2014
|
|
Honi jarraiki, giro ezberdinetan euskararen erabilera zenbaterainokoa den ikustea ez legoke gaizki, adin tarte bakoitzak, lekuan lekuko erabilera izan ohi
|
baitu
maiz. Honatx Elgoibarko Euskara Batzordeak 2018an eta 2010ean jasotako datuak:
|
2016
|
|
Ez beti ordea: aldakortasun iturriok ez dira konstruktu teoriko huts; gurea bezalako hiztun elkarteen eguneroko mintzajardunean eragin praktiko bizia
|
dute
maiz.
|
2018
|
|
Bere ezagutza eta erabilera mailak kontuan izanik, bestalde, Aitor kontziente da maiz euskaldun zahartzat izan ohi duela jendeak, berak kontrakorik adierazi ezean. Eta hiztun berria dela adierazten duenetan miresmena sortu ohi
|
duela
maiz. Gutxiespenetik zerbait duen miresmena.
|
2019
|
|
Bi gauza dira, formulazio teorikoz zein aplikazio praktikoz, arnasguneak eta udalerri euskaldunak. Bateratsu erabili ohi
|
ditugu
maiz, hizkera arruntean eta azalpen landuagoetan, baina bata eta bestea ez dira gauza bera, beti eta nonahi. ondoko puntuotan daude, gure ustez, bien arteko berezitasun nagusiak. a) definizio operatibo berezia dute, hasteko, batak eta besteak. udalerri euskaldunak identifikatzeko orduan herritarren mintzagaitasuna hartzen da oinarri: herritar gehienek ba al dakite euskaraz?
|
|
Osaera soziokultural berriak (eta, oro har, gaur egungo bizimoduak) gazteak arnasguneetatik ateratzea eskatuko (dagoeneko eskatzen)
|
du
maiz.
|
|
Arnasgunetik kanpora (unibertsitateak dauden hirietan, campusean bertan etab.) babes-leku euskaldunak behar dira. bizi izatea erakargarriago izango da2 zoriontasunaren gai hori asko zabaltzen ari da gizarte mailan, unibertsitatean (berariazko ikasketak sortzen ari dira horren gainean) eta maila politikoan (uaen" minister for happiness" postua sortu zen 2016an aljazeera 2016). hori esanda, beste hau ere erantsi behar dut: txostenean mikel zalbidek aipatzen dituen erronka demolinguistikoa eta sozioekonomikoa are funtsezkoago dira agian. umerik gabe ez dago etorkizunik eta arnasgunean gelditzeko bitarteko materialik (lanik etab.) ez baldin badago alferrik dira gainerakoak. osaera soziokultural berriak (eta, oro har, gaur egungo bizimoduak) gazteak arnasguneetatik ateratzea eskatuko (dagoeneko eskatzen)
|
du
maiz. arnasgunetik kanpora (unibertsitateak dauden hirietan, campusean bertan etab.) babes-leku euskaldunak behar dira (kafe antzokia bezalakoak, etab.) horregatik: osaera soziokultural berri honi egokituko zaizkion babes-lekuak. arnasguneetako gazte horiek erakartzeko balio izan behar dute, alde batetik, arnasguneaz kanpotik datozen gazteak erakartzeko gai izan behar dute, bestetik, azken horiek aukera izan dezaten haien euskalduntze prozesua osatzeko. artikuluaren bukaerako esaldian mikel zalbidek zera aipatzen du:
|
|
IV.4 Eskualdeko herriburuen eta hiriburuen garrantzia kike amonarrizek eta Xabier Bengoetxeak bezala, berariaz azpimarratzen digu Lionel Joly-k ere herriburuek eta hiriburuek arnasguneetako biztanle gazteengan duten eragina. arnasguneetako gazte jendearentzat, bereziki, aparteko garrantzia dute arnasguneaz kanpoko babes gune edo gotor-lekuek. hona bere hitzak: " osaera soziokultural berriak (eta, oro har, gaur eguneko bizimoduak) gazteak arnasguneetatik ateratzea eskatuko (dagoeneko eskatzen)
|
du
maiz. arnasgunetik kanpora (unibertsitateak dauden hirietan, campus ean bertan etab.) babes-leku euskaldunak behar dira (kafe antzokia bezalakoak, etab.) horregatik: osaera soziokultural berri honi egokituko zaizkion babes-lekuak. arnasguneetako gazte horiek erakartzeko balio izan behar dute, alde batetik, eta arnasguneen kanpotik datozen gazteak erakartzeko gai izan behar dute, bestetik, azken horiek aukera izan dezaten haien euskalduntze prozesua osatzeko. artikuluaren bukaerako esaldian m. zalbidek zera aipatzen du:
|