2001
|
|
Demokrazia ez da egina dagoen gauza bat, demokraziak aurrerapausoak eta atzerapausoak ditu eta gaur egun atzerapausoak ematen ari dira, baita herri honetan ere. Demokrazia eta askatasuna edozein erakundek bere baitan behar dituenak dira, eta hala ez bada gero ezin
|
dituzte
kontzeptu horiek gizartera eraman edo gizarte berri bat egin. Hori argi ikusten da gure gizartean azken 20 urteetan gertatu dena aztertuz gero.
|
2003
|
|
Gaur egun landatartasuna/ hiritartasuna binomioa praktikan continuum bat daeta ezin
|
dugu
kontzeptu horiek edonola maneiatu (Garayo, 1996),, areago, inoizbaliagarriak eta ez ideologikoak izan ote diren ezbaian dago, egun (Williams, 2001), baina gure kasuan ez gara hain ur sakonetan sartu.
|
2007
|
|
Bakea eta gerra gizarte fenomenoak diren aldetik, Hakvoort eta Oppenheimerikertzaileek uste
|
dute
kontzeptu horien ulermena gizarte esperientziaren ondoriozuzena dela (Hakvoort eta Oppenheimer 1993; Hakvoort, 1996). Garapen kognitiboaren eta sozialaren artean erlazio zuzena dagoela abiapuntu hartuta, besteenikuspegia hartzeko gaitasunari buruzko teorian (Selman, 1980; ikus III. kapitulua) oinarritzen dira bakearen eta gerraren inguruko ezagutzaren garapena aztertzeko.Oro har, ikertzaile horiek uste dute besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren garapenak aldaketa kualitatiboak ekartzen dituela bakearen eta gerraren ulermenean.Hala, besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren eta bakearen eta gerraren ulermenaren artean 14.1 taulan agertzen diren harreman hipotetikoak planteatzen dituzte.
|
2015
|
|
Egia da, beste termino batzuk ere erabili izan direla gurean, hala nola euskara biziberritzea (EBPN, 1999), euskara sustatzea (ESEP, 2013) eta hizkuntza berdintasuna (GFA, 2015). Galdera da nolako esanahia
|
duten
kontzeptu horiek; alegia, normalizazioaren baliokideak ote diren edo, bestela, zein den, kasuan kasu, termino bakoitzak jomugatzat jartzen duen asmoa. Zein da, erabiltzen den terminoa edozein dela ere, lortu nahi ditugun maila soziolinguistikoa eta politiko juridikoa?
|
|
Kontzeptu horiek guztiz arruntak dira gure belarrietarako (gure belarri erdaldunduetarako esan nuke agian), mendebaldeko filosofia guztiaren bizkarrezur eta aldi berean gogoeta gai nagusi izan baiti ra joan deneko hogeita bost mendeotan, baita gaurko edozein diskurtso intelektualetako osagai ezinbesteko ere. Hona, mintzagai
|
ditugun
kontzeptu horietako batzuk: –denbora?,, existentzia?,, subjektua?,, identitatea?,, historia?,, izatea?...
|
2019
|
|
Pestizidak, antibiotikoak, gehigarriak, bakterioak, mikroplastikoak… Elikagaien segurtasunaz hitz egiten dugunean, espainiarrok gogoan
|
ditugu
kontzeptu horiek, 2019 Eurobarometroa: Elikagaien segurtasuna EBn ‘, Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzak (EFSA) egina.
|
2021
|
|
18.1e Atal honetan behin eta berriz aipatuko dira aditz iragankor edo trantsitibo eta aditz iragangaitz edo intrantsitibo kontzeptuak. Gai hau § 23.2.2 atalean aztertzen bada ere, labur labur gogoratuko dugu gramatika honetan ez
|
ditugula
kontzeptu horiek euskal gramatika ohikoetan bezala definitzen, baizik aspalditik munduko hizkuntzetako gramatikek definitzen dituzten gisan. Euskal gramatikek nor/ zaio erako aditzak (izan/* edin hartzen dutenak) eta du/ dio aditzak(* edun/* ezan hartzen dutenak) bereizi dituzte:
|
2022
|
|
Klaudio Ptolomeo egiptoar jatorriko geografo, astronomo eta matematikaria izan zen, jakituriaz beteriko gizona, antzinako Erroman. Haren ezagutza bezala desagertu zen telesail honetako protagonistaren oroimena, eta, nolabait, sortzaileak ondareari eta memoria kolektiboari buruzko gogoeta sustatu nahi
|
du
kontzeptu horien bitartez.
|