2006
|
|
Trafiko Saila “kontrolean eta zaintzan ahalegin bat egiten ari dela” esateaz gain, Nafarroak adierazi zuen Gobernuak bide segurtasunaren arloan abian jarritako ekintzek “denborarekin emaitzak eman behar dituztela”. Istripu motari dagokionez, aurreko talkak biktima hilgarriak zituzten ezbeharren %23 izan ziren, eta harrapaketak %17 Gainera, hildakoen %30 inguruk ez
|
zuen
segurtasun uhala jarrita. Auto gidarien kritikak Gidari elkarteek kritikak egin dizkiote DGTri.
|
|
Hala dio Real Automóvil Club de Catalunyak (RACC) egindako azterlan batek, Gobernuari garraiobide horretan segurtasun uhala erabiltzera behartzen duen Europar Batasuneko (EB) zuzentaraua aplikatzera premiatzen diona. Pere Sauret RACC Fundazioko zuzendari teknikoak atzo aurkeztu zuen lan horrek erakusten duenez, Espainian dabiltzan 56.957 autoen %60k baino ez
|
dute
segurtasun uhalik, nahiz eta horiek erabiltzea ez den nahitaezkoa (azken ilarako erdiko idazpenean izan ezik), Gobernuak oraindik ez baitu aldatu 2003ko EBko zuzentaraurik, eta hura aplikatzeko epea maiatzaren 9an amaitzen da. “Atzeratutako” legeria Egun horretan, gure herrialdea egokitu da 3 urtetik gorako bidaiarietan gerrikoa erabiltzera behartzen duen Europako zuzentaraura, baina Sauretek azpimarratu zuen Parlamentuan “ez dagoela egokitzapen horretarako ezer aurreikusita eta denbora oso bidezkoa dela”.
|
|
Indarra hartu duen legeriaren arabera, horiek dituzten kasuetan bakarrik erabili dute. Orain arte, autoek eta antzeko ibilgailuek soilik izan behar
|
dituzte
segurtasun uhalak, hala nola lur orotako ibilgailuek edo bolumen bakarrekoek. Hala ere, Europako Batzordeko iturriek adierazi zuten arau hori zabaltzeko asmoa dagoela, 2007ko urriaren 20an, beranduenez, estatu kide guztiek transposizioa egin duten zuzentarau baten xedapenen bidez. Helburua da segurtasun uhalek ere derrigorrezkoak izan behar dutela 9 plaza baino gehiagoko bolumenetan, minibusetan, turismoko autobusetan eta 3,5 tonatik beherako kamionetetan eta pisu hori gainditzen duten kamioietan.
|
|
Espainian hiltzen dira gehien auto istripu bat izan da azken hamabi urteetan. Real Automóvil Club elkartearen azterketa baten arabera Katalunia (RACC), Espainian dabiltzan 56.957 autobusen %60k baino ez
|
dute
segurtasun uhalak.
|
2010
|
|
Portzentaje hori handiagoa da hirietan. Han, hildakoen %36k ez
|
zuen
segurtasun uhalik. DGTk dio segurtasun uhala behar bezala erabiltzea “erabilgarria dela edozein ibilbidetan eta eserleku guztietan”, babesten baitu bidaiari lekutik kanporatuta irtetetik, haizetakoaren kontra talka egitetik edo aurreko eserlekuetako bidaiariak zapaltzetik.
|
2012
|
|
Uhala behar bezala lotuta badago, bidaiariak ez dira airean atera behar, eta bularrean, sabelean eta hanketan eragin gutxiago izan behar du. Bizitza asko salbatu arren, eskolako autobusen %38k bakarrik
|
ditu
segurtasun uhalak Garrantzi handiko segurtasun neurria den arren, eskola autobusen %38k bakarrik du bidaiarientzako segurtasun uhala. Europar Batasunak Espainiako ordenamendu juridikora ekarritako zuzentarau bat aplikatuz, 2007tik aurrera segurtasun uhala duten autobusak bakarrik matrikulatu ahal izango dira.
|
2016
|
|
Ibilgailu guztiek eduki behar
|
dituzte
segurtasun uhalak eserleku guztietan.
|