Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2000
‎Munduaren zati eder batek betetzen du pantaila: Afrika Eurasiak zelanbait esatearren.Horixe du abiapuntu esatariak eguraldiari buruzko informazioa eskaintzerakoan, Meteosat satelitea du lagun.
‎Moreno haurtzarotik erakarri zuen dramatizazioak, eta gogokoa zuen lagunekin eszenifikazioak egitea. Beraren eta bere biografia aztertu duten egileen iritziz, lehen dramatizazioa lau urte t, erdirekin egin zuen etxeko sotoan.
2001
‎8 jartzeagatik nik e:: / alabak dituzten lagunak e: baditut (galdetuz) ez
2003
‎M. Satrustegi, Euskal tzaindiaren aldetik, L. M. Bandres,. Elhuyar? aldetik eta Martin Orbe, U.E.U. bereko aldetik», Antton Olariagak egindako kartela zutela lagun. Garai berean, Deia egunkari sortu berriak eta Anaitasuna aldizkariak elkarrizketa luzeak eskaini zizkioten Martin Orberi47 Sei puntu azaldu zituen Orbek.
‎baimenak eskatu, egitarauak itxi, argitaratzeko apunteak eskuratu eta propaganda lana egin. Elhuyar taldeak izan zuen berriro ere ardura nagusia lan horietan, Imanol Tapia, Kepa Zalbide eta Iñaki Irazabalbeitia ditugu lagun berriak zeregin horietan, baina baita EHUko irakaslea zen Jazinto Iturbe eta beste zenbait lagun. Ez zen arazo berezirik egon baimena eskuratzeko; baina hauteskundeak egin zirela, eta garai berriak zirela azpimarratzen dutenei, orduko agintariek eskatutako zehaztasunak eta ezarritako kontrola gogoratu behar zaie.
2004
‎Demagun egia esatekobetebeharra sentitzen dudala. Bestetik, laguna ez saltzeko betebeharra ere senti dezaket.Zer egin behar dut laguna ez saltzeko modu bakarra gezurra esatea denean. Noia jdkatubehar nuke eginbeharren arteko kontraesan honen aurrean?
2006
‎Haurrak ez du bere lagun multzoa galdu behar: gurasoek ikastetxeberera eraman behar dituzte seme alabak eta lehen zituzten lagun berakizan behar dituzte: oso garrantzitsua da hori.
2007
‎Halaber, adiskidetasun harremanak garatzeko, beharrezkoa da pertsonak lagunaren ikuspegiahartzeko eta haren sentimenduekin bat egiteko gaitasuna izatea. Pertsonak onartuegiten ditu lagunaren alde onak zein txarrak. Lagunarengan konfiantza osoa izatendu, eta harekin zintzo eta leialtasunez jokatzen du.
‎Nola eta zergatik duzu lagun horrekiko adiskidetasun berezi hori?
‎Zeinismoa zein galdekarian dago oinarrituta, eta modu bitara erabil daiteke, ikusi dugunez: BAIT edo (e) N menderagailua duela lagun. Adibideotan zein galdekaria NOR eta NON kasuetan deklinatu dugu, bitara deklinatu ere, mugagabean edo mugatu singularrean.
‎Noren kontra osagarrian, informazio burua, etxea, erabiliko dugu aurkezpen testuinguruetan egiten den moduan, aurreratuta eta bat determinatzailea duela lagun, etxe bat. Horren ondorioz, desegin beharra dago osagarri bakarra, eta bi sortu.
‎Perpausotan erlatiboek (kortxete artean) eskumatara dituzte izenak (azpimarratuak), eta eurok bat determinatzailea dute lagun, zeina gehienetan agertzen den nor kasuan deklinatuta (baina ager daiteke edozeinetan ere).
‎Zelan? Dokumentu berba testuan sartuta bat duela lagun.
2008
‎Maite duzun lagunak eraztuna erosi du
2009
‎Horiek ez dute kontsentsua bermatuko eta horiek ez dute kontsentsua egingo, hori jendeak egin behar dugu. Zientzia ez badugu lagun, norbanakook izatenditugun alderdikeriak nekez gainditu ahal izango ditugu.
‎Egile horiek, lagunen agresiosozialak edota fisikoak norberaren agresio soziala edota fisikoa moderatu ote dezakeen ikertu dute. Lorturiko emaitzen arabera, ingurumenaren eta alderdi genetikoen arteko elkarrekintza egon daiteke agresio fisikoan, baina ez agresio sozialean.Hau da, agresio sozial altuko adierazpenak agresio sozial altua duten lagunak dituzten haurretan ikusten dira soilik; agresio fisikoaren adierazpen altua genetikokibaldintzaturik dagoen bitartean. Horrela, lagunen agresio soziala, norberarenagresio sozialarekin duen loturaz, eta beraz, agresio modu horretan lagunek izandezaketen garrantziaz, ohartarazten gaitu ikerketa horrek.
‎Nahiz eta haserrea sentitzeko orduan ez den topatu nesken eta mutilen artekoezberdintasunik (Campbell, 2006), neskek beren haserrea adierazteko eta helburusozialak lortzeko agresio fisikoa edo haserre adierazpen zuzenak baino nahiagodute agresio soziala erabili. Neskentzat, adinkideekiko harremanak haserre sentimenduen iturri garrantzitsuenetakoak diren arren, nahiago dute haserre adierazpenirekiak ekidin, bereziki gertuen dituzten lagunen aurrean (Underwood, 2003). Ikusidenez, zeharkako adierazpen horiek, genero rol femenino tradizionalarekin identifikatzen diren neskek gauzatzen dituzte rol horrekin identifikatzen ez direnekbaino gehiago (Crothers, Field eta Kolbert, 2005).
‎Badakigu, beraz, 1955ean La Voz de Guipúzcoan abiaturiko euskarazko irratsaioaren izena «Baserria» zela eta Enrike Zurutuza tartean zebilela. Nortzuk gehiago zituen lagun, baina. Eta zelakoa zen irratsaioa bera?
2010
‎Orain dela urtebete, ez du ezer egiteko gogorik. Ez ditu lagunak ikusinahi, ezta kalera irten nahi ere. Haren aurpegian tristura eta etsipena nabarmentzen dira.
2011
‎– Funtsik gabeko zalantzak ditu lagunen edo lankideen leialtasunari edo fidagarritasunari buruz.
‎Gainera, nire gurasoak oso zorrotzak ziren eta eskolatik edo lanetik irteten nintzenean etxera joateko esaten zidaten. Orain ez dut lagunik egiteko denborarik, ordu asko iragaten ditut lanean eta nire semearekin». Egun bere harreman sozialak bere semea Danielengana mugatzen dira.
‎Eskolan jolas sozialak praktikatu behar dituzte lagunekin. Ipuin sozialen helburua autismoa duten haurrei trebetasun sozialak irakastea da.
2014
‎Nire amak barneratu duhori, eta horrekin batera asko zaintzen du arropa(.) Nik uste dut horretan nire amakhartu zula bide hori hemen integratzeko, beste batzuk ere bai baina. bai, bertakotzeko.Nire amaren lagun asko horrelakoak ziren, badira, ama bezala, oso emakume dotoreak, kezkatuta horrekin. Eta batzuk ziren hemengoak, ze nire amak baditu lagun dexentehemengoak. Eta denak dira korte berekoak, nire amaren antzera.
‎Ondorioz, gure genero identitateak (des) eraikitzeko praktika esanguratsubihurtu da egun espazio publikoetan dantzan nola aritu, edo gorputza nola astindu.Eraldaketa soziala proposatzeko ekimenek dantza behar dutela lagun entzun dugusarri; areago, dantzarako eredu berriak eta bestelako gorputz adierazpenak lantzeakeraldaketa sozialerako urratsak ekar ditzake, dinamika sozial berriak eraikiz:
‎Katu sarnaztoak ditu lagun, sos zenbatzaile.
‎Oro har, zaintzaileek sendagai psikotropiko asko hartzen dituzte, eta estres sintoma asko agertzen dituzte (Hinrichsen eta Niederehe, 1994). Horregatik, beren buruaz ez ahazten saiatu behar dute laguntzaileek; aisia denbora gehiago behar dute lagunekin ibiltzeko, beren denbora pasetarako edo zaletasunetarako. Bestela, beren bizitza proiektua erabat albora uzten badute, besteekiko etsaitasuna, tentsioa eta bakardadea sentituko dituzte.
‎Irakasleek eta gurasoek haurraren portaeraz ematen dituzten datuen artean korrelazio txiki samarra ateratzen da sarritan, haurrak bere portaera aldatu egiten baitu egoera batetik bestera (Taylor, 1991). AGNHa duten haurren portaera hobea da bakarrik daudenean, besteekin daudenean baino, arazoak baitituzte lagunekin. Ez dute berdin jokatzen familiakoekin eta kanpokoekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia