2007
|
|
Ikerketa batzuen arabera, zenbaitherrialdetan ikasle askoren ezagutza oinarrizkoaren parekoa da, edo txikiagoa (Torney Purta et al., 2001). Ezberdintasun horiek eragina izan dezakete epe luzean.Alemanian 14 eta 16 urte
|
zituzten
parte hartzaileekin egindako luzetarako ikerketabaten arabera, banakako ezberdintasunek beren horretan jarraitzen zuten 7 urterenburuan (Kramper, 2000). Horrek honako hau adieraz dezake:
|
|
9 jardueran, ostera, ikasleak berriz ere arituko dira rol jokoan, baina oraingoan gatazkan zuzenean parte hartzen dutenen rola bereganatuz. Irakasleakzehaztuko
|
du
parte hartzaile bakoitzaren jarrera eta iritzia. Rol jokoan, gatazkariirtenbide bat aurkitzen saiatuko dira.
|
2008
|
|
Hain zuzen ere, esaten da heziketan eta dietan izandako hobekuntzek emaitzetan eragin zuzena izan dezaketela. Hori dela-eta, ikerketa horietatik eratorritako emaitzetatik ezin da adinaren arabera gertatzen diren aldaketei buruzko ondorio baliagarririk atera, eta, ondorioz, hainbat une historikotan jaio eta adin ezberdina
|
duten
parte hartzaileen arteko ezberdintasunei buruzkoak soilik izan daitezke emaitzak.
|
2010
|
|
Hurbilketa honetan beste funtsezko osagai bat transakzio kostuen existentziaizango da (merkatuaren bidezko harreman bat
|
duten
parte hartzaileen artean sortzen diren informazio, negoziazio, koordinazio, eta kontrol beharrek sortutakokostuak). Kostu horiek handiak direnean, hala nola ziurgabetasun handiko edotakonfiantza murritzeko egoeretan, merkatua transakzioak antolatzeko mekanismogisa erabiltzeak zailtasunak dauzka (adibidez zaila delako enpresa eta hornitzaileenartean etorkizunean gerta daitezkeen egoera guztiak jasoko lituzkeen kontratu batsinatzea), eta hortaz enpresaren barne prozedurak egokiagoak gerta daitezketransakzioak antolatzeko.
|
2014
|
|
Desabantailei dagokienez, aipatu beharra dago, alde batetik, parte hartzaileak adin kronologikoaren arabera aukeratzen direla, eta horrek ez duela kontuan hartzen uzten haien garapen maila, ezta adin kronologiko bereko parte hartzaileen artean izan litezkeen garapen aldeak ere. Era berean, adin talde bakoitzean elkarren oso bestelako ezaugarriak
|
dituzten
parte hartzaileak bil litezkeenez (askotariko gizarte klase, kultura maila eta abarretakoak), arazoak sor daitezke laginen arteko homogeneotasunik eza dela-eta. Gainera, ez dira kontuan hartzen belaunaldi bakoitzak atxikita dituen eta parte hartzaileen jardunean eragina izan lezaketen faktore soziohistorikoak.
|
2017
|
|
Wingate Anaerobic Test a (WAnT) hasi baino lehen triatleten adina, pisua, altuera, giharportzentajea eta gantz portzentajea apuntatu zen. Testa egin aurretik 5 minutuko beroket a tarteaizan
|
zuten
parte hartzaileek. WAnT a errendimendu anaerobikoaren diagnosirako erabiltzen denesfortzu probarik ohikoena da.
|
2019
|
|
gazte batzuentzat euskara ohikohizkuntza izatera pasa da; beste batzuek, aldiz, ez dute muda linguistikoa egin, hau da, ez dute euskaraeuren errepertorio linguistiko aktiboan sartu, euskarazko eremu akademikotik harago behintzat.Pujolarrek eta bestek (2017) muda linguistikoak gerta litezkeen bizitzako hainbat une bereiztendituzte, eta gure ikerketarako bereziki interesgarriak direnak dakartzagu hona: bigarren hezkuntzakoinstitutu batean hasteko unea, unibertsitatean edota lanean hastekoa, eta bikote harreman bat hastekoa.Ikergai
|
ditugun
parte hartzaileen bizialdia kontuan hartuta, arreta berezia jarriko dugu une horietangertatu (ahal) izan diren muda linguistikoetan eta haien arrazoietan. Kataluniako kasuan, hizkuntzaerabileran atzemandako aldaketa handia institututik unibertsitatera pasatzerakoan gertatzen da (Pujolaret al., 2017):
|
|
Inpresio orokor honetatikharago, dena dela ere, litekeena da parte hartzaile batzuek harreman sare euskaldunak eraiki izana, Ortega eta besteren (2016) lanean erakusten den moduan hiztun berri batzuen kasuan. Emaitzak aldebatera ala bestera egin,
|
uste
dugu parte hartzaileen euskara gaitasunak ibilbide oso ezberdinaerakutsiko duela DBH bukatu eta gaur arte: batzuen kasuan euskarazko gaitasuna berbera edo hobeaizango da, eta besteen kasuan, berriz, pentsatzekoa da ezagutza maila jaitsi izana.
|