2000
|
|
Baina irakurleak jakin behar du hau hurrengo orrialdeak irakurtzen hasi baino lehenago. Espiritu mugikor hori gabe ez
|
ditu
sekula Wittgensteinen ideiak hartuko eta suzedaneo filosofiko batean geratuko da, Wittgenstein urardotu bat maneiatuz. Espiritu mugikor hori posmodernitatearen bezpera da, mugikortasuna eta nomadismoa modernitatearen azken hatsak baitira.
|
2002
|
|
Norberaz baino besteez gehiago arduratzen direnek, horien artean Howard otzanak, esana da, komeni dela presoei janari askotarikoak ematea; komeni dela, halaber, astean bitan gutxienez haragia jan dezaten. Ontasunaren eredu diren horiek, hala ere, ez dira ohartzen espetxean preso dirauten askok askatasun egoeran ere ez
|
zutela
sekula haragia jateko aukerarik izan, eta beste asko, berriz, baserri girokoak direla. Egindako okerrak ordaintzen dirautenei nekazariei baino begirune handiagoa zor ote zaie?
|
|
Haren izenarekin lotu ohi da, nahikoa uste zabaldua baita hori, nahiz eta sorreran haren anaia Samuelen asmakuntza izan zen. 1806an Errusian eraiki zen Panoptiko baten arduraduna izan zen Samuel Bentham, eta honen oinarriak" ozta ozta lurraren gainaldera sortzen" ikusi zituen, herri hura utzi aurretik2; bestalde, Jeremy Benthamek ez
|
zuen
sekula Panoptiko bat ikusi, nahiz eta sarritan haren filosofiaren adierazpen zehaztzat jotzen den.
|
2004
|
|
Gure ametsetan sentituko dugu gure buruan iziotzen diren irudiak benetan bizi eta hautematen ditugula, hori dela une horretan benetan gertatzen zaiguna; era berean basamortuan galdutakoak dakusan palmondoa edo ur iturria benetakoa irudituko zaio bertan galduta dagoenari, edo areriorik ez dagoenean erasoa edo jazarpena sentitzen duenak benetan etsaiez inguratuta dagoela sentituko du. Fenomeno hauen artetik loa hartuko du gogoan Descartesek —bera baita unibertsalena, izan ere, esan ahal izango dugu, ausardia apur batekin beharbada, ez dugula inoiz burua endredatua izan, edo ez
|
dugula
sekula basamortuan irudikeriarik atzeman, baina inork du esan lorik eta ametsik egin ez duenik inoiz— eta hortik abiatuta ekingo dio lan honi. Hasteko, nabarmenduko du lotan eta iratzarrita egotearen artean bereizteko benetako seinale baten falta.
|
|
errealitate enpirikotik haratago eta barrenago mistiko dena dago, zeina munduaren zentzua eta zer (den) hori baita. Horrexegatik positibista berriek ez
|
zuten
sekula ulertu Tractatus aren funtsa eta muina, Von Fickerri idatzitako aipatu gutunean argiro ikus daitekeenez.
|
2006
|
|
Haatik, nire ustez, (D) ikuspegiak baditu arazo gaindiezin pare bat. Batetik, txostena egiterakoan zintzo mintzatzen garela suposatuz, judizio moral batek ezin
|
du
sekula huts egin: txostenak behar bezala jasotzen badu X ren aurrean izandako sentimendua, orduan egiazkoa da.
|
|
Aitzitik, besteen iritzian miresgarria dirudiena zentzurik gabekotzat hartuko du bere garaian eta lurraldean bakarrik oinarrituz, nahiz eta diskurtsoa osatua izan den beste garaikoei begira. Obra hori publiko horrentzat egina baldin bada, pertsona hark ez
|
du
sekula behar beste zabalduko bere ulermena, edo ez du sekula ahantziko bere interesa, bai adiskide gisa bai etsai gisa, bai arerio gisa bai iruzkingile gisa. Horrela, beraren sentimenduak okertzen dira; halaber, edertasun eta narrio berek ez dute izango pertsona horrengan izango luketen eragina bere irudimena behar bezala behartu izan balu eta une batez bere buruaz ahaztu izan balitz.
|
2013
|
|
Descartesek berak (Metodoari buruzko diskurtsoan) testa gainditzearen aukera baztertzeko arrazoiak ematen dizkigu: makina batek ez
|
du
sekula lortuko giza hizkuntzak eta pentsamenduak duten malgutasuna, hain zuzen ere, bizitzan sor daitezkeen egoera desberdinetara egokitzeko ahalmen ikaragarria. Hari horri tiraka, zalantzan jarri da makina batek aipatu testa gaindi dezakeenik.
|