|
|
Ez
|
ninduela
sekula abandonatuko agindu zidan, eta ez dakit sinetsi nion, ni bestepertsona bat izaten hasia bainintzen. Zin egin nion nire buruari ez ninduela inoiz gehiagoumiliatuko, ez niola berriro eskatuko ez nintzala abandonatu, nahiz eta abandonatukobanindu bihotza urratuko zitzaidan (88).
|
2015
|
|
Ikus entzunezko kontsumo ohiturei dagokienez, gazteen %9, 3k ez
|
du
sekula telebistarik ikusten astebarruan, eta asteburuetan telebista ikusten ez dutenen kopurua %12, 2ra igotzen da. Haatik, egunekobatez besteko telebista kontsumoa astelehenetik ostiralera bitartean 116 minutukoa da, 122koaasteburuko egunetan, eta gazteen %63 baino gehiagok egunero ordubetetik gora ikusten du telebista.Telebista kontsumoa ordu tartetan sailkatuta, gazteen multzorik handienak egunero 61 minutubitartean ikusten du telebista, %34, 2k astelehenetik ostirala bitartean, eta %30, 2k asteburuko egunetan.
|