Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2001
‎Ingurura begiratu besterik ez dago gizartearen arlo guztietan emakumeen kopuruagizonena baino askoz txikiagoa dela ikusteko; zer esanik ez artean eta, konkretuki, literaturan. Gizarte eredu baten isla besterik ez gara, eta aurrerapauso handiakeman badira ere, oraindik bide luzea daukagu aurretik, egunez egun jorratubeharko dena; hala ere, errezeloa dut sekula ez ote garen iritsiko gizonezkoekduten mailara. Aitortu beharra dago, duela hogei urteko egoera gaur egunekoazoso bestelakoa zela; baina saltsa honetan, emakumeen boom literarioak?
‎Unibertsitatean hastean, neskak askoz arduratsuagoak dira mutilak baino, eta baztertu egiten dute literatura.Ikasketetan zentratzen dira eta gainontzeko zaletasunak bigarren mailakoak bihurtzen dira. Kontua da, gehien gehienek ez dutela sekula berreskuratzen literatura, eta bidean literaturgile asko eta oso onak galtzen dira. Neskatila horiek, hala ere, ez dira erantzukizuna duten bakarrak.
2003
‎Koldo Mitxelenak 1975eko azaroan Donostian emandako. Unibertsitatea eta irakaskintza Euskal Herrian? gaiaren inguruko hitzaldian bildutako jende andana dugu kanpainaren arrakastaren lekuko, «orain denbora gutti arte ez dugulako sekula antzeko interesik, ez eta urrik eman ere»91 Handik egun gutxira Txillidak diseinatutako «euskal unibertsitatea bai, bai Sí, sí, universidad vasca» eranskailua abiada handian zabaldu zen euskal lurraldeetan. Zeruko Argia ren kalkulu, zientifikoaren?
2006
‎Gurasotasun homoparentalen aurkakoek diote sexu bereko bi pertsonekezingo dutela sekulan biologikoki haur bat mundura ekarri, ondorioz, bakoitzari, legozkiokeen, rolak (ama= rol femeninoa, aita= rol maskulinoa) dituztegaratu familian, horretarako guraso homosexualak gai ez direlako, ez teorian, eztapraktikan ere.
‎Baiki (bis), baina multxo inesperimentatu batek harmak hartu aintzin, anitz lan badinagubetetzeko. Booooo, zuek epelek, erantsi zion Amaliak, ez duzue sekulan deusikulertuko. Elenak, beti gorrotatuko zituen, gazteak heriotzera tiriatzen zituztenadineko ideologo dudakorrak.
‎Amesgaizto itzel batenbarruan ikusten du bere burua. Handik ez dutela sekula santan aterako eta gorriaketa bi ikusiko dituela.
‎buruzko erreferentzia. Hau da, moralaren eremua zapaldu izan du beti, ez duelako sekula ezkutatu bere esfortzuek zentzua dutela gizarte arrazionalagoa gauzatzeko zereginean laguntzen badute: gizarte zoriontsuagoa, arrazoiaren helburuak giza zoriontasuna lortzea eta miseriarekin amaitzea baitira.
2007
‎Leibniz, G. W., aip. lib., 234 (III, 1 kap., § 2): «Zinez nago sinetsita elkar ulertzeko gogorik gabe ez genukeela sekulan hizkuntzarik osatuko; eta behin osatuz gero, gizakiari berez arrazoitzeko balio dio, hala hitzek pentsamendu abstraktuez gogoratzeko eskaintzen dioten erosotasunagatik, nola ikur eta pentsamendu korapilatuez baliatuz arrazoitzeko aurkitzen den ahalbideagatik». «El alma humana piensa con palabras.
2009
‎Giza eskubideen irakaskuntzaren aldetik, Espainiak 2005eko azaroaren 10eanadostutako 27/ 2005 Legeak Gobernuaren gain uzten du ikasgai eta ezagutza hauenhedatzea, eta Errege Dekretu bidez Estatuak bere konpromisoa berretsi du 2007an, baina konkretuki emandako urratsak eskasak izan dira. Izatez, goi mailako ikasketa ezberdinetan unibertsitate publikoek ez dute sekula giza eskubideen ingurukonahitaezko ikasgairik eskaintzen, eta hala izan luke gutxienez zuzenbideko, hezkuntzako, kazetaritzako edo medikuntzako karreretan46 Aipatzekoa da, bestalde, herritartasunerako hezkuntzako ikasgaiak espainiar gizartean altxatutakoeztabaida: ikasgai horren helburua giza eskubide eta balioen inguruko ezagupenahedatzea da belaunaldi gazteenetan, baina sekulako eztabaida piztu du gizarte, politikoa, erlijiozko erakunde eta beste motatako elkarteen artean.
2014
‎Hori Meabek modu argian egiten du, «Euria ari du nireklitori gainean» (2000: 14) esaten digunean edo bular mahats erabiltzen duenean.Esplizitutasun horrek, baina, beste kode bat asmatzen dihardu aldi berean, bularrakfruitu batekin alderatzean edo, demagun, «Ez dut sekula urratu nostalgiaren himena» (2000: 40) esaten digunean.
‎Ez ninduela sekula abandonatuko agindu zidan, eta ez dakit sinetsi nion, ni bestepertsona bat izaten hasia bainintzen. Zin egin nion nire buruari ez ninduela inoiz gehiagoumiliatuko, ez niola berriro eskatuko ez nintzala abandonatu, nahiz eta abandonatukobanindu bihotza urratuko zitzaidan (88).
2015
‎Ikus entzunezko kontsumo ohiturei dagokienez, gazteen %9, 3k ez du sekula telebistarik ikusten astebarruan, eta asteburuetan telebista ikusten ez dutenen kopurua %12, 2ra igotzen da. Haatik, egunekobatez besteko telebista kontsumoa astelehenetik ostiralera bitartean 116 minutukoa da, 122koaasteburuko egunetan, eta gazteen %63 baino gehiagok egunero ordubetetik gora ikusten du telebista.Telebista kontsumoa ordu tartetan sailkatuta, gazteen multzorik handienak egunero 61 minutubitartean ikusten du telebista, %34, 2k astelehenetik ostirala bitartean, eta %30, 2k asteburuko egunetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia