Emaitzak: 8
2000 | ||
Artikulu honetan dioenez, Bernardo Atxagak argitaratu zuen poema liburua da oraingo euskal poesiaren mugarri nagusia, baina Sarrionandiak 1985eko Ni ez naiz hemengoa liburuan bildu omen zituen hobekienik poesia berri honen oinarri teorikoak. Sarrera gisako batez azal ditzakegu bada, Jon Kortazarren ustez poeta multzo berri honek | dituen oinarri teorikoak eta euren ezaugarri orokorrak. | |
2007 | ||
Aipatu bezala, politikaren inguruko ezagutzaren garapena aztertu dutenikerketak mendebaldartutako herrietan egin dira (AEBn, Australian eta Europakozenbait herrialdetan), eta nagusiki sozializazio politikoa eta ikuspegi kognitiboahartu | dituzte oinarri teorikotzat. Hala, gutxietsi egin dute faktore soziokulturalekpolitikaren ezagutzaren garapenean izan dezaketen eragina (Emler eta Dickinson, 1985; Ohana eta Dickinson, 1990). | |
2010 | ||
Eta pentsatzen hasita, badugu zahartzearen teoria osatzeko adina elementu. Hain zuzen ere, | badugu oinarri teoriko zientifikoa: telomeroen tamaina. | |
Gizakia bere buruaren jabe zen heinean, babestu beharreko zerbait, inperatibo etiko sendoa ondioriozta zitekeen erraz; gizakia helburu besterik ezin zen izan, sekula ez ezertarako bitarteko. Horratx aniztasunaren errespetuak behar | zuen oinarri teorikoa. | |
2020 | ||
Jarraian, egungo hedabideetako hizkuntza erabileraren testuinguru orokorra azaltzearekin batera, corpusaren azterketa bideratzeko beharrezko | ditugun oinarri teorikoak jorratuko ditugu. Atal hau bi azpi atal nagusitan dago banatuta. genero tradizionalei sakon eragin die. | |
2021 | ||
| Badu oinarri teoriko bat, hau da garaian guztiz biziak ziren analisiak eta errepresentazioak. Gaur, komunismoa eta marxismoa krisian daude, eta biolentzia iraultzaileari historian leku ohoragarria egin zioten azalpen edo doktrina politikoak ahuldu dira; garai batean horren alde ziren intelektual handien aipua galdu da. | |
Sigmund Kochek (1985), Vygotskyk ere aurretik egin zuen moduan, zalantzan jarri zuen psikologia zientzia bateratu bat zelako" mitoa", XIX. mendean gailendua. Kochen arabera, denborak erakutsia zuen, ehun urte horietan egindako lanaren bidez, psikologia izenburupean egiten ziren ikerketa ugari elkarrekin inolako zerikusirik ez | zuten oinarri teoriko eta metodologikoak erabiltzen zituzten lanak zirela (Koch 1985; Vygotsky & Kozulin 1986). | |
2023 | ||
Bide ilun samar horretan euskararen irakaskuntzan honi erreparatzea hil ala bizikoa da. Gure aldetik hor ikerketarako eskain dezakegun baliabide bakarra praktikatik etor daiteke, praktika neurtua eta gaur egun eskura | ditugun oinarri teorikoetan sostengatua. Gure nahia, curriculumeko oinarriak eta testu generoak kontuan hartuta, da horretarako lagungarria izan daitekeen hurbilpen bat gutxienez eskaintzea ikasmaila bakoitzeko sekuentziak diseinatu eta gelaratzeko. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 8 (0,05) |
Lehen forma
ditugun | 2 (0,01) |
Badu | 1 (0,01) |
badugu | 1 (0,01) |
dituen | 1 (0,01) |
dituzte | 1 (0,01) |
zuen | 1 (0,01) |
zuten | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Maiatz liburuak | 1 (0,01) |
Labayru | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan oinarri | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan oinarri teoriko | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |