Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2000
‎Batzuetan gure objektu kulturalei buruzko halako galdera ezkorrak egiten dizkigutenean, gure burua ukatuta izatearen sentimena dugu. Ez dugu ondo ulertzen inoriegiten ez dizkioten galderak guri egitea, eta nahastuta sumatzen dugu geure burua, zeresan jakin gabe. Erantzuna, ordea, erraza da:
2002
‎Roman Felones ek, Nafarroako Gobernuko Hezkuntza etaKultura Kontseilariak, 1987an hauxe esan zuen, alegia, euskararen tokia unibertsitatean itzulpen eta interpretazio saileko lizentziaturaren barrura mugatu beharzela45 Adierazpen horiek harrigarriak dira, Unibertsitatearen behin behinekoaraudiak euskara eta gaztelania unibertsitatearen hizkuntza ofizial moduan hartuzituela kontuan hartuz gero. Unibertsitate berriak, gainera, ez zuen ondo hasi bereibilbidea; 1990eko azaroan Magisteritzako lehen ikasmailan eskolak euskarazjasotzen zituen taldea desagerrarazi zuen. Urtebete beranduago, berriro jarri zenmartxan.
‎Guk idatzizko jarduerari garrantzia ematen diogu, jakina, baina ipuingintza bere ahozko izaeran baztertu gabe.Eta orokorrean horrela gertatzen dela begitantzen zaigu. Material didaktikoarenfaltan gaude (maila bakoitzerako egokitua, irakaspen helburu zehatzekin, eta abar). Hortxe uste dugu ondo egokitzen dela kontaketaren irakurketa ozena zubi moduan.
2003
‎Arratsaldean bertan hasi ziren klaseak, eta normaltasun osoz gauzatu ziren Larraonako geletan. Zenbaki hotzek ezin dute ondo azaldu bertan bizitako giro alai eta baikorra, nahiz eta gero ikusiko dugunez, kritika gogorrek ere beren tokia izan. 522 lagunek eman zuten izena UEUn, gehienak ikasle aritu ziren, baina irakasle asko ere bertan geratu zen ikastaroek iraun zuten bitartean.
2005
‎Belakien antolakuntza, ostera, guztiz primitibotzat hartzen da; gorputz pareta zelula geruza biz osotuta dago, eta bi horien artean mesohiloa kokatzen da, alegia, matrize gelatinakara bat, zelula migratzaile batzuk dituena. Belakiek ez dute ondo definituriko ehunik, ez organorik; horregatik, parazoo (para= ondoan) izenaz ere denominatu izan dira inoiz.
2006
‎Fidela, kontzejuaren karguduna da. Funtzio ugari izaten ditu, errexidoreei lagundu behar die informazioa biltzen edozein gairen inguruan, kontzejuaren ardurapeko salgaien prezioak jarri behar ditu eta zaindu behar du ondo betetzen direla... Normalean bi edo gehiago izaten ziren eta haien betebehar nagusia, kontzejuaren kontuak eramatea izaten zen, kontu liburuetan eta urte bukaeran aurkeztu behar zituzten sarrerak eta gastuak eta Bizkaian korrexidoreari erakutsi behar zizkioten ondo zeudela egiaztatzeko.
2007
‎Azkorbebeitiaren lan horretan, Atxagaren eta Sarrionandiaren metafora ederrak biltzen dira, tropo nagusia komunikazio fenomeno gisa ulertzera garamatzatenak. Hitzaldia, artikulua edo entsegua idatzi gura lukeenak ondo aztertu luke fenomeno honen adierazkortasun zabala eta ederra.
‎Bigarren pausoan argi eduki behar dugu zeintzuk baliabide ditugun ondo txertatzeko erlatiboa (edo beronen informazioa) perpausean, eskema batean zein bestean. Hona hemen baliabide sorta bat (ez dugu sartu bait menderagailu hutsa):
2008
‎bozkatu zuela. Beraz, ez dugu ondo ulertzen zergatik oinarritu zen absolutistek egindako legedi errepresiboan Murua eta Tapiaren aurkako protesta egiteko orduan.
‎Pertsonaren eta objektuaren elkarrekintzan jartzen du interesa, baina ez bi horiek ingurunearekin edo beste pertsonekin duten elkarrekintzan. Bestetik, egozentrismoa zer den ez zuen ondo azaldu; kontzeptua modu orokorregian erabili zuen, eta gaur egun erakutsi da umea zazpi urte izan baino
2010
‎Finantza merkatuetan finantza tresnak salerosten dira eta oso ezberdinak izateazgain etengabe aldatzen dira. Mishkinen arabera, finantza merkatuen funtzionagusia inbertsio aukera onak dituzten agenteei dirua bideratzea da eta merkatuhauek ez badute ondo funtzionatzen, ekonomiak ez du ondo funtzionatuko etahazkundea oztopatuko da. Hau guztia 2007an hasitako krisian ezin hobeto ikustekoaukera izan dugu.
‎Finantza merkatuetan finantza tresnak salerosten dira eta oso ezberdinak izateazgain etengabe aldatzen dira. Mishkinen arabera, finantza merkatuen funtzionagusia inbertsio aukera onak dituzten agenteei dirua bideratzea da eta merkatuhauek ez badute ondo funtzionatzen, ekonomiak ez du ondo funtzionatuko etahazkundea oztopatuko da. Hau guztia 2007an hasitako krisian ezin hobeto ikustekoaukera izan dugu.
‎Enpresa transnazionalen jarduna azaltzen duen atzerriko inbertsio zuzenaren (AIZ) azterketan sakonago murgildu aurretik, ezinbesteko deritzogu termino horienbitartez adierazi nahi duguna ondo finkatzeari. Nolanahi den, AIZk ez du ETNenjokabidea oso osorik azaltzen, ETNak beste enpresen jabetza eskuratzeko bestelako bideak ere badirelako, eta jabetzaz haratago ere AIZ gehitzen ez duten sarekolankidetza formulak ere gero eta gehiago erabiltzen dituzte.
2011
‎Inkestatutako gazteek ez dituzte ondo identifikatu ikus entzunezko produkzio batean parte hartzen duten lanbideak eta lanbide bakoitzari dagozkion betebeharrak. Produkzio lanen artean, gehienek bereizten dituzte aurreprestaketa edo diseinuaren fasea eta grabazioarena.
2015
‎Baina dena ez zen botere gogorra, urte berean AEBk sortutako Radio Free Europe/ Radio Liberty emititzen hasi zen Europako ekialdean, hori eta BBC korporazio komunikatiboa propaganda borrokaren abangoardia izango ziren beren emisioekin. Berriz, Moskuk ez zuen ondo interpretatu botere bigunaren garrantzia, horregatik, Mendebaldeko mugimendu erasokorren aurrean, haren hasierako erantzuna botere gogorrean zentratu zen soilik. 1949ko urriaren 7an Alemaniako Errepublika Demokratikoa sortu zuen eta, dezente beranduago, Sobietar Batasunak NATOri aurre egiteko aliantza militarra bultzatu zuen, 1955eko maiatzaren 17an jaio zen Varsoviako Itunaren bidez. Gerra Hotza prest zegoen, nahiz eta batzuetan uste baino beroagoa izango zen.
2019
‎nLehenago ere esan dugunez (8 oin oharra), azterketa osoan etiketa gehiago erabili ditugu (Savary et al., 2019), baina lan honetan, datuaklaburtzeko asmoz, Bestelakoak multzoan bildu ditugu corpuseko erroreei dagozkienak, analizatzailearen erroreei dagozkienak eta testuingurumurritzegia dutenak ondo sailkatu ahal izateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia