Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
‎Produkzio horren barruan, esan daiteke batik bat aldizkariak direla gehienbat oraingo ahanzturaren beste erbeste horretan erori direnak. Hau ulertzeko, lan mota horien heterogeneotasuna eta haiek osotasunean biltzeko zailtasunak izan behar ditugu kontuan. Ondoko lerro hauetan, horri nolabait buelta emateko beste saiakera txiki bat egingo dugu, Europan garatu zen atzerriko hemerografia aztertuz, oroz gain Iparraldetik hasita, Frantzia eta Erresuma Batuan.
‎Aukera desberdinak aztertu ondoren, erregistroak eta informazioa beste liburutegi batzuekin trukatzeko, euskarri informatikoan egin beharreko aldaketek albait gutxien izan behar dutela kontuan harturik, USMARC autoritate formatuko 7XX etiketak IBERMARC autoritate formatuan erabiliko ditugu. Era berean, IBERMARCek bere kontrolerako behar dituen etiketak errespetatu behar dira.
2002
‎Jesu Kristo jaio aurreko mende bat lehenago, ordea, Israeldik kanpoan hebrear asko bizi ziren jadanik, eta horietako anitzek beren jatorrizko hizkuntza ongi ez zekitela edo erabat galdua zutela kontuan izanda, juduek beren liburu sainduak grezierara itzultzea erabaki zuten. Horretarako, Egiptoko Alexandrian rabbi aditu talde bat bildu etaelka rren artean Hiru rogeita hamarren itzulpen famatua burutu zuten.
2003
‎Unibertsitatean bertan erantzun berehalakoa jaso zuen proposamenak: bederatzi departamentuk, bi zentrok eta 160 unibertsitatekidek —irakasle eta langileak— zirriborroak gizartearen eskaera ez zuela kontuan hartzen salatu zuten.
2004
‎Filosofoen presentzia azpimarratzeko balio izan zuen, gehienez, eta filosofoak horretaz itsutzeko. Gizartean agertzeko premia areagotuz, filosofoa erakusleihora hasi zen hurbiltzen, presentzia horrekeskatzen zuena kontuan harturik. Eskakizunari erantzuna emateko modu hoberena, hortaz, filosofia ‘literaturizatzea’ izan zen.
2005
‎Arlo hau dela eta, baditugu kontu hau hurbilagotik eta aparteko intentsitatez bizi duten talde ekologistak. Beraiek gogoratzen digute etengabe gure ingurua, izadia beraerrespetatzeak duen garrantzia eta berebiziko balioa.
2007
‎• Oso helburu zehatzak dituzte. Hiritarron ohiko bizimodu arruntarekin zerikusirik duten kontuak dira: etxebizitzaren garestitzea, enpleguaren lan baldintzak, osasun publikoaren kalitatea, e.a. Helburu orokorragoak dituzten beste kausa batzuk ere hartzen dira gogoan:
2008
‎Beharbada gehiegi laburbilduko badut ere, uste dut kontuan hartu behar dela hiritartasunaren, identitate nazional edo komunitarioaren, komunitate politiko edo nazionalitatearen eta lurraldetasunaren arteko desberdintasuna; izan ere, beren arteko lotura ikaragarri handia bada ere, desberdinak dira. Eta erabakigarria da lehenbailehen abian jarri behar dugun estrategian, ez bakarrik immigrazioaren arazoari seriotasunez aurre egiteko, baizik eta kultura eta hizkuntza berreskuratzeko prozesuan nola txertatu aztertzeko ere bai, bai eta Euskal Herriaren subiranotasunaren aitortze prozesuan aztertzeko ere.
‎Azkenik, aurreko arrazoiak indartsuak badira ere, ezin da ulertu atzerapen hori ez badugu kontuan hartzen nolabaiteko balazta ideologiko bat, aurreiritzi eta beldurrez eraikitako murru bat, gogoaren misterioa argitzearen kontra jokatzen duena. Izan ere, gure barne gune kuttunenean sentitzen dugun niaren esperientzia hori fisika eta kimikara murriztua ikusteak halako ezerosotasun bat sor lekiguke, kontrol sentsazioa galarazi, materialismo hotzean murgildu.
‎Ezagutzaren gizarteak sorrarazitako espektatibak garatzeko, hezkuntza eta prestakuntza alorreko behar berriei erantzun behar diete unibertsitateek. Ildo horretan, ikasketa zientifiko eta teknikoen, zeharkako gaitasunen eta etengabeko ikaskuntza aukeren premia gero eta handiagoa dela hartu behar dute kontuan bereziki; premia horri erantzuteko nahitaezkoa baita lotura irekiagoak finkatzea irakaskuntza eta hezkuntza elementu eta maila guztien artean.
