Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2007
‎Ikerketa batzuen arabera, zenbaitherrialdetan ikasle askoren ezagutza oinarrizkoaren parekoa da, edo txikiagoa (Torney Purta et al., 2001). Ezberdintasun horiek eragina izan dezakete epe luzean.Alemanian 14 eta 16 urte zituzten parte hartzaileekin egindako luzetarako ikerketabaten arabera, banakako ezberdintasunek beren horretan jarraitzen zuten 7 urterenburuan (Kramper, 2000). Horrek honako hau adieraz dezake:
‎9 jardueran, ostera, ikasleak berriz ere arituko dira rol jokoan, baina oraingoan gatazkan zuzenean parte hartzen dutenen rola bereganatuz. Irakasleakzehaztuko du parte hartzaile bakoitzaren jarrera eta iritzia. Rol jokoan, gatazkariirtenbide bat aurkitzen saiatuko dira.
2008
‎Hain zuzen ere, esaten da heziketan eta dietan izandako hobekuntzek emaitzetan eragin zuzena izan dezaketela. Hori dela-eta, ikerketa horietatik eratorritako emaitzetatik ezin da adinaren arabera gertatzen diren aldaketei buruzko ondorio baliagarririk atera, eta, ondorioz, hainbat une historikotan jaio eta adin ezberdina duten parte hartzaileen arteko ezberdintasunei buruzkoak soilik izan daitezke emaitzak.
2010
‎Hurbilketa honetan beste funtsezko osagai bat transakzio kostuen existentziaizango da (merkatuaren bidezko harreman bat duten parte hartzaileen artean sortzen diren informazio, negoziazio, koordinazio, eta kontrol beharrek sortutakokostuak). Kostu horiek handiak direnean, hala nola ziurgabetasun handiko edotakonfiantza murritzeko egoeretan, merkatua transakzioak antolatzeko mekanismogisa erabiltzeak zailtasunak dauzka (adibidez zaila delako enpresa eta hornitzaileenartean etorkizunean gerta daitezkeen egoera guztiak jasoko lituzkeen kontratu batsinatzea), eta hortaz enpresaren barne prozedurak egokiagoak gerta daitezketransakzioak antolatzeko.
2014
‎Desabantailei dagokienez, aipatu beharra dago, alde batetik, parte hartzaileak adin kronologikoaren arabera aukeratzen direla, eta horrek ez duela kontuan hartzen uzten haien garapen maila, ezta adin kronologiko bereko parte hartzaileen artean izan litezkeen garapen aldeak ere. Era berean, adin talde bakoitzean elkarren oso bestelako ezaugarriak dituzten parte hartzaileak bil litezkeenez (askotariko gizarte klase, kultura maila eta abarretakoak), arazoak sor daitezke laginen arteko homogeneotasunik eza dela-eta. Gainera, ez dira kontuan hartzen belaunaldi bakoitzak atxikita dituen eta parte hartzaileen jardunean eragina izan lezaketen faktore soziohistorikoak.
2017
‎Wingate Anaerobic Test a (WAnT) hasi baino lehen triatleten adina, pisua, altuera, giharportzentajea eta gantz portzentajea apuntatu zen. Testa egin aurretik 5 minutuko beroket a tarteaizan zuten parte hartzaileek. WAnT a errendimendu anaerobikoaren diagnosirako erabiltzen denesfortzu probarik ohikoena da.
2019
‎gazte batzuentzat euskara ohikohizkuntza izatera pasa da; beste batzuek, aldiz, ez dute muda linguistikoa egin, hau da, ez dute euskaraeuren errepertorio linguistiko aktiboan sartu, euskarazko eremu akademikotik harago behintzat.Pujolarrek eta bestek (2017) muda linguistikoak gerta litezkeen bizitzako hainbat une bereiztendituzte, eta gure ikerketarako bereziki interesgarriak direnak dakartzagu hona: bigarren hezkuntzakoinstitutu batean hasteko unea, unibertsitatean edota lanean hastekoa, eta bikote harreman bat hastekoa.Ikergai ditugun parte hartzaileen bizialdia kontuan hartuta, arreta berezia jarriko dugu une horietangertatu (ahal) izan diren muda linguistikoetan eta haien arrazoietan. Kataluniako kasuan, hizkuntzaerabileran atzemandako aldaketa handia institututik unibertsitatera pasatzerakoan gertatzen da (Pujolaret al., 2017):
‎Inpresio orokor honetatikharago, dena dela ere, litekeena da parte hartzaile batzuek harreman sare euskaldunak eraiki izana, Ortega eta besteren (2016) lanean erakusten den moduan hiztun berri batzuen kasuan. Emaitzak aldebatera ala bestera egin, uste dugu parte hartzaileen euskara gaitasunak ibilbide oso ezberdinaerakutsiko duela DBH bukatu eta gaur arte: batzuen kasuan euskarazko gaitasuna berbera edo hobeaizango da, eta besteen kasuan, berriz, pentsatzekoa da ezagutza maila jaitsi izana.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia