Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2011
‎Eta, azkenik, begien aurrean izan behar dugu parte hartu, ekin, geure bizitzaren jabe egin, helburu horietarako nahitaezkoa dugula ifnormazioa, prestakuntza, eta espiritu kritikoa:
2015
‎fitxetan duzuen fitxa bakarra hartu eta bertan zuen parte hartzeko modua hautatu.
2016
‎emakumeak animatu nahi ditugu parte hartzera eta herritar dezentek esaten zuen bi buelta asko
‎zen, ezagutu behar dituzue parte hartu
‎Hogeita lau lagunek dugu parte hartu, Bost edo sei egunez, jokoa sustatu. Guti ari zirenei, gogo ona sortu, Pilotan jarraitzeko baitira hitzartu, Emaitza ona hor du, txapelgoak lortu!
2017
‎emakumeek, lur hartan lan egin ez ezik, euren lanaren emaitzak eskura zitzaketen, eta beren mantenua ez zegoen senarren mende. Emazteek lurraren jabegoan zuten parte hartzea ongi onartuta zegoen Ingalaterran: –bilau bikote bat ezkontzen zenean, gizonak, jaunarengana joanda, itzuli egin ohi zion lurra, berriro bere izenean eta emaztearenean hartzeko?
duten parte hartzea azaltzeko.
‎ez zuten parte hartzeko baimenik,
2018
‎Rousseauren eta Freuden arabera, emakumeak ez dira gai beren sexu irritsak eta atxikimendu partikularrak gainditu eta ordena unibertsalaren eta onura publikoaren mesedetan erabiltzeko arrazoimena; hori dela eta, ezin dute parte hartu jatorrizko kontratuan. Estatuak eta legeak babesa ematen diete norbanako zibilei (Hobbesek darabil hitz hori), eta babes hori sortu eta babesteko behar diren gauzetatik, bakar bat ere ez dute emakumezkoek.
‎Nolatan sartuko da, bada, halako estatusa duen izaki bat kontratu batean? Emakumeak trukagaiak edo truke baten seinale hutsak baldin badira, orduan ezin dute parte hartu kontratu batean; baina parte hartu ezin hori berebiziko arazoa da kontratuaren doktrinarako. Istorio klasikoetan, emakumeak ezkontza kontratuan sartzen dira eta, are, sartu behar dute (6 atalean xehatuko dut horren zergatietako bat); izan ere, baldin eta askatasun unibertsala jotzen bada gizarte zibilaren printzipiotzat, orduan norbanako guztiek egin behar dituzte kontratuak, emakumeak barne; ezin da inor kanpoan utzi.
‎Inon ez duzu nire izena topatuko eskultore gisa, inoiz ez baitut parte hartu erakusketa batean, ez kolektiboetan, eta are gutxiago bakarkakoetan; izan ere, eta hau bai dela fraudearen aitortza ia ia esplizitua, inoiz ez dut eskultura bat egin; ez karreran, ez geroztik. Orain arte behintzat.
‎Esklusibotasunik eza ere erabili zuten epaileek argudio gisa, hau da, emakumerik gabeko alarde bat egiteak ez zuela oztopatzen beste alarde bat antolatzea. Garai hartarako, martxan zeuden Irungo alarde mistoa eta Hondarribiko Jaizkibel konpainia, eta epaileek esan zuten bertan desfilatuz andreek bazutela parte hartzeko aukera. Honela dio sententziak:
‎Eta agertoki hori jarri du erakusketan, nahi duenak parte hartzeko moduan. Halaxe azaltzen du berak, Suturak erakusketako katalogoan:
2020
‎Emakumeen kasuan, parte hartze hori bost puntu baino gehiagoan murriztu da, 2013ko %24, 5etik 2016ko %19, 1era jaitsiz. Eta, aldi berean, emakumeek erakundeetan duten parte hartze aktiboa ere murriztu egin da (%12, 7tik %9, 6ra). Beherakada hori soldatapeko gizonen artean ere gertatu da (Emakunde, 2017).
‎nola hartzen diren erabakiak, zeri ematen zaion lehentasuna... Bereziki lantzen da negoziazio kolektiboa (emakumeek parte hartzen duten ala ez, zein arazo dituzten parte hartzeko, zer lantzen ari den,), parte hartzea (sindikatu barruan, delegatu eta afiliatuek emakumeen parte hartzerako zein arazo dituzten). Parte kulturala:
‎– Emakumeek merkatuan duten parte hartze maila (kuantitatiboa). Emakumeek merkatuan duten parte hartze mota (kualitatiboa)
‎Emakumeek merkatuan duten parte hartze maila (kuantitatiboa)? Emakumeek merkatuan duten parte hartze mota (kualitatiboa)
‎Mauleonek (I E) azpimarratu zuen minik handiena ematen duen gauzetako bat egia ezin jakitea dela. UPNko Gómez Ortigosak, minutu bat baino askoz gehiago iraun ez zuen parte hartze batean, edozein motatako indarkeria kondenatzen duela esan zuen. PSNko Rascoóek esan zuen ez zuela kasua apenas ezagutzen, baina biktimarekiko elkartasuna erakutsi nahi zuela eta NBEren ondorioak oso argiak zirela.
2021
‎–Lehiaketa honek beste guztien moduan oinarriak ditu oinarrian eta horietako batek argi eta garbi azaltzen du etxeko langileok ezin dugula parte hartu, beraz, ezin diogu saria eman gure etxeko garbitzailea den Karmele Jaizuria Atxarteko andereari, nahiz eta ongi merezitakoa izan.
‎Jeanek ez du entzuten; buru belarri hurbiltzen da agonia hartara, baina ezin du parterik hartu.
2022
‎Estatuan instituzionalizatu egiten da; biolentziaren, mehatxuaren eta erridikuluaren bidez inposatzen da gizon heterosexualen bizitzetan (aipatu berri dudan kanadar nerabeen institutuko esperientzia gertukoegia suertatzen da), eta emakumeen eta gizon gayen aurkako indarkeriaren bidez indartzen da. Gizonek patriarkatuan duten parte hartzearen europar/ iparramerikar eredua munduan barrena hedatzen ari da, globalizazioaren kulturaren eta harreman ekonomikoen bitartez. Maskulinitate eredugarrien (hala nola kirol izarren) merkantilizazioak eta armen lobbyaren politikak eta hedabide komertzialek biolentzia goresteko bat egiteak indartu egiten du eredu horrek metropolian duen makulua.
‎Maskulinitate eredugarrien (hala nola kirol izarren) merkantilizazioak eta armen lobbyaren politikak eta hedabide komertzialek biolentzia goresteko bat egiteak indartu egiten du eredu horrek metropolian duen makulua. Gizonek patriarkatuan duten interesa are gehiago sendotzen du emakumeek patriarkatuan duten parte hartzeak; horren adierazle dira erlijio patriarkalekiko leialtasuna, narratiba erromantikoak eta haurren bizitzetan diferentzia/ menderakuntza eredua indartzea, abortatzeko eskubideen eta homosexualitatearen kontra dauden emakume aktibistak ez aipatzearren.
2023
‎Erakunde horren lanaren emaitza da emakume sahararrek egungo egitura politikoetan duten parte hartzea. 1992ra arte, daira edo herrietako arduradun guztiak gizonezkoak ziren, eta auzoetakoak emakumezkoak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia