Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2009
‎/ beti ulertzen nau,/ beti nau onartzen"; edo beste hau idatzi zuenean: " Ez nauzu lagunarteko,/ ez nauzu berritsu ere. / Bakardadeak, isiltasunak/ egin naroe libere".
2010
‎Heldu euskaldunek, egoeraren zailtasunaz jabeturik, ez dute harridura erakusten, irakurketa errealistagoa egiten dute. partaideen pertzepzio horien aurrean, zenbait xehetasun ematea komeni da. gazteek ei duten euskararen erabilera urriak helduengan sortzen duen ardura eta harridura ulergarriak dira, batez ere, heldu horietako askok ez dutelako euskara nahiko luketen moduan ikastea lortu, eta ez baitute ulertzen ikasi dutenek, berriz, ez erabiltzea. edozein kasutan, gazteen benetako egoera sakonago aztertu behar da zer gertatzen den jakiteko. gazte denek primeran hitz egiten dutelako pertzepzioa, hau da, inolako arazo barik hitz egiten dutelako pertzepzioa, ez da guztiz zuzena. Familia eta giro erdaldunetan bizi diren ume eta gazte askok euskara eskolan ikasten dute gehienbat, eta euskaraz gaitasun handiarekin moldatzen ikasi dutela ezin da zalantzan ipini. hala ere, eskolak ez ohi ditu lagunarteko hartu emanetan erabiltzen diren hizkuntza ereduak eskaintzen, eguneroko jardueretan eta parekoen artean beharrezkoak diren hizkera ereduak alegia, eta eskatu ere ezin zaio egin (euskararen aholku batzordea 2009: 48). gazteek gaztelaniaz badituzte honelako ereduak, eta horietara jotzen dute, sarri, batez ere giro erdaldunetan hazitako gazteek. inguru euskaldunean bizi direnek, berriz, ... gazte euskaldunen hizkuntza eredu urratzailea erabiltzen dutenean beren talde nortasuna adierazteko zertan oinarritzen dira?
‎Eskolak ez ohi ditu lagunarteko hartuemanetan erabiltzen diren hizkuntza ereduak eskaintzen, eguneroko jardueretan eta parekoen artean beharrezkoak diren hizkera ereduak alegia, eta eskatu ere ezin zaio egin. Gazteek gaztelaniaz badituzte honelako ereduak, eta horietara jotzen dute, sarri, batez ere giro erdaldunetan hazitako gazteek.
2012
‎Argumentua ekonomikoa dela erantzun zidaten. Ezkonduz gero ez zuten lagunarteko bazkaririk ere egin, itxuraz, dirulaguntzak jasotzen ei dira, errenta aitorpenean gehiago kobratzen ei da, eta bietako bat hilez gero ere, besteak herentzia osoa eta alarguntasun pentsioa jasoko omen.
2013
‎Pedro Osak, guateke batean inoiz egon ez zen arren, entzuna zuen lagunarteko festa moduko bat zela: musika eta dantza, hizketa eta zurruta?
‎Pedro Osak, guateke batean inoiz egon ez zen arren, entzuna zuen lagunarteko festa moduko bat zela: musika eta dantza, hizketa eta zurruta...
2014
‎Berorikaren aldamenean jarriz zuka dugu lagunarteko komunikazio erregistro baina hitanoarekin alderatuta hitanoa izango genuke.
2015
‎Ehun mila entzule pasatxo ditu Gazteak. Euskara hutsez dihardu, nagusiki musika eskainiz, euskarak hain eskas duen lagunarteko giro ludiko jolastian. Ordezka ezineko tresna izan zitekeen, euskararen estrategiarako mauka sekulakoa...
‎Ohar bat egin nahi dut lagunarteko hizkeraz eta jasoaz. Euskalkiak lagunarteko jardunarekin lotzen ditu zenbaitek:
2017
‎Dena den, abuztuaren erdialdera arte ez dute aurre denboraldia ofizialki hasiko. Horren baitan jada finkaturik dituzte lagunarteko zenbait partidu: irailaren 2an –Bergaran– eta 9an –Azkoagainen– Orain, gisako hitzordu gehiago ixten dihardute.Eserlekuak harmailetan
2019
‎Nondik hasi. . Ahoskera ikastea, hots kateen irudi akustikoekin ohitzea da, zein hots, zein musika, zein erritmo duen lagunarteko hizketak, eta zein diskurtsokoak?.