‎Zein da Boloniako prozesuaren helburu nagusia? Europan unibertsitate mailako" tituluak" eta lan profesionala egiteko behar diren" gaitasunak" nolakoak diren eta nolako ezaugarriak dituzten kontuan harturik, unibertsitateetako errektoreak ohartu ziren baso handi eta nahasgarria zegoela hor. Desberdintasun ikaragarriak herri batetik bestera, eta herrialde berean ere, ikasketa batzuen eta besteen artean.
2011
‎Bere hitzetan," rock and roll globala eta bere heroi askoren histrionismo antisistema". Ba, bai, nolabait bat gatoz Atxagari, begi bistan denez, arrotza zaion fenomeno global horrek Euskal Herrian eduki zuen islak, euskal punkak, oso garrantzi handia duela kontuok aztertzerakoan. Ez dezagun ahaztu Greil Marcus iparramerikar kritikariak hari historikoa topatzen duela punka eta gurean ere hain erabilia izan den milenarismoa lotzeko...
2012
‎Diotenez, azken urtean asko nabaritu da bizitza kalitatearen jaitsiera: nabarmen igo da etxerik gabeko pertsonen kopurua, baita depresio kasuak ere; dendetan gero eta gehiago dira hurrengo hilabeteko diru-laguntza murritzak itxaron behar dituztenak kontua ordaintzeko.
‎Baina mota horretako hausnarketa presentistetan galdu beharrean, gure egileak nahiago du kontu historikoetan sakontzea. Badira bi azpimarratzeko modukoak:
2013
‎Etsaiak Prozesu Demokratiko bat abiatzeko inoiz borondaterik izango ez duela kontuan edukita, nola bultzatuko dugu bide hori hartu dezan eta ondoren horretan mantendu dadin? (ETA, 2009c).
2014
‎Panorama teknologiko teknokratikoa, arazoaren erroetan sakontzeko premiarik ez duena, ideologien amaiera laudatzen dutenetakoa, konponbide estrukturalak behar dituzten kontuen aurrean partxeoak bideratzen dituena...
2017
‎Internet ez baita isolatua dagoen espazioa, lekuari erabat lotuta dago. Horregatik, bi dimentsioak izan behar ditugu kontuan: lurraldetasuna ezin da ulertu Interneteko espazioa gabe eta Internet ezin da ulertu lurralde jakin batean izaten diren aukera, baldintza eta ukapenak kontuan hartu gabe.
2019
‎Pertsonak identitate propioko gizakiak dira, historia bat eta afektibitate sistema bat dute. Elkarren artean amankomunean dutena kontuan hartzen bada ere, bakoitzaren singulartasuna azpimarratzen da. Norberaren beharrak, motibazioak, desioak, egoera...
2020
‎7 Ikuspegi horrek kritika asko jaso ditu. Alde batetik, Ernst Mayrrek (2001) dio gene mailako hautespenak ez duela kontuan hartzen gene baten eragina beste geneen eraginarekin elkar ekintzan gertatzen dela eta geneek ez dutela zertan ondorio berdinak izan organismo desberdinetan, ez diotela ekarpen berbera egiten indibiduoaren egokitasun mailari (fitness delakoari), eta askok, gainera, ez dutela hautespen balio estandar bat. Gainera, Stephen Jay Goulden (2002) arabera, organismoen ezaugarri emergenteak ukatzen dituzte gene mailako hautespenaren aldekoek.
‎Horrelako kasu batean, argi ikus dezakegu estatuaren rola. Nahiz eta bi bando horiek elkarren artean dituzten kontuak beraien kabuz garbitu, horretarako biolentzia erabiliz gero, estatuak ezin du onartu kontu garbitze hori zilegi denik. Max Weberri jarraituz, estatuak ezin du onartu bere buruaz gain beste inork biolentzia era legitimoan erabili ahal duenik (Weber 1919).
2021
‎Jakinduriaren Tenpluko apezpikuek biziarazi diguten zifren eta datuen eromenean, merezi du kontu batzuk ateratzea baitakoak, 11 ulertezina baita ia, mugagabearen pareko gure buru arkaikoan: Mundu osoa bat egina dugun honetan, munduko 10 biztanletik 6 Asian bizi dira (eta han 10etik 2 Indian eta beste 2 Txinan); 10etik 2 Afrikan; eta Amerika osoaren eta Europaren artean beste 2ak.
2023
‎Egia esan, aldaketa sozialaren inguruan lanean ari garenean maila lokal, nazional zein globalean, interes, premia eta balio ugari dago jokoan, ezinbestean. Zoritxarrez, ezin ditugu arazo konplexuak konpondu modu sistematiko batean aliatuekin soilik hitz eginez eta lan eginez eta alde ditugunak kontuan hartuz. Lankidetzarako saiakera askok huts egiten dute balio, interes eta logika desberdinak agertzen direlako, edo elkarrekin ados dauden parte hartzaileengan ezartzen delako fokua, modu estu batean, eta horrek eragina mugatzen duelako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia