2008
|
|
Kultura autonomiak hiru osagai ditu, eta hizkuntza komunitate batek zer kultura autonomia duen neurtzeko, bere hizkuntza— eta kultura bizindarrarekin lotutako erakunde kultural eta sozialen barruan zenbaterainoko kontrola duen aztertu behar da. Kultura autonomia neurtzeko, bestalde, komunitate batek testuinguru soziopolitiko batean zer nolako autogobernua duen ere ikusi behar da, taldearen barruan zer hurbiltasun sozial dagoen eta taldeak zer legitimitate ideologiko
|
duen
kontuan hartuta. 2 irudian ikus daitekeen moduan, kontrol instituzionalak, hurbiltasun sozialak eta legitimitate ideologikoak elkarri eragiten diote, bai eta identitate kolektiboari ere, eta horrek kultura autonomia orokorra indartu edo ahuldu dezake.
|
|
Hizkuntza eskakizunak banaka ezarriko dira, hain zuzen, langile bakoitzak organigraman non kokatzen den eta administratuarekin zein harreman
|
dituen
kontuan hartuz. Horrela, baloratuko da langile horrek zein eragin duen administratuak aukeratutako hizkuntza erabiltzeko eskubide gauzatzerakoan.
|
|
Udalerriaren egoera soziolinguistikoarengatik gaitza balitz unitate oso bat elebidun izendatzea, hizkuntza eskakizunak banaka ezarriko dira, hain zuzen, langile bakoitzak organigraman non kokatzen den eta administratuarekin zein harreman
|
dituen
kontuan hartuz. Horrela, baloratuko da langile horrek zein eragin duen administratuak aukeratutako hizkuntza erabiltzeko eskubide gauzatzerakoan.
|
2010
|
|
16 tarteko gazteen %24k gaztelania adina edo gehiago erabiltzen dute euskara, 1991n %12 baino ez ziren bitartean. bikoiztu egin da gazte horien artean erabilera. zenbat eta gazteago orduan eta gehiago erabiltzen da euskara: ...ntuan hartuta, 1991tik 2006ra bitartean, zazpi puntuz hazi da euskararen erabilera osoa (erabilera osoa da euskara" gaztelania beste"," gaztelania baino gehiago" edo" gaztelania baino gutxiago" erabiltzen dutenen batura). hori bai, alde handiak daude hiru lurraldeen artean. aipaturiko gehikuntza horretan, ordea, antzematen dira bi kontu errealitatea zorrotz ikusi nahi
|
badugu
kontuan hartu beharrekoak: batetik, batez ere eremu formaletan gertatu da erabileraren gehikuntza, nagusiki osasun zerbitzuetan, udal zerbitzuetan, lan munduan eta banketxeetan. lagunekiko eta seme alabekiko harremanetan ere gehikuntza gertatu da, baina askoz apalagoa. etxeko erabilera mantendu baino ez da egin azken hamabost urteotan:
|
2015
|
|
5) Ikasleen egoera eta jarrera emozionala eta jendaurrekotasuna. Jendaurrean parte hartzeaz dituzten aurreiritziak, duten ohitura eta ikasle bakoitzak gai honi lotuta bizi
|
duena
kontuan hartzea eta horren araberako proposamenak egitea ezinbestekoa da ahozkotasuna lantzeko garaian. Ikasgelako aniztasun emozionalari erreparatzea eta zaintzea dagokigu, beraz, ez da zilegi izango guztiei egiteko bera eskatzea.
|
2016
|
|
Litekeena da horko erabilera horren zati on bat lan esparrukoa izatea, eta beste bat lagunartekoa. Nolanahi ere, datua eskueran
|
dugunez
kontuan hartzekoa iruditzen zaigu eta, lehen hurbilketa gisa, hemen kokatu dugu. Ohiko jardunguneetan baino zehaztapen handixeagoa dakar V. inkestak, bestalde, kasu honetarako.
|
2022
|
|
Iruñean parekoa da beste hizkuntzen eta euskararen erabilera maila. Hiriguneek jatorri atzerritarreko biztanleriaren bizileku bezala eta turismo gune bezala ezaugarri bereziak
|
dituztela
kontuan hartu behar da.
|