2010
|
|
Hau da, gerta liteke gazte eta zaharrek gertakizunen eskemak edo gidoiak modu berean ez irudikatzea. Aldiz, Light eta Anderson (1983) autoreek ez
|
zuten
ohiko jarduerak (jatetxe batera joatea) islatzen dituzten ekintza eta ezaugarrietan ezberdintasunik behatu gazteen eta zaharren artean. List ek (1986) ere emaitza berdintsuak aurkitu zituen supermerkatuko lapurreta baten ekintzak, objektuak eta pertsonak aztertu zituenean.
|
|
Behin hori guztia azpimarratuta, orokortasunetik zehaztasunera jo dugu; komunikazio gaitasuna orokorrean hartua, irakasleak izan beharreko komunikazio gaitasuna zehaztu dugu, horretarako, kontuan izan ditugu irakasleak ikasleekin, gainerako profesionalekin eta ikasleen senideekin
|
dituen
ohiko hiru jarduera eremuak, hauek baitira irakasleen egunerokotasunean komunikazio esparrurik ohikoenak. Azpimarratu beharra dugu komunikazio gaitasuna lan honetan adierazten den zentzurik zabalenean kontuan izan behar dugula, ingurunea eta pragmatika ere kontuan hartuta.
|
|
Kostu zuzenak: NEBek bete behar dituzten funtzioak betetzeko behar
|
duten
ohiko funtzionamenduari lotutako kostuak dira, esaterako: azpiegituren mantentzea eta egokitzea; administrazio kostuak; antolamendu eta kudeaketa planen egitea eta martxan jartzea; eta abar.
|
2012
|
|
Beste hitz batzuetan adierazita, udal gobernuak modu jakin batean banatu ditu parte hartzeko aukerak tokiko elkarte ehunaren barruan. Alde horretatik, funtzionamendu arautegiak ezartzen du lehen iragazkia, denboran zehar eguneratu ez den elkarte eta talde tipologia jakin bat jasotzen duelako, eta ondorioz, garai postfrankistako lehen mobilizazio zikloan sustraiak
|
dituen
ohiko elkarte eredua hartzen duelako tokiko boterearen hizketakide legitimotzat: auzo elkarteak, kirol eta kultura elkarteak, laguntzarako elkarteak, AMPAk (Gurasoen elkarteak) eta merkataritzakoak, bereziki (Barrutien Antolaketa eta Hiritarren Partaidetzarako Arautegia, 1989:
|
|
Ikusi denez, genero perspektiba aintzat hartzen ez
|
duten
ohiko herritar elkarteetara zuzendurik dagoen tokiko parte hartzearen diseinuak rol jakin batzuekin lotutako partaidetza bultzatzen du emakumeei dagokienez, alegia, amaren rolarekin eta beste pertsona batzuen zaintza lanekin lotutako partaidetza eredua. Hala, diseinu horrek emakumeei lekua uzten die parte hartzean, bai, baina gizartean betetzen duten kokapen tradizionala zalantzan jarri gabe.
|
2015
|
|
Bi sexuen arteko desberdintasuna eskainiz, lege horrek, dakigun moduan, soziala sortzen du. Edo, euskal jabekidetzaren instituzioa, bere logika parekideari jarraituz, sexuen arteko bereizle bat garatzen ez
|
du
ohiko gune soziopolitikoetan.
|
|
Genero ikuspegitik gaiei erreparatuz gero, berriz, batetik, oro har neskei axola zaizkien ustezko gai intimoak ez direla jartzen ohartuko gara, eta, bestetik, emakumeek beraiek ez
|
dute
ohikoak diren gaiei buruz ezer esatekorik edo ekarpenik egiteko dutenik sentitzen. Ohiko gaiei buruz hitz egitean, eguneroko albisteei buruz, politikaz, gizarteaz, kirolaz... ari gara.
|
|
Horrek, ezinbestean, lanean zehar hainbatetan aipatutako umorearen tratamendua berrartzera garamatza. Esana
|
dugu
ohikoa dela umorea egiterakoan sexu gaietara jotzea. Kasu honetan, Iturriagak testuinguruaren parte den hitza, «txistorra», hartu eta inplizituki bada ere, zakilarekin lotzen du.
|
|
Horrek bertsolariak rol bat hartzeko edo gauza batzuk kantatzeko konplexuak eragin ditzake (Lujanbio, 2012, Azpeitia). Eta aurrez esana
|
dugu
ohikoak ez diren rolak eta pertsonaiak bururatuagatik, horiek deskribatzea zaila egin dakiokeela bertsolariari.
|
2020
|
|
Edozein irakaskuntza ikasketa prozesutan, ezinbestekoa
|
dugu
ohiko galderari (zer, noiz eta nola irakatsi; zer, noiz eta nola ebaluatu) ahalik eta ondoen erantzutea eta bakoitzari dagokion aldagaiak ondoen zehaztea, proposamen didaktiko egingarria eta esanguratsua diseinatzeko. Hiruki pedagogikoari jarri nahi izan diogu arreta diseinuaren prozesuan.
|
2022
|
|
Haren Hautazko Protokoloak, Espainiak 2001ean berretsitakoak, aukera ematen die pertsona edo elkarteei CEDAW Komiteari Konbentzioa urratzeagatiko salaketak aurkezteko, beren herrialdean babes judizial edo administratibo azkarra eta eraginkorra aurkitzen ez dutenean, eta Komiteari ofizioz ikerketa prozedura bat irekitzeko konbentzioa larri edo sistematikoki urratzeagatik. Konbentzioak estatu alderdiei eskatzen die bereizkeriarik ez egiteko, eta 15 artikuluan adierazten du emakumearen gaitasun juridikoa mugatzen duen kontratu edo tresna oro" deuseztzat" joko dela, eta, horrez gain, gizonek eta emakumeek gizartean eta familian
|
duten
ohiko eginkizuna aldatzeko eta diskriminazioa ezabatzeko neurriak hartzeko etengabe, baita ekintza positiboekin ere, 4 artikuluan" berdintasuna bizkortzera bideratutako aldi baterako neurri berezi" gisa definitzen direnak, eta neurri horiek bertan behera geratuko direla aukeraeta tratu berdintasunaren helburuak lortzen direnean. 1 artikuluaren arabera, diskriminazioa da" esparru politiko, ekonomiko, sozial, kultural eta zibiletan edo beste edozein esparrutan sexuan oinarritutako bereizketa, bazterketa edo murrizketa oro".
|
|
Gainera, sailkapen dialektologiko horiek ezin izan diete aurre egin dialektologia tradizionalak
|
dituen
ohiko hutsune metodologikoei; hots, ez da adostu ahal izan zenbat isoglosa behar diren, eta zer izaeratakoak, dialektoak banatu ahal izateko. Hori dela eta, egin diren sailkapenak ikertzailearen beraren erabakiaren fruitu izan dira.
|