‎Eskerrak eman nahi dizkiote argazkiak ere egin dizkielako. Ez dakite noraino iritsiko diren, ez daukate handinahi askorik ere, musikarekin eta taldean duten lagunarteko giroarekin gozatzen jarraitzea da beraien nahia, musika taldea baino gehiago, lagun taldea direlako.Malape tabernan emango duten zuzenekoa 20:30ean hasiko da.
‎Hori ikastea hots kateen irudi akustikoez jabetzea da: zein hots, zein erritmo, zein itxura fonetiko duen lagunarteko hizketak eta zein, hitzaldi batekoak edo diskurtso politiko batekoak. Hori garbi izan behar dugu, ahoskera arauak joera sistematiko biziei dagokien bezala funtzionatuko badute.
2020
‎Anaitasunaren harrobiko gainerako taldeek, ordea, ez dute asteburuan neurketarik izango, Gipuzkoako Futbol Federazioak datozen bi jardunaldiak atzeratzea erabaki baitu. Emakumezkoen lehen taldeak Txerloian jokatu behar zuen lagunartekoa ere bertan behera gelditu da. Futbol Eskolako eta kimu zein haur mailako entrenamenduak, gainera, bertan behera utziko ditu datorren astelehenetik aurrera klubak.
2021
‎Manuk, arinkeria eta axalkeria maite zituen lagunartekoan. Baina hura ez zen txantxetarako kontua eta adierazi zien bi gazteei.
‎Bejondaiala, Xabier, lehen ere hika ahaleginean aditu haugu, baina ez genian, neuk behintzat oraindik, emakumeari hika (noka, alegia) egin dioanik ezagutzen telebistako jardunean. Ederki bereizten dituk, gainera, zer den zuen lagunarteko edo hurbileko jarduna eta, gero, ikus entzuleokin darabilkian zukako jardun formala.
‎Gogoan dut lagunarteko kantua.
‎Ele Pa eta Erd Ele taldeetako ikasleek, euskara, eskolako jardun akademikoarekin soilik lotzen dute. Eskolari egotzi zaio hiztun kopurua handitzeko ardura, haur eta gazte gehienek badakite euskaraz, baina horrek ez du lagunarteko erabilera bermatzen eta beste estrategia batzuk ditugu euskara eskolako eta eskolarako hizkuntza den ustea gainditzeko (Ortega, Amorrortu, Goirigolzarri eta Urla, 2016; Dobaran, 2017).
2022
‎Elkar ezagutu genuen lehen gaueko kontuekin hasten zen kontakizuna. Hainbeste aldiz errepikatuak zituen lagunarteko txolarteetan, non neu ere halaxe izan zirela sinetsita nengoen. Ikasturte amaierako afari batean izan ginela badakit, horretaz behintzat gogoratzen naiz, eta ondoren dantzaleku batean bukatu genuela ere bai.
‎Gogoan dut lagunarteko afari bat, esaterako, denak gizonak eta neu emakume bakarra. Poetek idazten hasteko zeuzkaten maniei buruz hasi ginen hizketan.
2023
‎Eta gaitasunari dagokionez ere, antzera, batera doazelako erabilera eta gaitasuna, gaitasuna eta erabilera, halabeharrez joan ere. Maila formalean, aritzeko gaitasuna lortzen dute batzuek, idatzian nagusiki, baina gehienek zailtasun handiak dituzte lagunarteko mailan edota ahozko naturalean aritzeko. Ikastetik erabiltzera amildegi handiegia dago, eta zaila da hori gainditzeko eman behar izaten den jauzia, normalean kontzientzia hartzearekin joaten dena, baina uste baino aldagai gehiagoz osatua dagoena, hala ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia