Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2000
‎Herri mugimenduaren ezinbestekoa aldarrikatzearekin batera, ordea, horrek hizkuntzako fenomeno sozialez ondo jabetu behar duela nabarmentzen du. Horienazterketa soziolinguistiko serio eta zientifikoaren premia, besteren artean, euskararenaldeko herri mugimenduak berak du, hain zuzen, Txillardegiren ustez.
2003
‎Arlo horiek goi mailara eramatea zen UEUren lana eta ez urtean zehar, edonon eskain zitezkeen ikastaroak prestatzea. Egindako ekarpenen artean, sailek beren plangintzak landu behar zituztela eta babes ekonomikoa behar zutela nabarmendu zen.
2007
‎Azkenik, merezi du nabarmentzea zer proposatzen duen Hoffman-ek errusentimenduari buruz (1982). Egile horren ustez, erru mota bat dago,, benetako, errua edo??, erantzun enpatikoan sustraitzen dena.
‎Herder eta Humboldt-ek ere arazoa «antropologizatu» zutena, oroituko du irakurleak, eta tradizio horretatik zetorren etorri F. Boas(), antropologia amerikarraren fundatzaile aitortua1487, Sapir-en maisu eta inspiratzailea. Boas ez da hizkuntzaren determinista, baina bere ikerketa etnologikoetan indio amerikarren hizkuntzek munduaren eta esperientziaren klasifikazioak hagitz bestelakoak zituztela nabarmendu zuen (beti ailegatzen diren koloreen eta eskimo edo inuiten elurizen ugarien adibide famatuak harenak dira) 1488, eta horren garrantzia biziera sozialean azpimarratu1489 Antropologo gisa, gizarte batean eta kultura batean hizkuntzak jokatzen duen rolak interesatzen zuen. Ez zuen zalantzarik, printzipioz edozein kulturak (hizkuntzak) behar duen edozer gauza espresatzeko, ahala baduela; ezein hizkuntzak ez duela bere taxu mofologikoagatik erremedio gabe kulturaren garapena eragozten edo balaztatzen1490 Baina susmoa zuen, hizkuntza eta kultura biak batera garatzen direla, eta, inkontzienteki?
2010
‎Merezi du nabarmentzea, hurrengoak, nahiz eta nortasun juridikorik ez izan, epaiketan aritu daitezkeela: langileen taldeak (beren burua epaiketan eta epaiketatik at ordezkatzen dute (LEren 10.2 art.), enpresa batzordeak (LEren 65.1 art.), langileen delegatuak (LEren 62.2 art.) eta sekzio sindikalak [LPLren 152 c) artikuluak gatazka kolektiboetarako aintzatesten die, eta LPLren 161.2 artikuluak hitzarmen kolektiboen aurkaratzerako].
‎valoración de los ciudadanos inmersos en asuntos judiciales?, op.cit. Antzean, Subijana Zunzunegui, J. k,. Apunte reflexivo sobre la justicia?, Jueces Para la Democracia. Información y Debate, 2002/ 44 zk., justizia zerbitzu publikoak 3 ezaugarri izan behar dituela nabarmentzen du: bizkortasuna, kalitatea eta eraginkortasuna.
2011
‎ETB3 sortu baino lau urte lehenago, EuskarazkoKazetaritzaren I. Kongresua antolatu zen Bilbon, 2004ko azaroan. Bertan BingenZupiriak, artean Euskal Telebistako zuzendari zenak, euskarazko hedabideek harritzeko gaitasuna izan behar zutela nabarmendu zuen (Zupiria, 2004: 30). Ikus entzulea liluratzea zela, alegia, euskarazko kazetaritzak lortu behar zuennahitaezko jomuga, publikoak espero ez dituen lanketak (gai desberdinak tratatzekoerak) eskaintzea.
‎Bestetik, ETB2 eta Radio Euskadiren audientzia kate euskaldunetara erakartzekoesfortzuak bideratzearen ardura azpimarratzen da estrategia planean. Zupiriak, EITB taldean dauden gaztelaniazko hedabideek euskarazkoen egoera «zokoratua»askatzeko zubiak eraiki behar dituztela nabarmendu zuen aipatutako kongresuan.Beste modu batera esanda, eraginkorrak izateko hainbesteko zailtasunik ez dutengaztelaniazko hedabideei ere kezka hori sortzea. Azkenik, euskarazko kazetaritzarenerronkarik handienetakoa, komunikazioa sortzen den eremu guztietan (enpresetakokomunikazio bulegoetan, hedabideetako erredakzioetan, etab.) euskara sartzea etabertan nagusitzea dela zioen Zupiriak.
‎Dena dela ere, Montrealeko kasu famatuak, edo oro har, Kanada eta Quebeceko murgilketa ereduek badute nabarmentzea merezi duen ezaugarri bat: bai etxeko hizkuntza baita eskolakoa ere, ingelesa eta frantsesa, mundu mailan prestigio handia daukaten eta bi komunitateetan bizindar linguistiko handia duten bi hizkuntza dira.
‎Hortik aurrera, eta ereduen berri emateko orduan proposamen dikotomikoek zein continuumek, denek ere, alderdi baliagarriak badituztela nabarmenduta, aipa liteke batzuetan zein besteetan falta dela ikasgelako elkarrekintza didaktikoen ezaugarriak gehitzea. Aldagai soziolinguistikoak, ikasleen tipologiak edo irakaskuntzarako hizkuntzak zein diren jakitea ezinbestekoa da hezkuntza elebidun/ eleaniztunei buruzko ezagutzan sakontzeko, baina hizkuntzen irakaskuntza eta ikaskuntza aztertzeko orduan analisi finagoak behar dira, esaterako, ikasgelako elkarrekintza didaktikoetan hizkuntzen irakaskuntza eta ikaskuntza nola gertatzen diren jakiteko.
2012
‎Estatuak duen tresneria hori guztia eduki ez, eta nazio egitasmoagaratzeko arazoak ugariak dira. Izan ere, estatu nazionalismoaren eta estaturikgabekoaren arteko indar harremanean, faktore ugarien eraginez, immigrazioaklehenaren alde egiteko joera duela nabarmendu izan da, immigratuaren bizitzanzuzenean eragiten duen eta eragile boteretsuena den heinean (ik. Kymlicka, 2003; Zapata Barrero, 2008).
‎«Mondragon Kooperatiba Taldea Euskal Estatuaren sorreraren ikuspegitik»izenarekin, Mondragon Korporazioari buruzko ikuspegi global eta estruktural bataurkezten dugu, milurteko berriaren planteamendu estrategikoak bereziki jorratuz: kudeaketa korporatiboaren bigarren eredua, balio korporatiboak, MondragonUnibertsitatearen garapena, internazionalizazio prozesua, Garaia proiektua etaberrikuntza sistema. Azterketa kualitatiboak Euskal Estatuaren eraikuntzarekinzerikusia duten mugak eta ekarpenak aztertzen ditu, kooperatibismoaren ikuspegitik, ekarpen estrukturalak, ekarpen potentzialak eta jabetzaren sozializazioan eraginberezia dutenak nabarmenduz.
‎Diario de Navarrak, ostera, egiaztatu ezin zezakeen datua zabaldu zuen: Espainiako ministroak torturarik eza «bermatu» zuela nabarmendu zuen. Hala ere, ministroaren agerraldi publikoan adierazpenak bakarrik jaso ziren, ez zen ezelango probarik aurkeztu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia