2001
|
|
E. DORRONSORO. Nik emankizunen bideoa ikusten dudanean, gehien estimatzen dudana ez da publikoaren erreakzioa, baizik eta atzean
|
ditugun
musikarien irribarrea. Harritu egiten zara, sekulako lorpena da!
|
2002
|
|
«Ez dut katastrofista izan nahi, dena oso ziklikoa delako eta gauzak aldatuko direla uste dudalako, baina orokorrean oso izpiritu pobrekoa dela uste dut (egungo musika)... Inoiz baino bitarteko gehiago dago, gaitasuna eta teknika
|
duten
musikari mordoa dago, azpiegiturak ere ez dira falta (kontzertu aretoak, eskolak, komunikabideak...). Itxura denez, jendeak gauzengatik borrokatu behar ez badu, ez du estimulu nahikorik.
|
2004
|
|
Hiltzailea nor den asmatu behar dute ikus entzuleek Kanpingags antzerki taldearen Por los pelos/ Ezetz lepoa jarri lan berrian. Ez dute lan makala izango ordea, taula gainean diren lau pertsonaiak direlako susmagarriak, laurek
|
dute
musikaria hiltzeko motiboren bat: Antonio Lujan ile apaintzailea (Joseba Apaolaza), honen laguntzaile Alicia Garai (Ainhoa Aierbe), Mari Jose Zenarruzabeitia aberatsa (Itziar Lazkano gaztelerazko bertsioan eta Kontxu Odriozola euskarazkoan) eta Eduardo Lopez gizon misteriotsua (Asier Hormaza gaztelaniazkoan eta Jose Ramon Soroiz euskarazkoan).
|
2008
|
|
Afrikako kultura ezberdinetako elementuak bildu, eta jazz ukitua zuen zerbait egin nahi nuen; soinu konkretu bat lortu genuen horrela, voodjazz a hain zuzen ere. Taldearen lehen urratsak, musika mota hori egiteko gogoa
|
zuten
musikarien bila hasi nintzenean eman ziren. Denak topatu nituenean, gustura nengoen, gogobetez; baina teklatua jotzen zuen norbaiten ordez, haizezko instrumentuak joko zituen norbait bilatu behar nuen, eta hori oso zaila da Malawin.
|
2009
|
|
Uste
|
dut
musikari bakoitzak oso ondo ulertu duela bere rola, eta halakoetan gauzak askoz errazagoak dira. Emandako pausu guztiak ondo pentsatuta zeuden eta horrela asmatzea samurragoa da.
|
2012
|
|
Saioa Cabañas Barrenetxea (Bilbo, 1982) hamabost urterekin hasi zen kontzertuz kontzertu kamera txiki bat aldean
|
zuela
musikariei argazkiak egiten. Denborarekin, geroz eta argazki hobeak lortu eta egun www.gauilunak.com orrialdea eta argazki galeria oparoa ditu sarean (www.flickr.com/ photos/ gauilunak).
|
2014
|
|
Uste
|
dut
musikariek musikari bezala ez daukatela zertan gauari lotuta egon, pertsonak gara gauari lotuta gaudenak. Hala ere ezin dut musikarik gabeko gaurik imajinatu, hori egia da.
|
|
Ohitura hori mantentzeaz gain, beste zenbait esparru lantzen hasi gara: hamabostean behin Euskalduna jauregian kontzertuak ditugu; diskografia ugaldu dugu, bost bat disko aterata; txisturako idazten ez
|
duten
musikariak gureganatu ditugu; Aste Nagusiko txistu alardea antolatzen dugu; kanpora proiektatu gara. Oso trinkoak izan dira 10 urteok, eta zorionez, hasierako gogo berarekin jarraitzen dugu, maite dugulako gure instrumentua.
|
2015
|
|
Ahalegintzen dira eskualdeko musika taldeei tarte berezia eskaintzen, eta, haren ustez, oraindik ere, askorentzat beren burua ezagutarazteko tresna oso garrantzitsua da Euskal Irratiak sarea Antxeta Irratiak, Gure Irratiak, Xiberoko Botzak eta Irulegiko Irratiak osatua. " Gu bezalako irratien beharra
|
dute
musikariek, baina, are gehiago, guk geuk ere, irrati komunitario garen heinean, haien behar handia dugu". Askotan errepikatzen dute esaldi bat:
|
2016
|
|
nik musikari izan nahi nuen!". Kontraesan handiz bizi
|
du
musikariaren eta pertsonaren arteko talka. " Pentsatu izan dut artistikoki garesti ordaindu dudala horrelako ekitaldietan gehiegitan parte hartu izana, baina barruak hala eskatu izan didalako egin dut.
|
2018
|
|
Bilbon egindako lehenengo elkarretaratzean, nire eta biok izan ezik, Moyua plazara hurbildutako guztiak Nikaraguako etorkinak ziren. Ekitaldi horretan abestu behar
|
zuen
musikari ezkertiar baten sare sozialen bidez jakin nuen. Pozaren ondoren jarraian amorrua sentitu nuen, musikari honen lagun batek utzitako iruzkina irakurrita:
|
2020
|
|
Musika jarrerarekin erabat lotuta ulertzen dutenez, ezinbestean erreparatzen diote taula gaineko performatibitateari. " Abestiak ez ezik, espektakulu osoa eraiki behar
|
du
musikariak egun. Jendea zuzenekoetara ez da musika entzutera bakarrik joaten. Parean daukatena zerbait entretenitua izatea nahi dute.
|
|
Abesti batetik bestera Jean Phocasek behin esandako hausnarketa luzatu du Ruperrek: " Pilotariek ez badute antzokietan jokatzen, zergatik jo behar
|
dugu
musikariok frontoietan?". Euskal Herrian normaltzat edo ohikotzat hartzen da kontzertuak edo antzezlanak pilotalekuan egitea, baina ez al dugu antzoki nahikorik kalitatezko kontzertuak duintasunez ikusi eta entzuteko?
|
2022
|
|
Oholtza gainekoak beti du eskerrak emateko ardura, baina gauza desberdinengatik eman daitezke eskerrak: etortzeagatik, isilik egoteagatik, dantzatzeagatik…" Eskerrik asko etortzeagatik eta hain errespetutsu izateagatik", bota
|
du
musikariak. Pentsa zer bizitzeko prest igotzen den oholtzara musikaria, bueltan errespetua jasotzeagatik ere eskerrak ematen baditu modu naturalean.
|
2023
|
|
Esaten omen zuen ez zela larregi fidatzen beti diruaren atzetik zebiltzanekin. Iruditzen zait batzuetan oso oinarrizko ideiak berreskuratzea garrantzitsua dela, eta esatea, adibidez," ez zaitezte fidatu aberastu nahi
|
duten
musikariez, ez dira jende ona". Berdin zait rapeatzaile" maloteak" diruditen, super LGTB friendly diren, edo super abertzaleak diren.
|