2001
|
|
Uste
|
dut
kontsumitzaile elkarteen arteko lankidetzak, estatu zein nazioarte mailakoak, gai konplikatu hauei buruzko lana eraginkorrago izan dadin laguntzen duela, gai hauetan ezagupen teknikoak izatea ia beti ezinbesteko baita.
|
2003
|
|
Orduan esan zen neurri horrekin, aldi baterako, operadore mugikor nagusien deien amaiera kostuetara bideratzea zela helburua, eta Europako prezioetara hurbiltzen zituela, behin betiko interkonexio prezioen sistema aztertzen zen bitartean. Kritikoa Bestalde, Andaluziako Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Elkarteen Federazioak (FACUA) atzo kritikatu zuen, ohar baten bidez, Zientzia eta Teknologia Ministerioak ez
|
duela
kontsumitzaileen elkarterik telefonia mugikorraren sektorearen kalitatea aztertzeko. FACUAk kritikatu egin du aipatu ministerioak aste honetan telefonia mugikorraren kalitate batzordea bilduko dela iragarri izana.
|
|
Batzorde horretan operadoreek eta Telekomunikazioen Zuzendaritza Nagusiak parte hartzen dute, baina ez kontsumitzaileen ordezkariek. “Organoak sektorearen ikuspegi guztiz partziala emango du, ez
|
baitu
kontsumitzaileen elkarteen ahots kritikorik”, dio oharrak. Federazio horren arabera, “sektorearen kalitate parametroak arautzen dituen araudia lehenbailehen onartu behar da, eta inola ere ez da gehiago atzeratu behar Espainiako kontsumitzaileek jasaten duten babesgabetasun egoera, gaiari buruzko Europako zuzentarau baten zain”.
|
2004
|
|
" Espainiako Konstituzioaren 14 artikulua urratzen du, denok berdinak garela esaten duena alegia", nabarmendu dute. Izan ere, sopeloztarrek eta Uribe Kostako surflariek (EHSFk eta Udalak sinatutako akordioari esker) tasa ordaindu behar ez dutela salatu nahi
|
dute
kontsumitzaileen elkartekoek. Gainera," gehiegizkoa" jotzen dute tasa," bost minutuko estantzia zein egun osokoarena prezio bera dutelako:
|
2006
|
|
Jakinarazpen horrek espediente bakoitzari buruzko banakako jarduera eskatzen du, eta informazio hori datu base batean sartu behar da. Horrek esan nahi
|
du
kontsumitzaile elkarteentzat oso kostu handia dagoela eta oraindik ez dutela jaso kaltetuei laguntzeko adostutako laguntzarik. 1 eta 5 instrukzio epaitegiek jakinarazi dute auzian alderdi gisa agertzen ez diren kaltetuek ez diotela uko egiten" epai irmoan bere alde erabaki daitekeen leheneratze, konpontze edo kalte ordainak" jasotzeko eskubideari.
|
2009
|
|
Gero eta garrantzi handiagoa
|
dute
kontsumitzaileen elkarteek politika ekonomikoen eraketan. Gehienetan, politika ekonomikoen aurreko alternatiba orokorrak eratzeko ez dira gai izan eta, gehienbat, kontsumitzaileei begirako informaziohelburuetan kokatu dira, erreklamazioak bideratzean, etab.
|
|
Hala ere, Gobernuak badu ahalmena errekargu hori “mugatzeko”, baita debekatzeko ere, baldin eta noizbait egokitzat jotzen bada eskumena sustatzea eta ordainketa tresna eraginkorrak erabiltzea sustatzea. Araudi hori 2010eko urtarrilaren lehen astean sartuko da indarrean, eta ez
|
du
kontsumitzaile elkarteen baimenik, esku-dirutan ordaintzea gomendatzen baitute. Lege berriarekin, bankuek eskatzen dieten komisioa kobratu ahal izango diete establezimenduek bezeroei.
|